Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ny type hodepine


Gunfreak

Anbefalte innlegg

Jeg har migrene og ofte vondt i hode, jeg går på både profylaktisk medisiner for deg og har for akutte anfall.

 

 

Men nå de siste ukene har jeg fått en ny type hodepine. Jeg vokner med det(noe jeg ellers sjeldent gjør og kan da ofte forklares med å ha ligget feil med nakken. )

Men denne hodepinen er i panna ofte rett over øynene, og den er veldig bevegelse reaktiv. Jeg kan reise meg ut av senga, slippe ut hundene gå på do. Og først da gjør det vondt. (Føles som hjernen krasjer i panna når jeg stopper opp)

 

Jeg pleier å få tatt knekken den ved å ta to panodil og legge meg igjen i en time+

 

Mitt problem med dette er at det er en ny greie og føles som en utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å avklare noen ting før standard kommentar; "gå til legen".

Du er ikke forkjølet, har ikke feber, har ikke hangover, har ikke gjennomgått hodetraume, har ikke nylig blitt vaksinert, ikke byttet briller, ikke skiftet sovepute, ikke gjort endringer i medisinering, eller på noen annen måte vært gjennom noen livsendringer - uansett hvor ubetydelig?

 

Hva er navnet på de medisiner du bruker nå?

Lenke til kommentar

Bare for å avklare noen ting før standard kommentar; "gå til legen".

Du er ikke forkjølet, har ikke feber, har ikke hangover, har ikke gjennomgått hodetraume, har ikke nylig blitt vaksinert, ikke byttet briller, ikke skiftet sovepute, ikke gjort endringer i medisinering, eller på noen annen måte vært gjennom noen livsendringer - uansett hvor ubetydelig?

 

Hva er navnet på de medisiner du bruker nå?

Ernesto må være et jeg fikk en kraftig allergi reaksjon etter å ha rota i en støvsuger pose, men husker ikke om denne nye hodepinen kom før eller etter dette.

 

Jeg går på ibersatran 150mg, har relativt nylig gått opp til full 150mg etter å ha tatt en halv pille i ca. 3 år, det er en pille det står på resepten. Men første året hadde jeg veldig god effekt av en halv, men nå etter et par år hvor migrenen har hvert tilbake, økte jeg til full dose.

Men igjen husker jeg ikke om denne hodepinen kom før eller etter jeg økte dosen.

Akkurat nå hadde jeg 103 over 60 i blodtrykk(på sånn hjemme måler)

Lenke til kommentar

...jeg fikk en kraftig allergi reaksjon...

 

Jeg går på ibersatran 150mg, har relativt nylig gått opp til full 150mg...

Akkurat nå hadde jeg 103 over 60 i blodtrykk(på sånn hjemme måler)…

 

Har du kjente allergier?

 

Hva heter migrenemedisinen? 

 

Når det gjelder blodtrykksmedisineringen, er det alltid en balansegang. Det er ofte individuelt hvilken dose man har behov for, også ulike tider på året. Flere blodtrykksmedisiner er komplisert i den måten de virker på. Bivirkninger kan komme med en gang, eller uker etterpå.

Og så var det hvordan migrenemedisinen virker sammen med blodtrykksmedisinen..

 

Ellers er blodtrykket tilfredstillende, hvis det var i hvilende. Kanskje litt lavt, men må ses i sammenheng med den nylige økningen, noe som sannsynlig retter seg. Lavt blodtrykk vil også gi hodepine, på samme måte som høyt blodtrykk.

Lenke til kommentar

Jeg antar det er tatt MR av hodet i det siste?
Om det er lenge siden bør dette sjekkes opp igjen, spesielt når nye symptomer og smerter dukker opp, ting som bør tenkes på er :

*Er smertene sterkere om morgenen?
*Har du kvalme svimmelhet om morgenen?

Som hjernesvulst pasient høres det du forteller litt kjent ut, men trenger ikke å være noe så alvorlig som det jeg har i det hele tatt, men igjen anbefaler jeg at du tar det seriøst og prater med en lege og ber om ytterligere utredning om det er noe tvil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...