Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva kan jeg sette en mini-oppvaskmaskin oppå (40kg belastning)?


Anbefalte innlegg

Vet det er et sinnsykt dumt spørsmål, men finner ikke noe som kan brukes etter mye leting.

 

Utleier kom plutselig med en oppvaskmaskin, men jeg får ikke koblet den til uten at det står oppå noe. Selve maskinen er ca 30 kg netto, og rundt 60x60cm i størrelse. Det ser ut som at den må stå på noe som er omtrent 45-50 cm høyt for at jeg skal kunne koble den til (gjelder både "rør" og kontakt), men virker som det skal være vanskelig å finne noe som både er rett høyde og tåler såpass vekt. Har kun en liten kjøkkenkrok, dvs. at jeg ikke har vanlige kjøkkenbenker eller slik (det meste henger på veggen).

 

Kan noen tenke seg fram til hva jeg kan bruke, eller komme med et lite tips til noe jeg selv kan slenge i hop? ? Jeg skal selvsagt ikke koble den til selv, men må ordne med dette før utleier gidder å fikse rørlegger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biltema selger løse møbelbenben slik at du kan bygge en enkel liten plattform den kan stå på. Om det er ønskelig at denne også henger på veggen kan det kanskje passe med et par konsoller.

 

evt bare søk etter sidebord/avlastningsbord.

er massevis i de dimensjonene du beskriver på finn i alle slags stiler.

Masse stilig i metall som åpenbart tåler vekten og er minimalistisk .
I de tilfellene hvor det er glassbord kan man bare bytte ut glasset med et annet materiale og feste dette på hvilepunktene.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Ikea har også slike ben som kan justeres. Selv om den veier 40 kilo når den ikke er i bruk så vil G-kreftene gjøre at den veier mer under sentrifugering (tror jeg) så er greit å lage noe som tåler en del mer vekt.

Tviler på oppvaskmaskinen har noe sentrifuge gitt. :-p Det ville nok ikke tallerkenene like særlig godt.

 

Skal du legge opp nytt uttak siden rørlegger skulle komme? Kan du da ikke ha den i ønsket høyde?

 

Er det allerede et uttak så er det bare å skru slangen på plass sjøl. Omtrent like vanskelig som å åpne opp døra før rørleggeren. Dog vanskelig å anbefale noe spesifikk uten å se stedet. Men å snekre eller kjøpe noe som skal tåle 40kg er ingen sak. Om det MÅ henge på veggen så må du nok finne stender i veggen.

Lenke til kommentar

Tviler på oppvaskmaskinen har noe sentrifuge gitt. :-p Det ville nok ikke tallerkenene like særlig godt.

 

Skal du legge opp nytt uttak siden rørlegger skulle komme? Kan du da ikke ha den i ønsket høyde?

 

Er det allerede et uttak så er det bare å skru slangen på plass sjøl. Omtrent like vanskelig som å åpne opp døra før rørleggeren. Dog vanskelig å anbefale noe spesifikk uten å se stedet. Men å snekre eller kjøpe noe som skal tåle 40kg er ingen sak. Om det MÅ henge på veggen så må du nok finne stender i veggen.

Skal ikke late som om jeg kan så mye om akkurat dette, men det utleier sa var iallfall at den måtte nå så og så høyt opp, fordi det var noe som var for kort på maskinen (som da gjør at den ikke kan kobles skikkelig dersom den står på gulvet). Og det var utleier som ønsket at rørlegger skulle gjøre det, sikkert fordi han er gokompis med en som gjør det tilnærmet gratis. :p Og jeg skal ikke *henge opp* maskinen, bare ha den stående på noe solid sånn som utleier sa. Det var vel i grunnen bare for å poengtere at jeg ikke har noen underskap eller lignende på kjøkkenet jeg sa det; siden alt annet (så nær som kjøleskap og komfyr) er opphengt så har jeg ikke noe jeg allerede kan bruke til å sette den opp på.

Men får myse litt på biltema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...