Gå til innhold

Hvorfor synker bufferen på brenneren?


Frozk

Anbefalte innlegg

Jeg holder nå på å brenne ut alle filene jeg trenger til formatering og ser at når jeg brenner driver bufferen på brenneren å synker helt ned til 4% så opp til 99% osv :angry: . vist det hjelper så kan jeg si at jeg nettopp innstallerte Nero 6 og bruker Nero Express...

 

Hvorfor skjer dette? har det noen betydning ?

 

Takker for alle svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min har alltid gjort det i Nero. Sikkert alle andre sine også.

Er vel bare programvaren som er slik. Det er ikke noe som gjør brenninga treigere tror jeg. Mener å huske en kompis irriterte seg grenseløst over det der, og forska på det i timevis, kom ingen vei han heller.

 

Brenner ei 700MB plate på ca. 3,5 minutt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg holder nå på å brenne ut alle filene jeg trenger til formatering og ser at når jeg brenner driver bufferen på brenneren å synker helt ned til 4% så opp til 99% osv :angry: . vist det hjelper så kan jeg si at jeg nettopp innstallerte Nero 6 og bruker Nero Express...

 

Hvorfor skjer dette? har det noen betydning ?

 

Takker for alle svar !

Kan være at brenner'n din er sliten, og burde skru ned hastigheten et eller to hakk. min cd- brenner ble sånn etter ca 1år og det tok kansje 10min og brenne en cd med hastighet på 16x, så satt jeg ned hastigheten til enten 10 eller 12x (cd-brennern er på 16x max) og da tok det mindre tid, og bufferen var mye mer stabil og brukte mindre tid! ca 6-7min.

 

kan være tegn på at den sliter med den høyeste hastiheten altså.... sett ned hastighten et litet hakk du...

Lenke til kommentar

Har hatt akkurat samme problemet som topic starter.Brukte Nero og bufferen fløy opp og ned fra 4-96 %. den brukte også nesten dobbel så lang tid på å brenne en cd. Eneste som fungerte var at jeg formateret maksinen, og da lå den på konstant 96%.

 

Edit: Jeg har forresten en MSI brenner.

Endret av Pcdude
Lenke til kommentar
Prøv å senke hastigheten på brenninga.

Har samme problemet ved 24X og oppover.

 

Tar faktisk lengre tid og brenne da enn om jeg brenner ved 8X, det skyldes vel at det blir så mye start og stopp da bufferen må fylles opp.

Rikdig, du får brenne hele cd'en uten stans av data strømmen. Har selv en 12X plextor som brenner en plate på ca 6-8min.

Er alt for mange som er oppdatt av antall x en brenner har, er ikke så viktig det.

Mellom 32 og 40X klarer du kun på slutten av platen, får du da stopp i data strømmen vil det ta lenger tid å brenne på 32/40x enn om du brenner hele platen på feks 24x eller høyere. Kan variere fra oppsett til oppsett, ingen pc'er er like.

Kan virke bra på din, men ikke på min.

Lenke til kommentar

Hvis det er et vedvarende problem: Prøv å kjøre defrag på harddisken.

+ Skru av ting som bruker mye disk, f.eks. P2P programmer når du brenner.

Om ikke noe funker: Kjøp en større disk ;-)

Eneste jeg har hatt tilsvarende problemer med er å brenne DVD i 4x, da greier ikke HD å holde unna lengre. Har en noe treig Seagate 120GB.

Lenke til kommentar

det gjør min brenner også, men skjer kun når jeg brenner cd'er med musikk. Datacd'er brenner den med stabil buffer på 98%.

Den brenner ei 700mb plate på ca 3 min.. Har aldri kunnet kjøre den på 52x siden jeg ikke finner plater som støtter hastigheten.. Men vet hvor de har :roll:

 

 

EDIT:

Har to hd og to cd stasjoner, og disse er koblet på forskjellige IDE kabler med dobbelt uttak.

 

EDIT2: Trykkleif+ny info

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Sett brenneren alene på ID2 ,da burde problemet med bufferen bli bedre.

Hm viss man har dvd då.... Kan ikkje koble om kvar gang man skal brenne

Nope, men hvis man leser manaulen som følger med brenneren,så er det anbefalt å sette brenneren alene som master.Det fungerte i hvertfall bedre for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...