Gå til innhold

Epic Games vil ta opp kampen med Steam og gjengen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det kommer bare ikke å skje for min del. Jeg gidder ikke ha fjorten forskjellige kontoer og launchere for å spille spillene jeg har i biblioteket mitt. Jeg har noen hundre spill i Steam og mange titalls jeg enda ikke har spilt. Jeg kommer aldri til å kjøpe spill på Uplay, Origin, Battle.net, Windows store og hva de nå heter alle sammen. Jeg liker å ha alt på ett sted, så med mindre Steam dør, så vil jeg aldri ha behov for noe annet. Velger en utvikler å ikke lansere spillet sitt der, så driter jeg bare i det spillet og den produsenten. De trenger faktisk meg, mer enn jeg trenger dem. Produsenter som gjør det unødvendig vanskelig for meg å nyte spillene deres, de slipper å ha meg som kunde.

Skulle ønske jeg var like bestemt. Da kunne vi faktisk utnyttet makten vår som konsumere. Men må innrømme at jeg ikke klarer å holde meg til steam. Blir for fristet. Dog, blir det mer nå så må jeg slenge meg på filosofien din på dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det aller beste hadde vel strengt tatt vært om noen lanserte en launcher som ikke er knyttet til en enkelt spillbutikk, men heller kunne fungert som en launcher felles for flere. Altså, om man ønsker å kjøpe spill fra ett sted så kunne man bare knyttet til denne via et API. Så kunne butikkene som benytter seg av API'ene alle spleise på driften av launcheren til nullkost plus utviklingsfond basert på antall nedlastinger fra deres butikk til launcher, og funksjonaliteten i eksempelvis Steam kunne vært bevart. I teorien kunne da hvert studio ha sin egen butikk for sine egne spill knyttet til felles launcher.

 

Om man på død og liv må ha en launcher da. Alternativet kunne jo bare vært å innføre den gamle før steam modellen. Fungerte fint det også, men med noen større utfordringer for indie utviklerne.

Lenke til kommentar

Om man på død og liv må ha en launcher da. Alternativet kunne jo bare vært å innføre den gamle før steam modellen. Fungerte fint det også, men med noen større utfordringer for indie utviklerne.

 

Det jeg liker med Steam er oppdateringer. Den gamle måten ved å manuelt laste ned og installere game patch fra Internett var noe herk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...