Gå til innhold

Altibox - Båndbredde til VLAN 101


Anbefalte innlegg

Frem til nå har 4G vært eneste alternativ på bredbånd, men endelig har kommunen fått fart på planene å har skrevet med NTE om utbygging av fiber i bygda. Problemet mitt er bare at jeg bor utenfor området som skal bygges ut....

 

Har en plan om å bestille bredbåndet frem til grensen av utbyggingsområdet for så å kjøre det trådløst de siste kilometerene. I den forbindelse har jeg et spørsmål til de her inne som har altibox i dag. Hvor mye båndbredde benytter VLAN 101 til TV?

 

Utstyr for større båndbredde er fort dyrt så bortkastet å ha alt for mye kapasitet jeg ikke behøver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ligger det på mellom 10-20Mbit via VLAN101, normalt på 15Mbit.

 

Jeg prøvde riktignok å sette opp båndbreddebegrensning på TV LAN'et mitt i routeren til 25Mbit og da begynte TV signalet å hakke, men det er mulig det er pga. hvordan routeren håndterer hastighetsbegrensninga. 

Lenke til kommentar

Det lover bra. Ut i fra simuleringer fra ubiquiti kan jeg få til en billig link som skal takle 200Mbps. Fryktet jeg måtte opp på utstyr i 10k klassen....

 

Da ser det ut som om jeg kan gå videre med prosjektet. Spørsmålet nå er bare om jeg får NTE til å levere fiber ett annet sted en der jeg holder hus.  :hmm:

Lenke til kommentar

Har en kjenning som har internett slik med ubiquiti, avstanden mellom de er en 2000 meter, fra meg og han er det en del trær som gjør att det ikke er mulig.Han sier det har vært dønn stabilt og har også gått til innkjøp slik att han nå har internett fra foreldre i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...