Gå til innhold

Flytte høyrentekonto


Anbefalte innlegg

Jeg har en dårlig rente på min høyrentekonto, så jeg vurderer å opprette en høyrente i en annen bank for å få en høyere rente. Jeg har min nåværende høyrentekonto i hovedbanken min og venter på et boliglån derfra. Er det slik at dersom jeg flytter høyrentekontoen min at de kan gjøre noe som gjør at jeg f.eks får dårligere rente på boliglånet eller lignende? Har allerede flyttet BSU konto vekk fra dem tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en høyrentekonto i hovedbanken min som jeg har sparepengene mine på. Denne kontoen har ganske dårlig rente, så jeg har opprettet en sparekonto hos Santander som jeg ser har en ganske mye bedre rente enn hva jeg har i dag. Jeg tenker å overføre til denne sparekontoen fra min høyrentekonto. 

 

Er det noe problem å flytte disse pengene tilbake til hovedbanken min når jeg en gang ønsker å bruke dem? Vil det koste meg noe eller er det ingen begrensninger på dette? 

Lenke til kommentar

Er det noe problem å flytte disse pengene tilbake til hovedbanken min når jeg en gang ønsker å bruke dem? Vil det koste meg noe eller er det ingen begrensninger på dette? 

Alle bankene har egen betingelser for sine forskjellige kontotyper. Du må lese vilkårene for den kontotypen du har opprettet.

Lenke til kommentar

Som zanta skriv så må du sjekke vilkåra.

 

Etter eit raskt overblikk på heimesida så ser eg at Santander reklamerer med ingen gebyr og ubegrensa uttak.

 

Så med forbehald om at det også er vilkår med lita skrift, så er nok største problemet at overføring frå ein bank til ein anna går som betaling, og derfor kan ta opp til ein arbeidsdag å få registrert.

Lenke til kommentar

Enkleste du gjør er å åpne ny konto annet sted (anbefaler Nordax - de gir 2.20% rente, som er det høyeste du får nå, uten noen form for bindingstid). Så overfører du pengene fra nåværende høyrentekonto og har den gamle åpen, men med kr 0 på (jeg har gjort dette med min HRK i SPV til luserente) og har nå mine penger i Nordax. Også sagt opp visa-kortet mitt, men får likevel kundeprogrammet som jeg egentlig skal måtte betale årsgebyr for (ihht villkårene deres).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...