Gå til innhold

Sikkerhetskontroll. Hva ta ut av koffert?


Neida

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/sikkerhetskontroll/gjennom-sikkerhetskontrollen

 

Dette skal i plastkasser for gjennomlysning

  • Håndbagasje
  • Større elektriske artikler (for eksempel PC, kamera, nettbrett, håndholdte spill osv.) tas ut av håndbagasjen og sendes separat.
  • Mobiltelefon skal pakkes i håndbagasje eller ytterklær
  • Ytterplagg og jakker
  • Sko med metallinnlegg, belter med metallspenner og lignende
  • Flytende væske, herunder taxfree-varer, væske i 1-literspose (toalettsaker), barnemat, medisiner og lignende
  • Krykker må gjennomlyses i røntgenmaskinen
  • Mobiltelefoner, briller, små hodetelefoner og andre løse gjenstander skal pakkes i håndbagasje eller ytterklær.
Lenke til kommentar

Tips: Ikke legg flasker med flytende innhold i posen. Pass på at hver enkelt beholder ikke har mer enn 100ml i seg, men det greiene med at alle beholdere som inneholder væske skal i en plastpose med maksvolum 1 liter er idiotisk.

 

De aller fleste kontrollører bryr seg ikke, så lenge du ikke har ekstremt mye med deg, men ikke i posen.

 

Jeg lærte dette etter å ha flydd ukentlig over en lang periode, der jeg en dag skulle være snill og legge mine toalettsaker i en pose, siden det er jo det man strengt tatt skal. Jeg så at ikke alle tingene mine fikk plass i én pose, noe kontrolløren også oppdaget, og jeg måtte kaste ca. Halvparten. Ting jeg hadde flydd med to ganger i uken de siste 6 månedene, når de ikke lå i plastposer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...