Gå til innhold

Ny tv - Tips


Anbefalte innlegg

Helt klart at sortnivået ikke når OLED, men jeg er redd at en OLED TV blir noe lyssvak i min ganske lyse stue. Prisen for en 65" blir også over det jeg er komfortabel med å betale, og dilemma blir da å gå ned til en 55"...

 

Jeg tror at Q8FN er det beste kjøpet jeg kan gjøre i dagens marked

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, så den tusenlappen det er å spare ved å gå til 7 serien er en no brainer? Er vanskelig å finne en skikkelig test av Q8FN syns jeg.

 

Jeg har også blitt veldig usikker idag på om det er riktig vei å gå med QLED, at jeg rett og slett bør kjøpe en 55“ OLED, og da LG B8

Lenke til kommentar

Altså, jeg fikk ikke 65Q8FN likevel fordi det hadde vært noe feil med lagerbeholdning i forhold til mye trykk på bestillingene.

De ga meg valget å avbestille, bestille noe annet eller hente en Q8DN til samme pris i en butikk, så jeg valgte det siste...

Orket ikke styre mer, er fornøyd da, knall tv, men jeg synes den er vanskelig å kalibrere!

Det meste av innstillinger jeg finner på nett, gir det jeg kaller et gammelmans bilde, men som ifølge hard-core fans og "regissører over 70" er de "riktige" bildet.

Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan den eller den regissøren mener at bildet bør formidles, jeg vil ha trøkk, såpeoperaeffekt, klarhet og farger ?

Endret av lylu
Lenke til kommentar

Altså, jeg fikk ikke 65Q8FN likevel fordi det hadde vært noe feil med lagerbeholdning i forhold til mye trykk på bestillingene.

De ga meg valget å avbestille, bestille noe annet eller hente en Q8DN til samme pris i en butikk, så jeg valgte det siste...

Orket ikke styre mer, er fornøyd da, knall tv, men jeg synes den er vanskelig å kalibrere!

Det meste av innstillinger jeg finner på nett, gir det jeg kaller et gammelmans bilde, men som ifølge hard-core fans og "regissører over 70" er de "riktige" bildet.

Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan den eller den regissøren mener at bildet bør formidles, jeg vil ha trøkk, såpeoperaeffekt, klarhet og farger

 

Kalibrering handler om å stille inn TV-en mest mulig nøyaktig mot en standard ved hjelp av måleutstyr.

 

Sett bilde på standard, juster kontrast etter ønske, og juster farge, du kan til og med vurdere å øke "skarphet" (som reduserer klarhet). Da får du et bilde med trøkk og farger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kalibrering handler om å stille inn TV-en mest mulig nøyaktig mot en standard ved hjelp av måleutstyr.

 

Sett bilde på standard, juster kontrast etter ønske, og juster farge, du kan til og med vurdere å øke "skarphet" (som reduserer klarhet). Da får du et bilde med trøkk og farger.

Okok, kalibrere er feil ord, men har prøvd litt forskjellige innstillinger som er anbefalt diverse steder på nett.

Takk, skal prøve litt mer nå, er vel også litt individuelt hvordan man oppfatter et bilde.

Lenke til kommentar

Var det ikke en vanvittig god deal å få q8dn til samme pris som en q8fn? :)

Jojo, er du gal!

HiFi Klubben skal ha for det, dem ordner opp de få gangene det er noe, utrolig bra kundeservice alltid!

 

Betalte jo mindre for 65QDN enn 55QDN koster de fleste steder :)

Var bare det at jeg hadde gjort klart for One Connect og No Gap Wall Mount, men for all del, fikk orden på det uansett :)

 

Og tven er helt rå, nå hadde jeg en litt eldre tv og kanskje ikke så godt vant, men nå må jeg nesten skru ned på backlight fordi jeg blir blenda.

 

Har spilt igjennom litt 4K Netflix idag, samt Assassins Creed Odyssey og Red Dead 2 på PS4 Pro og det er jo ganske rått.

Litt skuffet over Red Dead i forhold til HDR og bilde men AC Odyssey, råeste jeg har sett fra en konsoll i 4K og HDR.

 

Så ja! Er fornøyd! :)

Nå gjenstår det bare å se hvordan Keepin up with Kardashians blir på TV2 Sumo appen så er vi boks  :rofl:

Endret av lylu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kalibrering handler om å stille inn TV-en mest mulig nøyaktig mot en standard ved hjelp av måleutstyr.

 

Sett bilde på standard, juster kontrast etter ønske, og juster farge, du kan til og med vurdere å øke "skarphet" (som reduserer klarhet). Da får du et bilde med trøkk og farger.

Gjorde som du sa på alle enhetene uten det som støtter HDR og fikk et ganske bra bilde, synes jeg selv.

Men endte faktisk opp med å stort sett velge Movie, og warm 1 og stille det nevnte utifra det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...