Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å fy pokker så dårlig definert skoleoppgavene har blitt...

 

Jeg vet ikke hvor du har det fra at katolisisme er "universell for alle mennesker".

Jeg er ikke katolikk. Sjekk med Luther for grunnen.

 

Katolisisme er likevel en diger religion, og mye av grunnen er sikkert relatert til Paven i Vatkanstaten.

Katolisismen har mange tilhengere, og det kommer neppe til å endre seg snart.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Å fy pokker så dårlig definert skoleoppgavene har blitt...

 

Jeg vet ikke hvor du har det fra at katolisisme er "universell for alle mennesker".

Jeg er ikke katolikk. Sjekk med Luther for grunnen.

 

Katolisisme er likevel en diger religion, og mye av grunnen er sikkert relatert til Paven i Vatkanstaten.

Katolisismen har mange tilhengere, og det kommer neppe til å endre seg snart.

 

Kanskje det vil endre seg, likevel?

 

Pedofili har vært en stor belastning.

Hemmelighold og omplassering er ille, men som med Medlems-juks kan det også være støttet i Bibelen. 

 

Nonne-sex blir likevel - enda større! 

OBS! Spekulasjon: Tenk om nonne-sex ikke er eller har vært frivillig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Vi vet alle at katolisisme er "universell for alle mennesker" med sine 1 milliard tilhengere.

Hvorfor har det internasjonale preget så stor betydning for den katolske kirkesamfunn?

 

Skoleoppgave.

 

Kan henge sammen med,

 

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende"

 

Matt 24:14 "Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme"

 

Å fy pokker så dårlig definert skoleoppgavene har blitt...

 

Jeg vet ikke hvor du har det fra at katolisisme er "universell for alle mennesker".

Jeg er ikke katolikk. Sjekk med Luther for grunnen.

 

Katolisisme er likevel en diger religion, og mye av grunnen er sikkert relatert til Paven i Vatkanstaten.

Katolisismen har mange tilhengere, og det kommer neppe til å endre seg snart.

Ordet "katolsk" betyr universell, altomfattende eller allmenn.

 

https://snl.no/katolsk

 

Katolske kirke = allmenn kirke

Endret av Omnia vincit amor
Flettet innlegg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

Vi vet alle at katolisisme er "universell for alle mennesker" med sine 1 milliard tilhengere.

Hvorfor har det internasjonale preget så stor betydning for den katolske kirkesamfunn?

 

Skoleoppgave. 

Katoliker tror at deres religion er den eneste som er riktig. Det er bare en Gud som er riktig. Den som katoliker tror på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke alle. Man kan respektere andre religioner. Det kalles for religiøs pluralisme.

 

Religiøs pluralisme refererer til troen  to eller flere religiøse livssyn, som å værelike gyldige eller aksepterte. Det er mer enn bare toleranse,  siden religiøs pluralismegodtar flere veier til Gud eller guder som en mulighet, brukes den vanligvis i kontrast med ideen om at det er bare én sann religion eller måte å kjenne Gud.

 

kilde: https://northcoastlighthouse.wordpress.com/2014/12/17/religios-pluralisme/

 

Jeg synes at katoliker er ikke så åpne som for eksempel protestanter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...