Gå til innhold

Hovedbytte under kommende hacker-event


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Tesla er en av mange produsenter som benytter seg av hackere for gjøre bilene sine mer sikre, men Tesla er foreløpig den eneste bilprodusenten. "

 

Er det mange som produserer biler som ikke er bilprodusenter?

 

Tek hevder ikke at det er mange bilprodusenter, jeg tror du må øve på leseforståelsen før du skal arrestere de på dette.

Endret av Alfadir
  • Liker 5
Lenke til kommentar

... nei.

Altså, teksten sier:

Tesla er en av mange produsenter som benytter seg av hackere for gjøre bilene sine mer sikre, men Tesla er foreløpig den eneste bilprodusenten. "

Den første linjen indikerer at det er mange produsenter som bruker hackere for å gjøre bilene sine mer sikre, men etter komma står det at Tesla er den eneste som produserer bil. Den eneste logiske forklaringen jeg forstår ut i fra teksten, så er det produsenter(som Apple, Tine AS og Ola Normann Hobbysnekkeri ENK) som har kjøpt biler til diverse formål (kundemøter, leveranser etc.) som sender bilene sine (produsert av andre) på hacker-konkuranser for å se om folk klarer å digitalt bryte seg inn.

 

Jeg kan dog ikke forstå hvorfor andre produsenter som er eier av en vare fra en annen produsents vare sender sine kjøpte produkter for testing.......

 

(EDIT: Typo)

Endret av dbass
Lenke til kommentar

 

... nei.

Altså, teksten sier:

Tesla er en av mange produsenter som benytter seg av hackere for gjøre bilene sine mer sikre, men Tesla er foreløpig den eneste bilprodusenten. "

Den første linjen indikerer at det er mange produsenter som bruker hackere for å gjøre bilene sine mer sikre, men etter komma står det at Tesla er den eneste som produserer bil. Den eneste logiske forklaringen jeg forstår ut i fra teksten, så er det produsenter(som Apple, Tine AS og Ola Normann Hobbysnekkeri ENK) som har kjøpt biler til diverse formål (kundemøter, leveranser etc.) som sender bilene sine (produsert av andre) på hacker-konkuranser for å se om folk klarer å digitalt bryte seg inn.

 

Jeg kan dog ikke forstå hvorfor andre produsenter som er eier av en vare fra en annen produsents vare sender sine kjøpte produkter for testing.......

 

(EDIT: Typo)

Nope - Han skriver at Tesla er en av mange produsenter som benytter seg av hackere for å gjøre bilene SINE mer sikre ( Model S , Model X, Model 3 etc. ). Det finnes mange produsenter der ute - av alt fra chipset, minnebrikker, programvare som google og apple etc .. Kun Tesla som stiller med et Bilprodukt. De er de eneste bilprodusenten som stiller.. ikke noe galt med setningen - du må nok øve på leseforståelsen din :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altså, teksten sier:

Tesla er en av mange produsenter som benytter seg av hackere for gjøre bilene sine mer sikre, men Tesla er foreløpig den eneste bilprodusenten. "

Den første linjen indikerer at det er mange produsenter som bruker hackere for å gjøre bilene sine mer sikre, men etter komma står det at Tesla er den eneste som produserer bil. Den eneste logiske forklaringen jeg forstår ut i fra teksten, så er det produsenter(som Apple, Tine AS og Ola Normann Hobbysnekkeri ENK) som har kjøpt biler til diverse formål (kundemøter, leveranser etc.) som sender bilene sine (produsert av andre) på hacker-konkuranser for å se om folk klarer å digitalt bryte seg inn.

 

Jeg kan dog ikke forstå hvorfor andre produsenter som er eier av en vare fra en annen produsents vare sender sine kjøpte produkter for testing.......

 

(EDIT: Typo)

 

You must be fun at parties. 

Lenke til kommentar

 

 

... nei.

Altså, teksten sier:

Tesla er en av mange produsenter som benytter seg av hackere for gjøre bilene sine mer sikre, men Tesla er foreløpig den eneste bilprodusenten. "

Den første linjen indikerer at det er mange produsenter som bruker hackere for å gjøre bilene sine mer sikre, men etter komma står det at Tesla er den eneste som produserer bil. Den eneste logiske forklaringen jeg forstår ut i fra teksten, så er det produsenter(som Apple, Tine AS og Ola Normann Hobbysnekkeri ENK) som har kjøpt biler til diverse formål (kundemøter, leveranser etc.) som sender bilene sine (produsert av andre) på hacker-konkuranser for å se om folk klarer å digitalt bryte seg inn.

 

Jeg kan dog ikke forstå hvorfor andre produsenter som er eier av en vare fra en annen produsents vare sender sine kjøpte produkter for testing.......

 

(EDIT: Typo)

Nope - Han skriver at Tesla er en av mange produsenter som benytter seg av hackere for å gjøre bilene SINE mer sikre ( Model S , Model X, Model 3 etc. ). Det finnes mange produsenter der ute - av alt fra chipset, minnebrikker, programvare som google og apple etc .. Kun Tesla som stiller med et Bilprodukt. De er de eneste bilprodusenten som stiller.. ikke noe galt med setningen - du må nok øve på leseforståelsen din :)

Den første setningen impliserer at det er flere som benytter hackere for å gjøre bilene sine sikrere.

 

A er en av mange som bruker B for å gjøre C

Her står det at det er mange som bruker B for å gjøre C. Det er ingen ting som påpeker at eiendomspronomet "sine" er hverken entall eller flertall. Teksten kan tolkes forskjellig, og slik det står skrevet er det ingen tydning som spesifikt skiller Tesla ut fra mange.

Endret av dbass
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den første setningen impliserer at det er flere som benytter hackere for å gjøre bilene sine sikrere.

 

A er en av mange som bruker B for å gjøre C

Her står det at det er mange som bruker B for å gjøre C. Det er ingen ting som påpeker at eiendomspronomet "sine" er hverken entall eller flertall. Teksten kan tolkes forskjellig, og slik det står skrevet er det ingen tydning som spesifikt skiller Tesla ut fra mange.

Hmm, nei jeg er nok ikke enig og ikke nødevendigvis - mener du at hvis man bytter "bilene" med "produktene" så hadde setningen vært mer riktig? 

 

Altså "Tesla er en av mange produsenter som benytter seg av hackere for å gjøre produktene sine mer sikre" 

Fordi det er akkurat det samme som står der i og for seg. Det virker som du derimot legger til mer informasjon ut ifra din egen oppfatning og prediction når det står bilene i stedet for produktene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...