Gå til innhold

Visual Basic Roundup!


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
I den form'n øverst til høyre hva har du brukt der? Er det DataGridView? Det ligner ikke.

9304968[/snapback]

Om det er Bejeweled-innstillingsvinduet du henviser til, er det ikke snakk om noe annet enn helt vanlige kontroller. Dette kan du også se om du laster ned prosjektet og åpner det i Visual Studio.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare noe jeg har kagd for å kødde litt med kamerater :p, den er ikke farlig, bare en liten videreføring av en velkjent data-prank :D.

Jeg er ikke helt sikker på hvilken .NET Framework du trenger, det er enten 2.0 eller 3.5. Har forresten brukt Visual Studio 2008 Express (VB.NET), for å lage den.

 

EDIT: les kommentarer i ZIP'n

 

.NET framework 3.5

 

.NET framework 2.0

 

 

EDIT: oppdaterte posten slik at det er både .NET framework 3.5 og 2.0

Endret av mastergamer
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det tok meg 15 minutter å lage denne lille applikasjonen. Den lagrer notater fra gang til gang. Du kan ikke lage flere filer.

 

Applikasjonen er nok kun for bruk til de som må huske noe til "dagen etter". Jeg bruker det selv til å huske ting som skjer på PC-en. Prøv selv å skrive inn en tekst, klikke Save. Så lukker du programmet, og går inn på det igjen og klikker Load. Da kommer teksten du skrev umiddelbart opp igjen. et kan jo være smart =D

Notes_v1.1.zip

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det tok meg 15 minutter å lage denne lille applikasjonen. Den lagrer notater fra gang til gang. Du kan ikke lage flere filer.

 

Applikasjonen er nok kun for bruk til de som må huske noe til "dagen etter". Jeg bruker det selv til å huske ting som skjer på PC-en. Prøv selv å skrive inn en tekst, klikke Save. Så lukker du programmet, og går inn på det igjen og klikker Load. Da kommer teksten du skrev umiddelbart opp igjen. et kan jo være smart =D

 

Den var litt kul ;) jeg er litt hypp på og vite hvordan du lagde det programmet :dribble:

 

Men her et mitt bridrag:

searcher

 

( kunne ikke opplaste her :/ bad file type, brukte *.RAR )

Lenke til kommentar
Det tok meg 15 minutter å lage denne lille applikasjonen. Den lagrer notater fra gang til gang. Du kan ikke lage flere filer.

 

Applikasjonen er nok kun for bruk til de som må huske noe til "dagen etter". Jeg bruker det selv til å huske ting som skjer på PC-en. Prøv selv å skrive inn en tekst, klikke Save. Så lukker du programmet, og går inn på det igjen og klikker Load. Da kommer teksten du skrev umiddelbart opp igjen. et kan jo være smart =D

 

Den var litt kul ;) jeg er litt hypp på og vite hvordan du lagde det programmet :dribble:

 

Men her et mitt bridrag:

searcher

 

( kunne ikke opplaste her :/ bad file type, brukte *.RAR )

Joda, det var ikke så vanskelig =D

For å lagre filen bruker du RichTextBox1.SaveFile("fil1.rtf")

Du må hente ut den samme filen, og da bruker du:

RichTextBox1.LoadFile("file1.rtf")

 

For å velge hvor du skal lagre filen bruker du FileSaveDialog =D Men da kommer ikke fillen opp når du klikker på Load knappen. Da må du bruke en slags load file dialog, men er ikke helt sikker på hva den heter i toolboxen =/

 

Første gang jeg hjalp deg, ey!

 

Mvh Pilarwiki aka diskusjonsgjest :)

 

Edit: Nice work! Hvordan bruker du tekst fra textboksen inn i textboxer på websider? Det er vel noe liknende du bruker? Noe ala det jeg sa?

Tips: Legg til søk på harddisken også ^^

Endret av Pilarwiki
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det tok meg 15 minutter å lage denne lille applikasjonen. Den lagrer notater fra gang til gang. Du kan ikke lage flere filer.

 

Applikasjonen er nok kun for bruk til de som må huske noe til "dagen etter". Jeg bruker det selv til å huske ting som skjer på PC-en. Prøv selv å skrive inn en tekst, klikke Save. Så lukker du programmet, og går inn på det igjen og klikker Load. Da kommer teksten du skrev umiddelbart opp igjen. et kan jo være smart =D

 

Den var litt kul ;) jeg er litt hypp på og vite hvordan du lagde det programmet :dribble:

 

Men her et mitt bridrag:

searcher

 

( kunne ikke opplaste her :/ bad file type, brukte *.RAR )

Joda, det var ikke så vanskelig =D

For å lagre filen bruker du RichTextBox1.SaveFile("fil1.rtf")

Du må hente ut den samme filen, og da bruker du:

RichTextBox1.LoadFile("file1.rtf")

 

For å velge hvor du skal lagre filen bruker du FileSaveDialog =D Men da kommer ikke fillen opp når du klikker på Load knappen. Da må du bruke en slags load file dialog, men er ikke helt sikker på hva den heter i toolboxen =/

 

Første gang jeg hjalp deg, ey!

 

Mvh Pilarwiki aka diskusjonsgjest :)

 

Edit: Nice work! Hvordan bruker du tekst fra textboksen inn i textboxer på websider? Det er vel noe liknende du bruker? Noe ala det jeg sa?

Tips: Legg til søk på harddisken også ^^

 

Jeg vil tippe han gjorde noe slikt som da du søker på noe så trykker "Search" åpner den denne addressen (feks google):

 

"http://www.google.no/search?hl=no&q=" & Search.Text & "&btnG=Google-s%C3%B8k&meta="

 

Eller noe i den duren? ;) Jeg lagde selv noe av det samme med google som eksempel:

 

http://dump.no/files/e4985d169e58/search.rar

Lenke til kommentar

Har dårlig tid nå, men prøv noe ala dette:

 

if search.click then 'search.click er søke knappen

webbrowser1.navigate(searchtextbox.text)'webbrowser1 er der søkeresultatet skal komme opp

'og searchtextbox er boksen man søker fr

 

eller noe sånt? prøvde å gi så eskrivende navn som mulig..

 

Mvh Pilarwiki aka diskusjonsgjest :)

Lenke til kommentar

 

Her er mitt nye lille nyttige program; Webpage Translator.

Den er bygd på Googles' oversettelsessytem på nettet. dessverre skjedde det noe merkelig som gjorde at jeg ikke kunne endre størrelsen på "Panel" så i fullskjerm blir knappene o.l dratt litt feil på skjermen slk at der man ser nettsiden, blir mindre enn nødvendig.

 

Det kan jo sies at det er det beste programmet mitt da :w00t: Hittil :thumbup: Bortsett fra det som skjedde med at jeg ikke unne endre størrelsen på Panels, så gikk alt greit. Kunne nok lagt mer tid i det, men er litt utålvmodig så jeg må få publisert det så fort som mulig, hehe. Så her er det:

 

http://rapidshare.com/files/103125452/setup.exe.html

 

btw, Hvorfor kom det slik når jeg prøvde å laste det opp som vedlegg her på forumet "du har ikke lov til å laste opp denne filtypen"?

-------------------------------------------------------------------------

 

Da var det tid or ny utgivelse av Webpage Translator!

Den gamle versjonen ligger i spoiler teksten.

I den nye versjonen har jeg rettet noen linker og rydda opp litt i User Interface'en ;)

I tillegg ordnet jeg noen feil som kunne vært/blitt mulige sikkerhetsrisikoer.

 

hit for laste ned den nye versjonen.

Her kan du også velge mellom å laste ned *.exe filen eller installere programmet via ett såkalt ".Net manifest" (som noen kalte det her..).

 

Jepps, versjon 1.1.1.3 ligger da ute.

Så kommer jeg med en "lettversjon" av programmet som kun oversetter til norsk.

 

;)

Endret av BenAus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hei,

ser at denne tråden er rimelig populær og har mange bra innlegg og hjemmeproduserte

filer. :)

Har bestemt meg for og laste opp en fil, den er rimelig ubrukelig, men legger den ut for det.

'VBSmaker', det er nå et .exe program, men er hovedsaklig et .bat program. Problemet med denne er at man bare kan lage en setning, eventuelt bruke tegn som 'liksom' går ned til neste linje. Men tilbake til programmet, Man blir bedt om og skrive inn navnet som .vbs fila skal hete, så kommer man til en tom linje; der skriver man hva koden er.

Filen du lager, lagrer seg automatisk på stedet du har lagret 'VBSmaker'.

 

 

 

link:

 

VBSmaker lastes ned her!

Endret av EiRiK_94
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Da var det klart for en utgivelse av det nye programmet mitt "Translator 1.2".

Grunnen til at den er versjon 1.2, er at før het det Website Translator, men nå har jeg forbedret

det gamle programmet :thumbup:

 

Se spoiler for detaljer om programmet:

 

Translator 1.2 kan oversette fra følgende språk:

 

Arabic

Bulgarian

Chinese (Simplified)

Chinese (Traditional)

Croatian

Czech

Danish

Dutch

Finnish

French

German

Greek

Hindi

Italian

Korean

Japanese

Polish

Romanian

Russian

Spanish

Swedish

Portuguese

 

til Norsk eller engelsk.

 

I tillegg kan den oversette fra ett av språkene ovenfor, til følgende språk:

 

Tysk, Fransk eller Spansk.

 

Den kan også oversette fra norsk eller engelsk til Tysk, Fransk eller Spansk.

 

Programmet er bygd på Googles oversettelsessystem.

Det oversetter ikke bare ord for ord, men den tar også hensyn til grammatikk.

 

Det følger også en beskrivelse med programmet dersom man klikker på "About".

 

 

Her er nedlastingslink:

 

Translator 1.2

 

Så nå kan dere alle oversette siden fra ett språk dere ikke skjønner til norsk. Eller fra ett eller annet språk til Tysk, Fransk eller Spansk.

 

Mvh Pilarwiki :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...