Gå til innhold

Skisse for mitt nye prosjekt!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg satt noen timer i natt og tegnet litt for meg selv....Hørt om noen her som har laget kabbis av tre, så kanskje jeg også kunne prøve! Så si meg hva dere synes!

 

Litt notes om tegninga:

 

1: Første som kommenterer tegneskillsa eller skrifta mi får deng :p

2: Alle vifter er 120 mm

3: Designet for mye luftgjennomstrømning

4: Ikke helt ferdig..tenkte og høre hva dere syntes først!

 

Skisse

 

Fordelen er at etter nyttår så kan vi lage hva vi vil i K&H på skolen, så materialer o.l får jeg gratis...til og med Plexi!

 

MvH Christian "Venn0x" Hogstad!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sa jo ikke så mye om utsendet mest om plass fordeling, men sikkert ok det, tegn en fra usiden! :yes: Det er vel ikke så lurt å bare ha vifter i toppen, helst noen som blåser inn nede og ut på toppen? :roll:

 

men bare fortsett, blir sikkert bra! :cool::yes::D

 

GOD JUL! :xmas::xmas:

det er jo det viftene gjør hvis du ser på PILENE :p 3 stk. som blåser inn nederst, og 3 astk. som blåser ut øverst...men jeg må nok revurdere denne litt p.g.a 6 stk 120 mm vifter koster 6-700 tilsammen for de billigste, og litt av vitsen her er at det skal bli så billig som mulig.....

 

Skal sette meg ned og begynne med utvendig tegning på siden! Skal lage en worklogg når jeg får begynt på det....Håper dette blir noe folk kommer til og glede seg til å se :)

Lenke til kommentar

Tusen Takk for all god støtte! Blir nok å oppdatere her jevnlig med nye skisser og nye oppdateringer om framgangen min...men jeg får ikke begynt før over nyttår :thumbdown: men jeg får iallefall plexi og tre gratis av skolen da :green: skal ha høyt detaljerte og gjennomtenkte skisser før jeg begynner iallefall...ikke no slurving her nei! :mad:

 

:xmas: God Jul Alle Sammen :xmas:

Lenke til kommentar

Et par ting;

 

(1) Kanskje litt stor kasse? Husk at det kommer til å ta enorm plass. Jeg har selv en på 40x40x40 cm. Denne synes jeg er litt for liten, med hensyn til arbeidsplass inni den. MEN den tar i hvert fall stor nok plass på rommet mitt. Har fått plass til vannkjøling og 6 vifter i den.

 

(2) Lian Li HK-brett kommer ikke før i februar en gang. Den beskjeden fikk jeg fra Microplex. Så ikke regn med at du får det i tide. Dersom det er et skoleprosjekt er det ikke da meningen at du skal lage det meste fra grunnen av?

 

(3) 6 x 12 cm er alt for mye! Jeg har selv 1 x 12 cm + 2 x 8 cm inn og 3 x 8 cm inn. Dette er mer enn nok og dessuten er det dyrt. En 12 cm på 5V er mer stille enn en 8 cm på 12V. Begge er av stilleste sort Papst. Jeg merker det dessuten ikke på temperaturen dersom jeg skruv av 2 av 8 cm viftene. Da støyer det bare mer.

Lenke til kommentar
Et par ting;

 

(1) Kanskje litt stor kasse? Husk at det kommer til å ta enorm plass. Jeg har selv en på 40x40x40 cm. Denne synes jeg er litt for liten, med hensyn til arbeidsplass inni den. MEN den tar i hvert fall stor nok plass på rommet mitt. Har fått plass til vannkjøling og 6 vifter i den.

 

(2) Lian Li HK-brett kommer ikke før i februar en gang. Den beskjeden fikk jeg fra Microplex. Så ikke regn med at du får det i tide. Dersom det er et skoleprosjekt er det ikke da meningen at du skal lage det meste fra grunnen av?

 

(3) 6 x 12 cm er alt for mye! Jeg har selv 1 x 12 cm + 2 x 8 cm inn og 3 x 8 cm inn. Dette er mer enn nok og dessuten er det dyrt. En 12 cm på 5V er mer stille enn en 8 cm på 12V. Begge er av stilleste sort Papst. Jeg merker det dessuten ikke på temperaturen dersom jeg skruv av 2 av 8 cm viftene. Da støyer det bare mer.

som jeg sa, så må jeg kutte ut de viftene p.g.a pris....og det angående skole, vi har hele neste halvår på oss, såjeg kan godt vente på hk-brettet...og svært er tøft :p Skal jeg først ha no, skal det være massivt!

 

Og jeg lager jo alt fra bunnen av bortsett fra hk-brettet....

Lenke til kommentar
Kutter du toppen litt slik at den "legger" seg oppå 5.25" brønnen tror jeg det blir enklere å bygge pluss at det blir ikke så utolig høyt ;)

 

men ser eller bra ut. Stå på..

mener du da at jeg fjerner noen cm fra toppen slik at det ikke blir sånn "tomrom" over 5.25 brønnene?

 

Hvis noen har lagt merke til det så har jeg nå byttet ut 6 stk 120 mm vifter med 3 stk 80 mm....

Lenke til kommentar

Hehe, kommer i gang når vi begynner på skolen igjen...skal ta MANGE bilder av hele prosessen :yes: Når det kommer til skisser har jeg ikke laget non fler...hakke hatt så mye tid, men får se om det blir no i løpet av dagen!

 

God Jul :xmas:

 

 

EDIT:

 

Holder på med front skissen nå! :D

Endret av Venn0x
Lenke til kommentar

hadde jeg vore deg hadde jeg hatt 2 120mm vifter som kjørte på 5volt (en i top som blåser ut og en i bånn som blåser inn)

 

har selv byg et trekabinett som pc'n ikke starta i (vet ikke hvorfor) men det er tungt så ha hjul på den!

 

siden dette skal bli et skoleprosjekt så vill jeg annbefale på det sterkeste og bygge hk plata fra bånn av

 

så var det noen ting jeg lurte på,

 

hvilket matriale skal du bruke?

 

hvor skal du få tak i hd og cd "holdere"

 

og

 

hvilken knapp skal du bruke?

 

lykke til!

 

PS! skal du bruke kryssfiner så annbefaler jeg og bruke lister på kantene (på utsiden)

 

(EDIT:skrivefeil)

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Sikter til dette bildet.. Du trenger vel ikke såå mange disker? nei, da gjør du den "racken" din mindre og flytter cd rom brønnene ned til den og toppen driter du i. den blir like høy som et atx hk. To 120mm vifter forann og to 120mm bak så blir det bra :) Du kommer til å angre bittert hvis du lager et så stort kabinett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...