Jump to content
Slappfisk11

Stor ubalanse i muskler og skjev holdning

Recommended Posts

Jeg hadde trent en stund da jeg fant ut at den ene siden begynte å bli litt mindre enn den andre, så jeg begynte å prøve å fikse på det. Gikk over til manualer i stedet for stang for å sikre lik fordelig av muskler. Det hjalp ikke

 

Så begynte jeg å ta noen ekstra reps og fokusere ekstra på den svake siden. Det gikk ikke så bra heller. Mer trening av bryst venstreside førte fortsatt til større bryst på høyre side.

 

Skulderen ser mer fremoverlent ut på venstre side mens det virker som om høyreside likevel er mer fremoverlent. Selv om ryggmusklene er stivest og størst på høyresiden virker det som om hele høyresiden presser seg fremover

 

 

Hvis det her virker rotete så er det fordi det er det. Det er skjevheter overalt i flere retninger og jeg trenger hjelp til å fikse dem for jeg vet ikke nøyaktig hva som er i ubalanse og hvor. Har mistet motivasjonen til å trene helt. Blitt lubben og svak og nå, men ikke mindre ubalansert

 

Hvordan får jeg skikk på det her? Bor i Trondheim. Noe å anbefale her? Har vært til fysioterapeut ang noe annet og spurte om det her, men han var bare interessert i om det gjorde vondt. Det gjør det ikke. Men det føles som det er en plate på høyresiden som minsker bevegelighet bakover

Edited by Slappfisk11

Share this post


Link to post

En tommelfingerregel kan være å trene dobbelt så mye draøvelser som pressøvelser for å rette opp skeivheter. Du bør ha fokus på øvelser som framoverbøyd sidehev, facepulls, y-hev og kabelroing. Dette er øvelser som trener baksiden av skuldrene og rygg

Share this post


Link to post

Begynn å gjør nyttige ting, som frivillighet, eller å jobbe som håndverker. Da slipper du å bekymre deg for sånne ting.

Share this post


Link to post

Har du testet deg for skoliose? Det er noe en fastlege eller fysioterapeut kan se etter på ryggen og vil kunne forklare noe skjevhet. Det finnes spesifikk trening for dette, men det er isåfall best at en fysioterapeut tar seg av å vise øvelsene siden de vil avhenge litt av typen skjevhet i ryggen.

Ellers bør du se etter om du har dårlige vaner ellers. Bærer du ofte ryggsekken på den ene siden? Har du stor lommebok på baklomma som du alltid sitter på?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...