Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Beregne AAP månedslønn og vurdere mot sosialstønad


Snusent

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart motta AAP og trenger hjelp med å beregne minstesummens månedslønn.

 

2G ligger på 98,883*2 = 197,766

Ifølge skatteetatens kalkulator skal jeg skatte 27,260 av dette

 

Er dette riktig? (197,766-27,260)/12 måneder=14,208

 

Jeg leste et sted at årslønnen skal deles på 260 for å få dagsats, men det regnestykket blir ikke riktig

(197,766-27,260)/260 = 655 dagsats, men hva ganger jeg dette tallet med?

 

Også grunnen til at jeg spør hos juss,

hvis det viser seg at AAP gir meg betydelig mindre enn sosial stønad (14,200/mnd), kan jeg trekke tilbake søknaden min og bare fortsette med sosial stønad isteden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du trekker tilbake søknaden på Aap, så kan de nekte deg sosialstønad så det er en dårlig ide.

Minste dagsats på Aap er 745 kr per dag, og dette skal ganges med 21,67 (260:12) for å få månedssats som da blir 16 145.  10 ganger i året får du 2 utbetalinger per mnd, og 2 ganger 3 utbetalinger.

 

1G er for øyeblikket 96 883 og ikke 98 883.

 

I tilegg til aap, kan du søke om bostøtte fra husbanken, og evt supplerende sosialstøtte fra nav om du kommer under satsene de bruker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk!

 

evt supplerende sosialstøtte fra nav om du kommer under satsene de bruker. 

Hva vil det si å "komme under satsene"?

 

Netto månedslønn ser ut til å ligge på ca. 13,900 og husbankens kalkulator beregner 1920 kr i støtte. Vil det virkelig si at jeg ender med hele ~15,800/mnd fremover?

Også er det i tillegg mulighet for supplerende støtte? hva avgjør om jeg har rett til det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...