Gå til innhold

Ny gaming/all-round PC


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal bygge en ny PCm å gjøre min gamle om til en server, noen av delene i min nåværende PC skal jeg ta med videre til den nye:

 

- GeForce GTX 1080

- 2x Samsung Evo SSD'er

- NZXT Kraken X62

- Fractal Design R6

 

Nye deler:

- ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING

- Intel i9-9700k

- Corsair Vengeance RGB DDR4 3200MHz 32GB

- Corsair RM850x

- Intel 660p 512GB M.2 SSD

- Corsair LL120 RGB 120mm 3-pk (Tenkte 2 foran med luft inn, og 1 bak for luft ut. Fester AIO radiatoren i taket som blåser ut)

 

Noen anbefalinger, eller endringer? Er 3 år siden min forrige build, så litt usikker på ram/HK og CPU.

 

Min nåværende PC har DDR3 ram og i5 -4690k som jeg skal bruke videre til server PC.

 

På forhånd takk - Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^^ Godt tips, Bitwit Kyle testet forskjellen mellom AIO i front og i tak. Skjermkortet er jo som en liten panel ovn som varmer opp luften som brukes til å kjøle CPU om man monterer i taket. Temp forskjell var drastisk, rundt 10C kaldere CPU med AIO i front om jeg ikke husker helt feil. Omvendt så varmer man jo riktignok luften som så skal brukes til å kjøle GPU, men den ble bare rundt 3C varmere...

Lenke til kommentar

^^ Godt tips, Bitwit Kyle testet forskjellen mellom AIO i front og i tak. Skjermkortet er jo som en liten panel ovn som varmer opp luften som brukes til å kjøle CPU om man monterer i taket. Temp forskjell var drastisk, rundt 10C kaldere CPU med AIO i front om jeg ikke husker helt feil. Omvendt så varmer man jo riktignok luften som så skal brukes til å kjøle GPU, men den ble bare rundt 3C varmere...

 

Stemmer bra med min egen testing også. Når man har AIO i front må man passe på å ha god utlufting også da.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Takk for tips. Jeg kan sette radioatoren foran (der er det også støvfilter) og trekke luft inn. Kan jo evt fjerne det lokket på toppen og ha 2 vifter der og 1 vifte bak for utlufting. Forslag til vifter, gjerne med RGB (første gangen jeg har vindu på pc'en)? Kanskje kjøpe 6 ML140 evt da. 2 til radiatoren, 1 ekstra for intake, 3 til eksos. Men liker å litt mer luft inn sånn at jeg får et positivt trykk. Så er muligens nok med bare 2 på radiator og 1 som eksos eller? Ellers så har jeg mange fractal design GP-14 140mm vifter liggende

 

 

Er delene ellers bra sammen?

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar

Ville nok kjøpt vifter med lav statisk trykk hvis det ikke er noe hindring før luften skal igjennom da de klarer å flytte mer luft på mindre RPM enn de med høy statisk trykk. Disse har f.eks lav statisk trykk og hadde brukt disse som case fans og Ml140 til kjøleren.

 

https://www.komplett.no/product/756842/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/corsair-air-af140-quiet-140mm-vifte?fromSearchOverlay=1&q=Corsair+af140

 

Ref. tråd jeg leste om dette, se på beste svar: http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2933959/replacing-cpu-fan-case-fan.html

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...