Gå til innhold

I 20 år har hurtigruteskipet rustet på land. Slik skal de forhindre at bunnen raser ut


Anbefalte innlegg

Litt rart at man aviser turisme så bastant, bra plassering, rett ved havgapet og et fengende navn så det burde være liv laga for det, men hvis ingen gidder så er det bare å gi opp, løse inn trygda og vente på alderdommen :)

Faktum er at det er en vedtatt sannhet blant optimistene at å bygge et glassmonter rundt båten kommer til å få fantastiske ringvirkninger. Vi andre velger å være litt mer skeptiske bassert på at det ikke er gjort noen analyse på hva ringvirkningene realistisk sett kan være. Det er altså en vedtatt sannhet at ringvirkningene kommer til å være "store", uten at noen kan si noe mer konktret enn det.

Det refereres stadig til Lofoten, og at Hurtigrutemuseumet kommer til å sette Vesterålen på kartet. Personlig er jeg enig i at museumet kommer til å bidra i positiv retning. Samtidig er jeg av den oppfatningen at man kanskje kunne fått mer valuta for pengene hvis man anvende dem annerledes og prøvde å bygge litt mer bredde i turisttilbudet. Lofoten har bygget en merkevare over lang tid og det er ikke ét enkelt tilbud eller én enkelt attraksjon som gjør at rundt en million mennesker velger å legge ferien sin til Lofoten hvert år.

Hurtigrutemuseumet framstilles derimot som en slags sølvkule som skal få en million mennsker til å legge ferien sin til Vesterålen, hvert år, bare det blir realisert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hurtigrutemuseumet framstilles derimot som en slags sølvkule som skal få en million mennsker til å legge ferien sin til Vesterålen, hvert år, bare det blir realisert.

Helt enig, skal man overleve med turisme trenger man er bredt tilbud.

 

En annen ting er at det er veldig lite informasjon om Stokmarknes og finne ute på nettet " det første jeg fant var Thea :p ", leter man opp andre destinasjoner finner man mange reiseblogger med nydelige bilder som trigger andre til og reise en tur, så der har Stokmarknes en jobb å gjøre for og bli kjent ute i den vide verden, lite vits med et museum hvis ingen vet om det.

 

Driver man med rorbuer/fiske så spanderer man en "ferie" på et par som er stor i miljøet og har oppegående blogger, har man surfing så det samme der, etc. man må få i stand markedsføring der det synes.

 

Foreksempel så solgte jeg en spesiallaget "vare" rimeligere til en person som er veldig aktiv i spesifikke miljøer og etter det har jeg fått mange forespørsler og bestillinger, så det nytter og satse på enkelte som er aktive som et talerør for din "bedrift".

 

Godt rykte er alfa omega.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hurtigrutemuseumet framstilles derimot som en slags sølvkule som skal få en million mennsker til å legge ferien sin til Vesterålen, hvert år, bare det blir realisert.

Helt enig, skal man overleve med turisme trenger man er bredt tilbud.

 

En annen ting er at det er veldig lite informasjon om Stokmarknes og finne ute på nettet " det første jeg fant var Thea :p ", leter man opp andre destinasjoner finner man mange reiseblogger med nydelige bilder som trigger andre til og reise en tur, så der har Stokmarknes en jobb å gjøre for og bli kjent ute i den vide verden, lite vits med et museum hvis ingen vet om det.

 

Driver man med rorbuer/fiske så spanderer man en "ferie" på et par som er stor i miljøet og har oppegående blogger, har man surfing så det samme der, etc. man må få i stand markedsføring der det synes.

 

Foreksempel så solgte jeg en spesiallaget "vare" rimeligere til en person som er veldig aktiv i spesifikke miljøer og etter det har jeg fått mange forespørsler og bestillinger, så det nytter og satse på enkelte som er aktive som et talerør for din "bedrift".

 

Godt rykte er alfa omega.

Egentlig har vi det så fint her i hadsel kommune at vi ikke vil dele med noen....:;-)

Så vi passer vel på at ingenting positivt havner på nettet....Vi vil nyte naturen og området alene....og unngå fella Lofoten gikk i ....De har 20 000 turister der ute hver sommer.. ...Komplett ulevelig..Helt førrjævlig....

Lenke til kommentar

 

Turisme er ingen inntektskilde. Og vil aldri bli det. (Stokmarknes har reelt ingenting å tilby turister sammenlignet med resten av regionen). Meen Stokmarknes har både Norlaks og Skretting og sykehus innenfor kommunegrensene.... Byggevare, matbutikker og frisører går så det ljomer.... Forøvrig går det meste av forsøk på nye bedrifter konkurs i løpet av kort tid..... (nabokommunen Sortland tilbyr alt man trenger. De er størst og vanskelig/umulig å konkurrere mot)

Litt rart at man aviser turisme så bastant, bra plassering, rett ved havgapet og et fengende navn så det burde være liv laga for det, men hvis ingen gidder så er det bare å gi opp, løse inn trygda og vente på alderdommen :)

De som løser inn trygda sitter på rødbrygga og veksler den inn i brunt vann...Men nå skal til og med dette rekreasjonsbygget jevnes....Da må man på Rema og kjøpe øll som man sitter hjemme alene og drikker .....ensomt..endelikt...trist...

Lenke til kommentar

De som løser inn trygda sitter på rødbrygga og veksler den inn i brunt vann...Men nå skal til og med dette rekreasjonsbygget jevnes....Da må man på Rema og kjøpe øll som man sitter hjemme alene og drikker .....ensomt..endelikt...trist...

Da kan det være greit å få noen turister som camper i hagen sin så man får opp blodpumpa med og skjelle de ut :p

 

Eller noen Japanske turister som står i hagen og fotograferer deg igjennom stuevinduet ditt at du drikker øl :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...