Gå til innhold

Lagde 3D-hode for å lure ansiktsgjenning – Bare iPhone som ikke lot seg lure


Anbefalte innlegg

Hvis det der er en dårlig/unøyaktig produksjon av en ansiktsmaske så har vel ingen eiere av telefoner med Face ID noe som helst å frykte! Har du eksempel på hvordan man lager en maske som er en god kopi av et ansikt?

Bare å ta en bedre skanning av personens ansikt og bruke en 3D printer som reproduserer detaljene bedre det. Det har jo blitt utført lignende tester der de låste opp face id. Og familiemedlemmer som har klart det. For ikke å snakke om tvillinger.

Iris og fingeravtrykk derimot er unikt uansett og er derfor også logisk nok bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvis det der er en dårlig/unøyaktig produksjon av en ansiktsmaske så har vel ingen eiere av telefoner med Face ID noe som helst å frykte! Har du eksempel på hvordan man lager en maske som er en god kopi av et ansikt?

Bare å ta en bedre skanning av personens ansikt og bruke en 3D printer som reproduserer detaljene bedre det. Det har jo blitt utført lignende tester der de låste opp face id. Og familiemedlemmer som har klart det. For ikke å snakke om tvillinger.

Iris og fingeravtrykk derimot er unikt uansett og er derfor også logisk nok bedre.

Joda, 1 gen face ID ble lurt, artikkel du tydeligvis har unngått å lese viser at de klarte IKKE å lure siste gen Face ID.

BTW, det har visst gått deg forbi at iris scanneren i S8 lot seg lure.

https://www.theguardian.com/technology/2017/may/23/samsung-galaxy-s8-iris-scanner-german-hackers-biometric-security

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, 1 gen face ID ble lurt, artikkel du tydeligvis har unngått å lese viser at de klarte IKKE å lure siste gen Face ID.

BTW, det har visst gått deg forbi at iris scanneren i S8 lot seg lure.

https://www.theguardian.com/technology/2017/may/23/samsung-galaxy-s8-iris-scanner-german-hackers-biometric-security

2gen også.

 

Du viser til at man måtte ha ett detaljert høyoppløselig bilde av iris og en linse ja.. Nettopp? Vanskligere å lure enn face id med andre ord. Og fingeravtrykk for den del...

Lenke til kommentar

2gen også.

 

Du viser til at man måtte ha ett detaljert høyoppløselig bilde av iris og en linse ja.. Nettopp? Vanskligere å lure enn face id med andre ord. Og fingeravtrykk for den del...

Hvordan kan du påstå at det er vanskeligere å lure, og bedre enn Face ID når artikkelen sier nyeste versjon IKKE lot seg lure???
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan kan du påstå at det er vanskeligere å lure, og bedre enn Face ID når artikkelen sier nyeste versjon IKKE lot seg lure???

Enkelt.. 3D printingen ser jo dårlig ut og fingeravtrykk og iris skanning ble ikke testet her engang.. Ett ansikt kan ha mamge likheter med en annen person i familien. Iris og fingeravtrykk er helt unikt. Så logisk nok er det også sikrere og krever mer tiltak for å kopiere

Lenke til kommentar

Du vet hva iris skanning er eller? I testen har de ikke engang prøvd iris skanning siden 3D modellen ikke har noe iris å skanne...?

Lettere å lure face id enn iris skanning. Har vi jo sett endel eksempler på

Ja, og finnes utallige videoer av at iris skanning lar seg åpne med kun et bilde av personen.

 

Ennå ingen som har knekt face-ID, er en grunn til at det blir aksepter av banken som autorisasjon og ikke iris skann :p

Lenke til kommentar

Merk: Iris ELLER en kombinasjon... Iris skanning alene er fullverdig sikkerhet som også overgår face id. Iris skanning krever ett DETALJERT bilde av en persons iris (like unikt som ett fingeravtrykk) og en linse osv for å lures mens face id har jo fsktisk blitt opplåst av familiemedlemmer som ligner. Spesielt lett er det for tvillinger å låse opp hverandres iPhone.

 

Hater heller ikke Apple.. Har hatt MANGE Apple produkter. Men det er absolutt ingenting spesielt med de og absolutt ikke verdt prisen.

Og jeg vet hvordan Apple driver buisness og jeg støtter ikke lureri fra de. Etter ny ledelse har de tapt seg drastisk.

Du hater Apple når du mener iris som lett lar seg åpne av kun et bilde er fullverdig og overgår face-ID som er det sikreste per nå.

 

Jeg har ikke sett en eneste video hvor familiemedlemmer har klart å lure face-ID.

 

Spør igjen om kilder. Noe jeg vet du ikke har.

 

Jeg la med kilde av hvor lett iris lar seg lure, men den overså du glatt. Nett-troll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, og finnes utallige videoer av at iris skanning lar seg åpne med kun et bilde av personen.

 

Ennå ingen som har knekt face-ID, er en grunn til at det blir aksepter av banken som autorisasjon og ikke iris skann :p

Nå blander du sammen med en basic ansiktsgjenkjenning.. Iris skanning lar seg desverre ikke lure av bare ett vanlig bilde?

 

Ingen som har knekt face id?? Jo.. Den lar seg jo låse opp av familiemedlemmer som ligner hverandre og spesielt av tvillinger.

Også fint mulig å lage en 3D modell (som riktignok er bedre enn dette elendige forsøket i denne testen) som låser opp.

 

Iris blir faktisk akseptert av banken... Men de lager ikke det til fordi bare de dyreste Samsungene har det på Android. Det må flere modeller til.

Endret av MobileX
Lenke til kommentar

Nå blander du sammen med en basic ansiktsgjenkjenning.. Iris skanning lar seg desverre ikke lure av bare ett vanlig bilde?

 

Ingen som har knekt face id?? Jo.. Den lar seg jo låse opp av familiemedlemmer som ligner hverandre og spesielt av tvillinger.

Også fint mulig å lage en 3D modell (som riktignok er bedre enn dette elendige forsøket i denne testen) som låser opp.

 

Iris blir faktisk akseptert av banken... Men de lager ikke det til fordi bare de dyreste Samsungene har det på Android. Det må flere modeller til.

Det blir ikke akseptert når banken ikke har det.

 

«Bare de dyreste Samsung har det» er ikke et argument, når kun iPhone har face-ID, men den blir jo godkjent. Dagens xD

 

Spør igjen på kilde om tvilling teorien din.

 

Her en kilde av hvor lett iris-skanner lar seg lure: https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/technology/2017/may/23/samsung-galaxy-s8-iris-scanner-german-hackers-biometric-security

 

Forskjellen på meg og deg er at jeg faktisk har kilder til å backe opp mine påstander, noe du aldri har klart i noen av trådene du har postet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du hater Apple når du mener iris som lett lar seg åpne av kun et bilde er fullverdig og overgår face-ID som er det sikreste per nå.

 

Jeg har ikke sett en eneste video hvor familiemedlemmer har klart å lure face-ID.

 

Spør igjen om kilder. Noe jeg vet du ikke har.

 

Jeg la med kilde av hvor lett iris lar seg lure, men den overså du glatt. Nett-troll.

Gjør jeg det? Det var en veldig spesiell antagelse må jeg si...

 

Iris lar seg ikke lett lure av ett bilde dessverre. Face id overgår hverken fingeravtrykk eller iris av helt åpenbare grunner..

 

Har du ikke sett en video av det altså så derfor er det ikke sant? Ehm... Det der var dagens?

Leser du ikke du altså??

Enkelt å finne kilde på det om du gidder også.

 

Hvilken kilde delte du da? Ser ingen jeg..

Bare en der det beskrives at det krever mer enn ett enkelt bilde slik du påstår...?

 

For det krever en goood innsats for å lure iris skanning faktisk. Du hadde åpenbart ikke klart det hvertfall..

Spesielt siden du påstår det bare skal ett enkelt bilde til? Der krever ett svært detaljert bilde av øyet/irisen (i nattmodus), en god kontaktlinse og en meget god printer. Face Id krever bare en person som har familiære likhetstrekk med deg.

Jeg har jo låst opp iPhonen min bror hadde før f.eks.. Det er 20år mellom oss og kan ikke si vi er så ekstremt like heller.

 

Du som er nettroll

Endret av MobileX
Lenke til kommentar

Det blir ikke akseptert når banken ikke har det.

 

«Bare de dyreste Samsung har det» er ikke et argument, når kun iPhone har face-ID, men den blir jo godkjent. Dagens xD

 

Spør igjen på kilde om tvilling teorien din.

 

Her en kilde av hvor lett iris-skanner lar seg lure: https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/technology/2017/may/23/samsung-galaxy-s8-iris-scanner-german-hackers-biometric-security

 

 

Forskjellen på meg og deg er at jeg faktisk har kilder til å backe opp mine påstander, noe du aldri har klart i noen av trådene du har postet.

Bankene jobber med saken men ønsker at flere mobiler har teknologien før de invisterer i det.

Bankene og sikkehets eksperter kan også fortelle deg at iris skanning er like sikkert som fingeravtrykk.

Og siden fingeravtrykk er mer sikkert enn face id så.. Ja.. Need I say more??

 

Det er ett argument siden flere har overprisede iPhoner enn dyre Samsunger..

 

Søk på nett du så finner du kilder?

Ikke engang Apple nekter på at ek tvilling kan låse opp iPhone?

 

Du linker til en artikkel som forteller at du tar feil.. Det skal mer enn bare "ett vanlig bilde" til for å lure iris skanning.. 1gen også faktisk.

 

Forskjellen på deg og meg er at du så desperat forsvarer noe du ikke har peiling på mens jeg gidder å sjekke fakta før jeg skriver..

Endret av MobileX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bankene jobber med saken men ønsker at flere mobiler har teknologien før de invisterer i det.

Bankene og sikkehets eksperter kan også fortelle deg at iris skanning er like sikkert som fingeravtrykk.

Og siden fingeravtrykk er mer sikkert enn face id så.. Ja.. Need I say more??

 

Det er ett argument siden flere har overprisede iPhoner enn dyre Samsunger..

 

Søk på nett du så finner du kilder?

Ikke engang Apple nekter på at ek tvilling kan låse opp iPhone?

 

Du linker til en artikkel som forteller at du tar feil.. Det skal mer enn bare "ett vanlig bilde" til for å lure iris skanning.. 1gen også faktisk.

 

Forskjellen på deg og meg er at du så desperat forsvarer noe du ikke har peiling på mens jeg gidder å sjekke fakta før jeg skriver..

Spør fortsatt om kilde. Banken ga autorisasjon til face-ID når kun 1 mobil støttet det. Så teorien din om at banken jobber med iris, men venter på bredere støtte er ren bullshit og ikke annet enn subjektivitet (som vanlig fra deg).

 

Klarer du annet enn å komme med nedlatende personangrep? Ser fremdeles ingen kilder.

 

Burde vært en smal sak om det faktisk fantes og var så lett å finne slik du påstår.

Lenke til kommentar

Spør fortsatt om kilde. Banken ga autorisasjon til face-ID når kun 1 mobil støttet det. Så teorien din om at banken jobber med iris, men venter på bredere støtte er ren bullshit og ikke annet enn subjektivitet (som vanlig fra deg).

 

Klarer du annet enn å komme med nedlatende personangrep? Ser fremdeles ingen kilder.

 

Burde vært en smal sak om det faktisk fantes og var så lett å finne slik du påstår.

Søke da vettu?

 

Så fint du ikke forsto en dritt av hva jeg prøvde å forklare deg.. Imponert..

Subjektivt at bankene jobber med å få på plass støtte for iris?? Kan du love meg å huske at du skrev det der når iris er på plass...?

Klarer DU å komme med noe annet enn bullshit dradd utav ræva fordi du er så forelsket i Apple at du hadde solgt ræva for en iPhone? Fantastisk hvor blind en person kan bli i sitt relegiøse foehold til ett bestemt merke.. Stakkars.

 

Ja, søk så finner du kilder i massevis. Rekner med du er livredd for å søke selv slik 90% av Apple elskerene er..

 

Er så glad jeg ikke er opphengt i ett bestelt merke og behandler det som en bibel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spør fortsatt om kilde. Banken ga autorisasjon til face-ID når kun 1 mobil støttet det. Så teorien din om at banken jobber med iris, men venter på bredere støtte er ren bullshit og ikke annet enn subjektivitet (som vanlig fra deg).

 

Klarer du annet enn å komme med nedlatende personangrep? Ser fremdeles ingen kilder.

 

Burde vært en smal sak om det faktisk fantes og var så lett å finne slik du påstår.

Gi opp å svar han, morsomt når han påstår andre er opphengt i ett spesielt merke, når han sjøl har sånt hat-forhold til Apple at han faktisk overgår de mest ivrige tilhengerne, ekstra morsomt er det jo å se at han avslører hvor lite han vet om iPhone, selv om han utgir seg for bedreviter, han er tydeligvis like uopplyst om Androider også.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gi opp å svar han, morsomt når han påstår andre er opphengt i ett spesielt merke, når han sjøl har sånt hat-forhold til Apple at han faktisk overgår de mest ivrige tilhengerne, ekstra morsomt er det jo å se at han avslører hvor lite han vet om iPhone, selv om han utgir seg for bedreviter, han er tydeligvis like uopplyst om Androider også.

Er så komisk at dere 2 er de mest hårsåre her inne og forsvarer Apple med nebb og klør som om det skulle vært deres eget produkt selv om deres påstander gang på gang blir motbevist.

 

Hater ikke Apple.. Hatt mange Apple produkter gjennom årene.

Men er lei av det falske inntrykket de gir.

Vet lite om iPhone altså? Fasinert over dere Apple-relegiøse vet mindre om deres egen mobil enn de dere påstår hater Apple. Om du helt alvorlig tror face id ikke kan lures så rekner jeg med du tror på nissen også...?

 

Skaffe deg mer kunnskap før du kommer med vissvass og antagelser dratt utav bakenden...

Endret av iPhoneXs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Gi opp å svar han, morsomt når han påstår andre er opphengt i ett spesielt merke, når han sjøl har sånt hat-forhold til Apple at han faktisk overgår de mest ivrige tilhengerne, ekstra morsomt er det jo å se at han avslører hvor lite han vet om iPhone, selv om han utgir seg for bedreviter, han er tydeligvis like uopplyst om Androider også.

 

Har også blokkert vedkommende jeg, så all den svadaen han kommer med  her i forumet, slipper jeg å lese. Jeg var ferdig med barnehagen for snart 40 år siden og gidder ikke lese samme type argumentasjon nå.

Lenke til kommentar

Har også blokkert vedkommende jeg, så all den svadaen han kommer med her i forumet, slipper jeg å lese. Jeg var ferdig med barnehagen for snart 40 år siden og gidder ikke lese samme type argumentasjon nå.

Litt komisk du påstår det siden man ikke kan blokkere folk på diskusjon.no? Man kan derimot trykke "ignorer"..

 

Og komisk DU nevner barnehagen med alle dine faktafeil og syke påstander i diverse kommentarfelt og blir sur som en unge når boen sier imot deg, gjennomskuer deg eller beviser at en av dine påstander er feil..

Endret av iPhoneXs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så komisk at dere 2 er de mest hårsåre her inne og forsvarer Apple med nebb og klør som om det skulle vært deres eget produkt selv om deres påstander gang på gang blir motbevist.

 

Hater ikke Apple.. Hatt mange Apple produkter gjennom årene.

Men er lei av det falske inntrykket de gir.

Vet lite om iPhone altså? Fasinert over dere Apple-relegiøse vet mindre om deres egen mobil enn de dere påstår hater Apple. Om du helt alvorlig tror face id ikke kan lures så rekner jeg med du tror på nissen også...?

 

Skaffe deg mer kunnskap før du kommer med vissvass og antagelser dratt utav bakenden...

Kunnskap? Hehe, du er ikke blant de smarteste siden du ikke skjønner at iPhone er den eneste telefonen som IKKE lot seg lure i denne artikkelen, ergo trenger vi ikke forsvare noe som helst, er det en som virkelig prøver å forsvare noen, så er det du. Endret av Oddmi
Lenke til kommentar

Kunnskap? Hehe, du er ikke blant de smarteste siden du ikke skjønner at iPhone er den eneste telefonen som IKKE lot seg lure i denne artikkelen, ergo trenger vi ikke forsvare noe helst, er det en som virkelig prøver å forsvare noen, så er det du.

Prøvde de fingeravtrykk? Iris skanning? Nei.. Fordi de ikle klarer å lage en 3D modell av det. Og det er heller ingen av de andre som påstår sin ansiktsgjenkjenning ikke går an å lure..

Apple påstår derimot det men den har også blitt lurt.. Hmmm...?

Så litt komisk at dere synst det er sååååå imponerende at en avansert 3D skanning av ansiktet ikke lot seg lure av en dårlig 3D modell.. En god 3D modell derimot lurer også face id.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde de fingeravtrykk? Iris skanning? Nei.. Fordi de ikle klarer å lage en 3D modell av det. Og det er heller ingen av de andre som påstår sin ansiktsgjenkjenning ikke går an å lure..

Apple påstår derimot det men den har også blitt lurt.. Hmmm...?

Så litt komisk at dere synst det er sååååå imponerende at en avansert 3D skanning av ansiktet ikke lot seg lure av en dårlig 3D modell.. En god 3D modell derimot lurer også face id.

Du skal få lov å ha troen din i fred, og som sagt, du beviste atter en gang at du ikke er blant de smarteste da du for ett øyeblikk siden svarte han som har blokkert deg, og du brukte ordet DU flere ganger til han, du skjønte selv ikke noe så enkelt at han faktisk ikke leser hva du skriver, og det nytter ikke at du bytter nick hele tiden, du blir lett avslørt. Ha en fin kveld og God Jul. Endret av Oddmi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...