Gå til innhold

Lagmannsretten opprettholder beslaget av popcorn-time.no: – Dommerne har begått flere kardinaltabber


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et godt eksempel på en prinsipp-sak som har sporet av fullstendig, tilogmed før den kom i retten, etter min mening.

 

Er jo ikke sertifisert, per se, i å ordne Windows, MacOS, hardware fra Dell, Qualcomm, nvidia etc, men skal jeg dømmes fordi jeg forteller hvordan man skal/kan installere nvidia-drivere på en intel-basert computer fra Dell, med et Windows styresystem? Velkommen, smekk håndjerna på.

 

Eller fylle luft i dekka på en volvo ved å gå utenom en volvo-forhandler?

Endret av Sandormen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et godt eksempel på en prinsipp-sak som har sporet av fullstendig, tilogmed før den kom i retten, etter min mening.

 

Er jo ikke sertifisert, per se, i å ordne Windows, MacOS, hardware fra Dell, Qualcomm, nvidia etc, men skal jeg dømmes fordi jeg forteller hvordan man skal/kan installere nvidia-drivere på en intel-basert computer fra Dell, med et Windows styresystem? Velkommen, smekk håndjerna på.

 

Eller fylle luft i dekka på en volvo ved å gå utenom en volvo-forhandler?

 

Eksemplene du kommer med er jo ikke lovbrudd så det er jo ikke sammenlignbart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er alvorlig når landets myndigheter ser seg berettiget til å konfiskere domener i hytt og gevær, kun fordi de ikke liker innholdet.

Minst like alvorlig er det når en domstol mener at en nettside som kun formidler informasjon, er ansvarlig for lovbrudd begått av andre.

 

Informasjon bør være fri, uansett hva det måtte gjelde, også dersom denne informasjonen forklarer inngående hvordan en tjeneste som kanskje inneholder materiale som er beskyttet av opphavsretten fungerer.

Det frie og åpne nettet ble raskt en utopi så start verdens statsmakter fikk klørne sine i det.

Endret av 0laf
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...