Gå til innhold

TEST: Huawei MateBook 13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem med varme på min, min tidligere Macbook pro ble mye varmere. Vifta på pc'en er veldig effektiv, men som resultat av dette støyer den ganske mye ved krevende bruk. Vanlig bruk av excel, word, internett og spotify går vifteløst/laveste innstilling for meg. Spill og rendering gjør pc varm og får viftene til å jobbe hardt, men ikke varmere enn andre sammenlignbare laptops.

 

Ville sjekket ut om det er noe spesielt med ditt eksemplar.

Endret av Meep
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Eier en Huawei Matebook X Pro.. det at den maskinen gikk 10/10 er nesten en skam. Chassiset flekser lett, du kan dytt ned tastaturet når du trykker hardt, kameraplasseringen er horribel (selv om det er smart å kunne gjemme det bort.. kompromiss I guess), og nesten verst av alt er at maskinen virker til å være dårlig polert i kantene, så den er veldig skarp.. nesten til å kutte seg på. Viften (ja.. viften!) høres ut som en jetmotor når den setter igang, noe av det verre jeg har vært borti.. er som en gammel HP med utblåsing på kun 1 side, og den lider ofte av varmeproblemer.

 

Den har i tillegg mange feil i software slik som programmer som krasjer (selv Microsoft sitt eget Skype er helt håpløst) osv. Reinstallasjon av drivere hjelper heller ikke. Touchpadden er upresis og dårlig sammenlignet med tilsvarende Lenovo-maskiner, og som med alle Windows-maskiner er den milevis bak en Mac.. men jeg liker ikke Apple, så det gadd jeg ikke skaffe meg.

 

Det som er bra med maskinen er at den er lett, ganske rask til enkle oppgaver, og har en veldig skarp og fin skjerm. Tastaturet er helt greit.. verken bedre eller dårligere enn de mye annet av maskiner med tynne tastatur. Prøvde en MacBook Pro i butikken her om dagen.. følte klikkene der var bedre og mer følbare, men dybden på dette føles bedre.

 

Vedder nesten bastant på at de samme problemene er tilstede her i denne.

 

Hadde akkurat samme erfaringene med Pro X utgaven. Dårlig byggekvalitet, håpløst kamera (både kvalitet og plassering), dårlig trackpad, KONSTANT viftestøy og høy overflatetemperatur. Nå kjører den jo et OS som alltid har sykt mye som skjer i bakgrunnen, så egentlig ikke så rart at den bråker hele tiden. Den holdt i noen få dager før jeg kvittet meg med den. Kjøpte en Macbook Pro 13 og har ennå til gode å høre en eneste vifte gå og en byggekvalitet og trackpad som er i en helt annen liga. Det verste er at Mac'en bare kostet noen tusenlapper mer. Den Pro X saken burde aldri kostet mer enn 8 tusen med alle de problemene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hadde akkurat samme erfaringene med Pro X utgaven. Dårlig byggekvalitet, håpløst kamera (både kvalitet og plassering), dårlig trackpad, KONSTANT viftestøy og høy overflatetemperatur. Nå kjører den jo et OS som alltid har sykt mye som skjer i bakgrunnen, så egentlig ikke så rart at den bråker hele tiden. Den holdt i noen få dager før jeg kvittet meg med den. Kjøpte en Macbook Pro 13 og har ennå til gode å høre en eneste vifte gå og en byggekvalitet og trackpad som er i en helt annen liga. Det verste er at Mac'en bare kostet noen tusenlapper mer. Den Pro X saken burde aldri kostet mer enn 8 tusen med alle de problemene.

 

Hei,

tenkte å kjøpe meg min egen laptop, hovedsaklig for billedredigering og visning. Har iphone.

Tenkte egentlig på Matebook 13, men har også lurt på Macbook Pro 13 til samme pris.

Ulempen er at Mac'en bare har 128Gb disk mot Matebook 256.

Begge er uansett for små, må nok ha bildene på ekstern disk, har ca 3Tb allerede..

Har så vidt testet en Macbook før og var veldig fornøyd, men er mest vant til Windows.

Har Adobe CC abbonement, så har vel lisens til Lightroom og Photoshop på begge platformer.

Vanskelig å bestemme seg, er klar for å prøve Mac nå, og vil fungere fint sammen med mobilen. Men Matebooken høres veldig bra ut også.

Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme erfaringene med Pro X utgaven. Dårlig byggekvalitet, håpløst kamera (både kvalitet og plassering), dårlig trackpad, KONSTANT viftestøy og høy overflatetemperatur. Nå kjører den jo et OS som alltid har sykt mye som skjer i bakgrunnen, så egentlig ikke så rart at den bråker hele tiden. Den holdt i noen få dager før jeg kvittet meg med den. Kjøpte en Macbook Pro 13 og har ennå til gode å høre en eneste vifte gå og en byggekvalitet og trackpad som er i en helt annen liga. Det verste er at Mac'en bare kostet noen tusenlapper mer. Den Pro X saken burde aldri kostet mer enn 8 tusen med alle de problemene.

 

Hei,

tenkte å kjøpe meg min egen laptop, hovedsaklig for billedredigering og visning. Har iphone.

Tenkte egentlig på Matebook 13, men har også lurt på Macbook Pro 13 til samme pris.

Ulempen er at Mac'en bare har 128Gb disk mot Matebook 256.

Begge er uansett for små, må nok ha bildene på ekstern disk, har ca 3Tb allerede..

Har så vidt testet en Macbook før og var veldig fornøyd, men er mest vant til Windows.

Har Adobe CC abbonement, så har vel lisens til Lightroom og Photoshop på begge platformer.

Vanskelig å bestemme seg, er klar for å prøve Mac nå, og vil fungere fint sammen med mobilen. Men Matebooken høres veldig bra ut også.

 

 

 

Jeg har hatt maskinen siden februar/mars og er egentlig ganske fornøyd, med unntak av to ting:

 

-Touchpaden er elendig. Altfor ru, slik at det blir for mye motstand og ujevne bevegelser. Fungerer greit til nettsurfing, men ble kronglete til noe så enkelte som å markere riktig i Excel-ark. Kjøpte reisemus, så nå er ikke det noe problem lengre. 

 

-Synes viften har en tendens til å suse litt vel ofte, men det er kanskje noe man bør forvente med så mye kraft i en så slank og liten maskin. 

 

Jeg angrer ikke på kjøpet, siden jeg ville ha en mest mulig kompakt og slank PC til reiser. Hjemme kobles den på 32" monitor og eksternt tastatur og mus. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...