Gå til innhold

Nests alarmsystem hadde mikrofon ingen visste om


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal innrømmet eg ble overrasket når eg fekk lagt denne Nest Secure inn i Google home minien, så fekk eg egentlig en ny google home mini grunna, den gjorde akkuratt det samme med Google assistant. Stusset litt over at eg ikkje husket den hadde mikrofon på speccen.

 

Uansett så sparte eg å kjøpe en google mini til kjelleren, så for en ikkje paranoid bruker, så ser eg positivt på dette:). Forventer heller veldig lite av anonymitet når man putter ting på nett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk er så ekstremt nervøse for mikrofoner all den tid de går med mobil i lommen og sitter forran pc med mikrofon hele dagen... På med sølvfolien!

meg gir man app'er rettigheter å bruke mikrofon eller ikke. Ikke samme tilfelle i andre dingser... De som liker stemme styrte dingser setter snart webcam inn på soverommet sitt og...

Lenke til kommentar

meg gir man app'er rettigheter å bruke mikrofon eller ikke. Ikke samme tilfelle i andre dingser... De som liker stemme styrte dingser setter snart webcam inn på soverommet sitt og...

Jepp, super safe så lenge en ikke laster ned apper som har rettigheter på mikrofon ?

 

Hva så? Stakkars de kineserne som skal "spionere" på meg på soverommet...

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp, super safe så lenge en ikke laster ned apper som har rettigheter på mikrofon

 

Hva så? Stakkars de kineserne som skal "spionere" på meg på soverommet...

Haha du er jo en prakt eksempel på en  ignorant tech noob! Du tror vel heller ikke på backddoors ref huawei&co

 

Men be my guest,  for min del kan du både ha webcam og mikrofon i alle rom og lamper xD

Endret av foxy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha du er jo en prakt eksempel på en ignorant tech noob! Du tror vel heller ikke på backddoors ref huawei&co

 

Men be my guest, for min del kan du både ha webcam og mikrofon i alle rom og lamper xD

Hva snakker du om? Det er jo akkurat det jeg påpeker? At alle enheter kan og blir sannsynligvis overvåket innimellom. Om du har amazon alexa eller en compaq kasse pc fra 19 pil og bue med mikrofon koblet til isdn linja di.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva snakker du om? Det er jo akkurat det jeg påpeker? At alle enheter kan og blir sannsynligvis overvåket innimellom. Om du har amazon alexa eller en compaq kasse pc fra 19 pil og bue med mikrofon koblet til isdn linja di.

Jeg sa jo - be my guest!  For min del kan du både ha webcam og mikrofon i alle rom og lamper, bruke facebook til alt mulig rart, legge ut bilder av deg selv på fylla ....

 

xD

Endret av foxy
Lenke til kommentar

Haha du er jo en prakt eksempel på en ignorant tech noob! Du tror vel heller ikke på backddoors ref huawei&co

 

Men be my guest, for min del kan du både ha webcam og mikrofon i alle rom og lamper xD

Nå er ikke bakdører noe som finnes kun i apper. Tvert i mot finnes det nok av de direkte i operativsystemet. Og ei bakdør som krever app og tillatelse til å bruke bruke mikrofonen kan vel knapt kalles ei bakdør med respekt for ekte bakdører. Er mer en hovedinngang. Med døra åpen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...