Gå til innhold

SNIKTITT: World of Warcraft Classic


Anbefalte innlegg

Vet du spurte han som svarte min post. Jeg spillte også på Kazzak, Cabbot, på Alliance-siden da. Var vel i Guardians of the Light mesteparten av tiden. Husker Forte :)

 

Det er nesten så jeg husker navnet ditt hehe, ihvertfall guilden! Var du en dwarf? Ja Kazzak var goserver.. Paulex her var også der i samme guild som meg, Sons of Temujin. Var vel Forte og Last Resort som kriget om World Firsts.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nostalgi burde iblant bare forbli nostalgi.

 

Tja, uenig. Det stemmer kanskje for deg, men ikke for meg. Jeg er en av de som rett og slett bare liker slik det var. Og jeg liker det fortsatt, har spilt på forskjellige private servere, så jeg mener jeg vet hva jeg snakker om.

 

Noen spillere vil sikkert basere seg på nostalgi, men det er en fin ting for de av oss som vil spille dette.

Lenke til kommentar

Jeg håper for fa... at det ikke skjer.

 

Hvis det skjer så kan man jo stille et realt stort spørsmålstegn om Blizzard bør høre på disse hylekorene, sånn nå med BlizzCon friskt i minne mener jeg. Nå har diskusjonen løpt 25 timer i døgnet på hvorvidt Blizzard bruker kreftene sine på rett ting, og hvis WoW Classic skulle finne på å floppe bare en måned eller to etter launch så blir jo det i så fall en kjempebeskjed å sende til Blizzard, helt motsatt at hva vi ønsker.

 

Jeg er ikke en av dem som ønsker Classic tilbake, jeg mistenker at de aller fleste som husker Classic har helt glemt at de var på et helt annet stadie i sitt eget liv også, og at de nå har hus, hjem, jobb, kone (mann), barn og masser av ting som "stjeler" tid, og det å da sitte en uke i strekk for å få tatt Hogger tror jeg rett og slett ikke mange gidder lenger. Det jeg ønsker av spill i 2018 er noe helt annet.

 

Men vi får se.

Jeg skjønner egentlig ikke folk som ikke ønsker vanilla tilbake. Det er jo bare å ikke spille det? Skal ingen få lov til å spille det bare fordi noen andre ikke vil spille det? Eller fordi noen er redd for at gamle minner blir ødelagt?

Det er jo bare teit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som spilte hardt i 2005. Hadde 110 days played på 10 måneder og var med på server firsts og eide som kriger i battlegrounds. Den dag i dag huskes blant mange andre nicket mitt fra pvp på det offisielle server-forumet.

 

Er det dette jeg vil ha fra classic? Sammen med hus, barn, kone, to biler, en heftig friluftsinteresse, og ølbrygging? Overhodet ikke. Jeg kommer ikke til å spille meg opp på det samme utstyrsnivået. Men jeg kommer til å spille noen timer i ny og ne av samme årsak som artikkelforfatteren nevner: Vanskelighetsgrad.

 

Noe av de beste minnene jeg har fra WoW classic er ikke BWL raids og battlegrounds. Men vennskapene jeg dannet med faste servere før teleport-dungeons ble implementert. Og de vanskelige grottene vi øvde på før vi begynte å drive gårdsbruk på Dire Maul og så videre. Jeg reiser overraskende ofte på tur i disse gamle grottene på pur nostalgi, alene, og mimrer om kampene som utspilte seg.

 

Jeg som har fulgt WoW siden 2005 har lenge sett at spillet har tapt seg gradvis på det sosiale. Nå når jeg spiller så lurer jeg egentlig på hvordan folk blir kjent nå. Det er det største single-player spillet i hele verden. (Massively Online Single Player Role Playing Game) MOSPRPG er en helt ny sjanger.

Hmm, jeg kommer nok ikke til å kjøre hardcore. Jeg kommer nok bare til å gjøre det jeg liker, lvle, PvP, gold farming og være sosial. Kanskje jeg hopper inn i raids en gang, men ikke et krav.

 

Angående det sosiale i WoW nå. Her er det ikke akkurat mange nye venner jeg har fått. Har blitt kjent med veldig få spillere de siste årene, men da måtte jeg aktivt gå inn i et community som baserte seg på å spille sammen og lvle opp sammen.

 

Spillet er egentlig et solo/multiplayer spill nå. Med mindre du virkelig skal raide med guild eller kjøre på med skikkelig arena, så er det ingen grunn til å si noe som helst. Man løper rundt og gjør dailies alene, søker etter en gruppe eller Raid Finder eller random BG. Her kan man bare gjøre alt uten å si noe som helst.

Og det er ikke uvanlig at noen avslår en gruppe invitasjon, jeg har sendt mange når jeg ser det er enkelte quester som man ikke får delt progressjon på, husker spesielt en daily i BFA hvor man må trykke på noen folk, og det er den som trykker som får progress, så må man vente på at noen andre spawner, hvis det er mange som prøver å få det så blir det bare til at man stjeler fra andre, men ofte så avslår folk invitasjon selv om det hadde gått raskere sammen. Det har bare blitt sånn nå. Selv om det går raskere å gjøre quester sammen, spesielt når man lvler. Folk er rett og slett vandt til å gjøre alt alene nå.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg i hvert fall. Jeg savner at man måtte jobbe litt for å oppnå det meste. Når man fikk en oppgradering av gear så var det en større ting enn det det er nå.

Og selv når jeg spilte på private servere, så var det mye mer sosialt enn retail.

 

Jeg er 100% sikker på at jeg går litt lei rundt lvl 30 og 40, også etter å ha endelig fått mount. Og rundt lvl 50. Men da har jeg bare en liten pause og så kommer jeg tilbake og når jeg når 60 så er det bare å kjøre på. Slik jeg alltid gjorde det før, og slik var det også på private servere.

Lenke til kommentar

Det er jeg forsåvidt helt enig i, du måtte jobbe mer før og det var et langt større skille på hvor kule ting du fikk for å legge ned de siste 10-20% med tid og innsats.

 

Problemet med Classic sånn som jeg ser det er at det rett og slett er et fryktelig tregt, seigt, ja rett og slett et nokså kjedelig og dårlig spill. Hvertfall satt opp imot dagens standarder. Og det kombinerer og harmonerer fryktelig dårlig med hvor mye tid og krefter du må legge ned for å oppnå noe som helst i spillet.

 

Det er sikkert noen som vil ha tid, energi og mulighet til å legge ned det som kreves og det er sikkert noen som vil finne det motiverende og underholdende men jeg tror de vil være i et klart mindretall. Det kommer ut så mange latterlig gode spill, TV-serier osv i disse dager, det er så utrolig mye som kjemper om tiden og oppmerksomheten din at det gameplayet og opplevelsen som World of WarCraft: Classic tilbyr rett og slett ikke holder stand i 2019.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...