Gå til innhold

Heimeverns øvelse


Foppalhue

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I morgen er jeg innkalt til 7 dagers øvelse i Heimevernet.

Det er veldig lite informasjon vi har fått. Kun en innkalling.

 

Lurer derfor på hva jeg skal møte opp i? Sivilie klær?

Skal jeg ta med alt jeg har fått utlevert?

 

Og ikke minst noen erfaringer fra HV.

Er det fortsatt som jeg har blitt fortalt, kun venting?

Hva kan jeg forvente meg i løpet av disse 7 dagene?

 

Mvh

Umotivert geværsoldat (som tydeligvis er tittelen min)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Møt i felt og litt varme klær(etter temperatur) dere skal som regel rett på skytebanen etter å ha fått utlevert våpen for å skyte inn geværene.

 

Ta med alt du har fått utlevert.

 

HV har hevet kvaliteten på øvelsene fra hva jeg har erfart som lagfører mye mer trening som blir presset inn. Er det 7 dager har de som regel tiltenkt mye trening om innkallingen din ikke er basert på trident juncture som foregår nå da vet jeg ikke hva som skjer. Men det er fortsatt lokale variasjoner også innad i heimevernsdistriktene motivasjonen til offiserer/befal er jo også tellende på hva man får ut av øvelsen. At du ser HV prøver å heve standarden ser du jo på at Sjef HV nå er tidligere FSK sjef.

 

Vi har gått ifra å trene på et lite vaktområde til å trene generelt på å rykke inn på et område, bli overfalt for så å ta stillingen. Eller overfall ved patrulje osv. 

 

Det er alltid lite info om hva dere skal gjøre informasjon kommer når du møter opp

 

Mest sannsynlig har innkallingen med trident juncture. Du skal allikevel ha med alt av klær og still i felt uniformen eller uniformen du bruker ute fordi det første som skjer er utlevering av våpen for så å skyte inn våpen.

Endret av Zimmerh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

 

I morgen er jeg innkalt til 7 dagers øvelse i Heimevernet.

Det er veldig lite informasjon vi har fått. Kun en innkalling.

 

Lurer derfor på hva jeg skal møte opp i? Sivilie klær?

Skal jeg ta med alt jeg har fått utlevert?

 

Og ikke minst noen erfaringer fra HV.

Er det fortsatt som jeg har blitt fortalt, kun venting?

Hva kan jeg forvente meg i løpet av disse 7 dagene?

 

Mvh

Umotivert geværsoldat (som tydeligvis er tittelen min)

Denne informasjonen skulle stått i innkallingen din. Vanligvis ligger det med informasjon om hva du skal ha med, når og hvor du skal møte og kanskje hva som skjer første dag. Legg merke til at selv om det står syv dagers øvelse så er det ikke sikkert du skal være der så lenge. Dette står også spesifisert i innkallingen. Offiserer og logistikk er, naturlig nok, avhengig av å ha tid før og etter selve øvelsen for planlegging, evaluering og ryddig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...