Gå til innhold

TEST: Apple iPad Mini (2019)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Da drar jeg frem 10 tommeren, som faktisk skiller seg ut fra en telefon størrelsemessig, men som glir lett ned i en ryggsekk. Jeg bruker pad daglig, men å ha noe som er "mellom pad og telefon" i størrelse med dagens store telefonskjermer virker lite givende

For deg funker det slik ettersom du da tydeligvis har en mobil med veldig stor skjerm. Men for folk som bruker en mobil med 5 tommer skjerm eller mindre, vil forskjellen opp til en iPad Mini være ganske stor.

 

Så vi får vel bare være enige om at forskjellige mennesker = forskjellige behov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kr 3000 for iPad (2018) og kr 4500 for iPad Mini (2019) synes jeg er alt for mye. Kommer ikke til å kjøpe noen av de.

Det virker å være mer for pengene med nettbrettene fra bla Samsung, Huawei og Lenovo. Fordelen med iPad er svært høy ytelse og mulighet for penn, men det er ikke noe jeg har brukt for. Så for min del så er der konkurrenter og de er så gode at iPad ikke når opp.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Surface Go er sikkert veldig bra, men det stiller vel litt i en annen vektklasse blant annet. 220 gram tyngre, større skjerm, tykkere. Blir litt som å sammenligne kompaktbil med varebil.

 

Kommer ant på hva man vektlegger (*bling, trommesolo). Personlig vil jeg si kompaktbil med flerbruksbil ;) Jeg har både Galaxy nettbrett og ipad, men bruker dem svært lite. Mest for at alle på død og liv skal ha apper, som Gardena gressklipperen og vanningsanlegget etc. Og som på mobil er det jo tettheten i store apper som skiller, og det er ikke tvil om at store apper er lettere for den jevne bruker. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kr 3000 for iPad (2018) og kr 4500 for iPad Mini (2019) synes jeg er alt for mye. Kommer ikke til å kjøpe noen av de.

Det virker å være mer for pengene med nettbrettene fra bla Samsung, Huawei og Lenovo. Fordelen med iPad er svært høy ytelse og mulighet for penn, men det er ikke noe jeg har brukt for. Så for min del så er der konkurrenter og de er så gode at iPad ikke når opp.

 

Kanskje. Men jeg må bare få si at mitt Lenovo nettbrett som kostet 3.500 kr står fortsatt fast på Android 6. Ikke EN oppdatering har kommet på de to årene jeg har hatt det.

 

Bortsett fra en Firmwareoppdatering for ca en mnd siden. Etter den er batteritiden halvert, så her vil nok Lenovo at jeg skal kjøpe noe nytt. Det blir ikke Lenovo igjen.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...