Gå til innhold

AMD Athlon 64 3000+ eller Intel Pentium 4 2.6 GHz?


Marius_EV

Anbefalte innlegg

Alle spillene på markdet bruker mye cpu kraft (100%), ivartfall på de spillene eg har spillt.

Men det er ikke cpu'en som er den vikdigste faktoren, men ett meget krafdig skjermkort (9800 pro/FX5950).

Så vil du og merke en del om du bruker en meget raske disk til spillene dine, eks raptor 74/36GB diskene, prøv du vil bli meget overasket over hvor viktig en raske disk er når du spiller?

 

Ser at det er mangen som velger meget kraftige cpu'er foran ett meget kraftig/raskt skjermkort, liten disk.

Eg ville heller valgt en feks p4 2.6GHz foran en 3.2GHz, skjermkortet eg ville valgt er heller feks 9800pro/xt eller FX5950 foran feks 9100 eller 5200.

Så ville eg og valgt en wd raptor til os og spillene, bare prøv dere som har en raptor harddisk.

Eg har ikke wd raptor enda, 74GB varianten er for dyre til at eg kjøper den nå, vil vente noen månder.

Venter også på LCD skjermen Samsung Monitor 21" , skal sammtidig kjøpe msi FX5950 256MB.

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg angrer som en hund på at jeg kjøpte meg P4 2.6C, IC7-G og dyr RAM nå, hadde jeg ventet i tre uker med å kjøpe noe hadde det blitt en AMD Athlon 64. Jeg føler at den ville git mer ytelse for penga enn P4'en jeg kjøpte meg gjør!

 

Jeg hadde en AMD Athlon XP2800 før det, og jeg merket ikke så veldig stor forbedring i spill/benchmarks osv. Riktignok ble ting litt bedre da jeg klokket opp, men jeg er ikke "bruke 4300kr på HK, CPU og RAM"fornøyd.

 

En ting som jeg liker med P4 maskina mi, det er at den er så "responsiv" i windows, den er utrolig rask når jeg driver med mye forskjellig (surfer, ircer, DC, spiller musikk osv), det er fordelen med å ha HT!

 

Allikevel vet jeg jo ikke hvor utprøvd Athlon 64 teknologien er, og det ligger liksom noe litt "utrygt" i å velge ny teknologi fra AMD (iallefall for meg, det har jeg hatt dårlige erfaringer med før), og jeg føler at jeg har iallefall gjort et trygt valg når jeg valgte meg Intel Pentium 4.

 

Dette innlegget var på ingen måte ment til å hetse verken Intel fanboys eller AMD fanboys (dessuten har jeg begge deler selv), det var bare for å belyse de positive/negative sidene ved de to systemene!

 

Når alt kommer til alt, jeg tror at AMD Athlon 64 3000+ er et bedre valg enn Intel Pentium 4 2.6GHz. Ikke basert på egne erfaringer, men basert på informasjon jeg har lest rundt om kring!

Lenke til kommentar

Som flere kilder har skrevet, kommer ikke amd til å satse på socket 754 særlig lengre (?), og derfor vil jeg nesten si det kan være litt dumt å kjøpe dette. Ikke det at Intel er noe bedre, siden det meste ser usikkert ut, i henhold til oppgraderinger. Så, egentlig er det vanskelig å kjøpe cpu nå. Kjøper du amd (64) må du nok oppgradere både hovedkort, minne(ddr2) og cpu, (skjermkort (pci - express)). Kjøper du Intel, kan du kanskje få oppgradert til en tidlig versjon av Prescott, men det spørs hvor aktuelt det er...

 

Allikevel, er det vel ikke tvil om hvem cpu som er mest framtidsrettet slik det står i dag; nemlig athlon 64, med 64 bits støtte.

Men, uansett, det er en smaksak, har du tenkt på (overklokking) Prescott, bør du kanskje gå for Intel. Vil du ha en fremtidsrettet cpu, gå for athlon 64 ;) midt råd..

-- Rett meg hvis jeg har feil -- :)

 

God Jul :xmas:

Lenke til kommentar
Hva bør jeg kjøpe?

 

AMD Athlon 64 3000+ eller Intel Pentium 4 2.6 GHz  Boxed PC800?

Helloooo??? du burde ikke engang vurdere intel 2.6ghz hvis du har råd til AMD ahtlon 64 3000+ ! suveren til spilling! skal vist til og med være like god som intel 3.2ghz etter det jeg har lest! så hadde du spurt om du skulle valgt intel 3.2 eller AMD 64 3000+

så blir det nok likere, men setter en knapp på AMD athlon 64 3000+

 

Å så glad jeg er i AMD for tiden! :laugh:

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

P4 2,6 ghz og A64 3000+ er begge meget bra prosessorer og du kommer til å bli fornøyd uansett hvilken du kjøper.

A64 er raskere og har flere muligheter, mens 2,6 er litt billigere.

 

Jeg ville valgt Athlon 64 fordi jeg synes det er kult med en helt ny prosessor generasjon, og fordi man får en ytelses økning når 64 bits programmene kommer.

Men kjøp det du synes du har rå til.

Lenke til kommentar
Anandtech har nylig testet Athlon64 3000+. Den kom meget bra ut i test:

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1937

jØSS! den slo jo intel pentium 4 3.2ghz jo!!

 

AMD ahtlon 64 3000+ vant 11 av testene :love:

Intel Pentium 4 3.2ghz vant 10 av testene

 

det at cache størlse på 512kb og 1mb, skilte xp3200 og 3000+ nesten ingenting jo!

 

altså så er ahtlon 64 3000+ bedre enn intel 3.2ghz og omtrent like bra som xp3200

da er det ihvertfall ikke vanskelig og vite hva man skal kjøpe, for og få mest for pengene!

 

God Jul foresten!!! dette var den beste julegaven jeg har fått på lenge! takker Spaz! :)

 

:xmas:

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
Som flere kilder har skrevet, kommer ikke amd til å satse på socket 754 særlig lengre (?), og derfor vil jeg nesten si det kan være litt dumt å kjøpe dette.

Nei, det stemmer ikke. Det er snarere tvert i mot, da AMD kommer til å satse på sokkel 754 på lik linje med sokkel 940 og sokkel 939 når den kommer. Bare sjekk med AMDs veikart, der står det at Athlon 64 for sokkel 754 vil iallefall eksistere ut 2005, se her:

http://www.amd.com/us-en/Processors/SellAM...9%5E608,00.html

 

God Jul! :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...