Gå til innhold

Trenger tips til XQD-kort + kortleser


Anbefalte innlegg

Jeg gikk nettopp på en smell og kjøpte meg et nytt kamera.

 

Jeg ser nå at jeg trenger et XQD-kort til dette kameraet. Prisene på disse kortene sjokkerte meg litt, og jeg lurer derfor på om noen har noen tips til billige kort og kortlesere...som fremdeles fungerer tilfredsstillende.

 

32 GB får gå i første omgang, med mindre det finnes noen gode 64 GB-tilbud.

 

Jeg ser også at mange av disse kortene er produsert av Sony. Min personlige erfaring med Sonys SD-kort er ikke særlig bra med mindre de brukes i Sony-produkter. Er dette noe å tenke på med XQD-kort?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ikke lett å finne billige xqd kort. Det er Sony som eier og er produsenten av xqd, defor det er så dyrt. Du trenger ikke tenke på at de fungerer bedre i Sony sine produkter, for de bruker ikke kortene selv.

 

Kjøp det miste du kortet du trenger nå, og hvis du har kjøpt et kamera som støtter cf-ekspress når det kommer (samme leser som xqd), så kommmer de kortene til å bli billigere.

 

Kan hende du finner noen billigere lexar xqd på nett hvis noen har igjen. Lexar har stoppet sin produksjon av xqd dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bestilte et Sony XQD G Series 32 GB og en Sony QDA-SB1 kortleser. Håper jeg ikke har gjort noe dumt, men jeg ville ikke risikere å få kameraet lenge før jeg har minnekort og kortleser tilgjengelig...selv om jeg nå mest sannsynlig får kameraet en dag før.

 

Kameraet jeg har kjøpt er forresten Nikon Z6, om det vil støtte CF-ekspress vet jeg lite om. Hadde jo vært fint å ha råd til et par, tre kort!

Lenke til kommentar

Da har kameraet ankommet, og der lå det jo et likt XQD-kort bare i 64 GB-versjon. Nå har jeg i hvert fall to! Kortleseren får jeg imidlertid ikke før i morgen, så det var jo litt kjipt.

Det følger kanskje med en usb-kabel du kan bruke for å overføre bilder imens? Eller så kan du vel også gjøre det gjennom wifi + app/ bluetooth eller nfc?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...