Jump to content
DenUvitende

Audi a4 b6 motorproblemer

Recommended Posts

Hei, nå har jeg holdt på å surra med å prøve å få fikset bilen, og jeg begynner å gå dritt lei, jeg har en a4 b6 2002 modell, 1.8t. Feilen er at bilen går ujevnt på tomgang, og ved noen tilfeller så vil bilen bare skru seg av midt under kjøring når jeg trår inn clutchen for å gire, den er også rimelig hakkete enkelte ganger ved pådrag som at den gir gass men samtidig ikke vil og det bare lugger fremover. jeg har så langt byttet, LMM, ladetrykksensor, luftfilter, tomgangsreguleringsventil, luftinnslippingsventil og ladetrykksregulator uten hell. noen her inne som kan tenke seg andre løsninger?

Edited by DenUvitende

Share this post


Link to post

Lyser eller blinker motorlampen fast eller av og til? Vedlig vanlig med morkne slanger som gir falskluft på disse, kan være vanskelig å finne ut av. Feil på coil er også vanlig, og da vil den gi feilkoder med random misfire.

Share this post


Link to post

Lyser eller blinker motorlampen fast eller av og til? Vedlig vanlig med morkne slanger som gir falskluft på disse, kan være vanskelig å finne ut av. Feil på coil er også vanlig, og da vil den gi feilkoder med random misfire.

Har ikke fått noen feilkoder på noen ting annet en den N75 ventil og n80 ventilen, etter jeg byttet dette ble det noe bedre men ikke som skal. og har ikke fått flere feilkoder selv ved nøkking og feil ved pådrag. motorlampe har aldri lyst når det blir problemer.

Share this post


Link to post

Da ville jeg gått over slanger og koblinger, sjekket for lekkasje/falsk luft. Ved feil på coil får du feilkode og motorlampe.

Share this post


Link to post

Da ville jeg gått over slanger og koblinger, sjekket for lekkasje/falsk luft. Ved feil på coil får du feilkode og motorlampe.

fikk ny feilkode nå på, innsugningsluft temperatur sensoren, skal denne ha så mye å si for dette? Vet ikke om ved feil på denne så blir det kanskje for fet eller tynn blanding?

Share this post


Link to post

Har du diagnosevektøy som klarer å lese av hvilken temperatur som rapporteres av systemet på "innsugningsluft temperatur sensoren"?

 

Et "triks" for feilsøking kan være å trekke ut ledningen til sensoren. Dersom motoren da går bedre, så er sensoren sannsynligvis defekt, men man kan ikke vite det dersom det ikke er noen endring.

 

Evt. rengjør temperatursensoren og test om det blir bedre.

Edited by mobile999

Share this post


Link to post

Har du diagnosevektøy som klarer å lese av hvilken temperatur som rapporteres av systemet på "innsugningsluft temperatur sensoren"?Et "triks" for feilsøking kan være å trekke ut ledningen til sensoren. Dersom motoren da går bedre, så er sensoren sannsynligvis defekt, men man kan ikke vite det dersom det ikke er noen endring.Evt. rengjør temperatursensoren og test om det blir bedre.

har bare noe billig diagnose verktøy som jeg kan lese av koder, og fikk bare opp en kode som var 16497. Skal prøve å trekke ut kabelen Til sensoren og se om det hjelper.

Share this post


Link to post

Har du diagnosevektøy som klarer å lese av hvilken temperatur som rapporteres av systemet på "innsugningsluft temperatur sensoren"?Et "triks" for feilsøking kan være å trekke ut ledningen til sensoren. Dersom motoren da går bedre, så er sensoren sannsynligvis defekt, men man kan ikke vite det dersom det ikke er noen endring.Evt. rengjør temperatursensoren og test om det blir bedre.

daa har jeg bytta innsugningslufttemp sensor også, og bilen går fortsatt like dårlig på tomgang men nå fungerer turboen nesten optimal ved kjøring. Fortsatt ingen feilkoder, men har merket av bilen bruker ekstremt mye bensin.

Share this post


Link to post

Hørtes veldig ut som lik feil jeg hadde i sommer. Da tok motoren inn falskluft i en kobling som var dårlig.

 

Kjøp ei flaske startgass og spray på koblinger rundt innsug og koblinger. Om du hører motorgangen endre seg så har du muligens falskluft.

 

La bilen gå seg varm før du starter. Og unngå helst å sprut inn i luftfilteret.

Edited by Jokerjævel

Share this post


Link to post

Om du fremdeles ikke har kommet lenger ville jeg vurdert å skifte G62, sammensatt temperatursensor for instrumentpanel og motorstyreenhet. Om den ikke har vært skiftet bør du skifte den uansett, disse tempsensorene har skapt en hel del trøbbel.

Share this post


Link to post

Nå har de fleste problemene løst seg, men selvfølgelig med løste problemer kommer det nye problemer. nå hender det at bilen skrur seg av midt under kjøring? som oftest ved akselerasjon, og når jeg trår inn clutchen for å gire detter bare turtallet og motoren dør.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...