Gå til innhold

Burde min maskin klare Morrowind?


Peppep

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Morrowind for en god stund siden, og var mektig irritert over hvor krevende det var. Jeg hadde da et gammelt Matrox Milennium kort. Nå har jeg;

 

ECS K7S5A

AMD Duron 1,2 Ghz

TwinMOS Pc2700 512 DDR-ram

Sapphire Radeon 9500 pro 128 MB

WD 80 GB HDD Special Edition

 

Og fortsatt er det ganske gale. Kanskje hakket bedre, men det er ikke mye. Og det merkeligste; Jeg får ikke forskjell i FPS om jeg har på høyeste eller laveste innstillinger. Så....Hva er galt? Er ikke en Duron 1,2 nok til å kjøre det? Setter pris på hjelp :)

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg har P3 933, 512MB RAM og ATi Rage Fury 32MB.

 

Spillet det går helt fint, men han har jo ikke akkurat det jeg vil kalle "pen grafikk". tror han kjører 1024x768, og spillet det virker tilfredsstillende, men det hakker når han bruker magic osv.

 

Har du forsøkt å formatere maskinen din og legge inn windows XP på nytt? bruker du nyeste servicepack? (om du bruker 2000, om du ikke har SP1 til Windows XP spiller ingen stor rolle) Hvilken driver bruker du til skjermkortet? og har du satt sliders på instillinger for skjermkortet ditt til "max quality"?

 

I tillegg kan det lønne seg å skru av Fast Writes i BIOS!

 

håper det hjelper, morrowind er et fantastisk spill du ikke må gå glipp av! :)

Lenke til kommentar
Vis han skal kjøpe seg 2500+ må han ha nytt sjermkort også. vis han skal klokke så må han ha bedere ram og!

Javel? Hvorfor må han ha nytt skjermkort hvis han skal ha ny prosessor? og for å overklokke en 2500+ er det ikke en nædvendighet med ny RAM, selv om det hjelper.

 

Uansett, skal han ha en ny prosessor må han se seg om etter et nytt hovedkort, det gamle hovedkortet takler ikke en XP 2500+ prosessor!

Lenke til kommentar
bullshitt

jeg sitter på en 900 mhz gf2 400 64 mb og 512 SDRAM og spiller morrowind

litt lite fps i Balmora.. men jeg spiller alikevell, med stor spilleglede..

instaler and have fun! :)

Selvsagt.. Spillet vil fungere.

 

Til deg som startet tråden: Med hardwaren du har nå kan du nok ikke regne med at det går helt flytende riktignok.. Spesielt ikke i enkelte byer (balmora etc.)

 

Men, sørg i alle fall for å ha de nyeste driverne osv installert, så får du nok spilt litt du også.. :yes:

Lenke til kommentar

hmmm..utrolig mange som har kompitablitets problemer med det spillet, vet dere. hvis dere sjekker profilen min for specs, så ser dere at det ikke er en veldig imponerende data, men det det funker fint til morrowind med halv view og halv realtime shadow på. 10x7 er res. funker helt fint for meg, med unntak av f. eks balmora, hvor jeg kan snuble ned på 15-18 fps.

Lenke til kommentar

Jeg har WinXP med SP1, og alle nyeste drivere (oppdaterte til Catalyst 3.10 i går). Har spilt det en god del, men irriterer meg over hvor håpløst det egentlig er. Har testet ut å ta av/på AA og tatt innstillinger på kortet på min/max. Det er minimale forskjeller. Det er egentlig det jeg ikke skjønner :)

 

Hovedkort og CPU står allerede på ønskelisten :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...