Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny skjerm


Nolimits

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innsynsvinkel på en buet skjerm? Nja ikke så bra :p

Fargene synes jeg er bra. Har IPS på laptopen å synes de er ganske lik. Sort er kanske litt mørkere på IPS, men ellers merker jeg ikke så mye forskjell.

Takk for svar! Innsynsvinkel var ikke det beste ordet, men merker du foreksempel fargeskift når du sitter rett foran skjermen på kantene?

Lenke til kommentar

Er det gaming du skal ha skjermen til er dette, Asus  PG278QR, noe av det bedre du får i 27", ikke merkbar forskjell på farger og slikt kontra ASUS PG279Q.

 

På PG278QR slipper du fininnstille for og få den bra, rett ut av boksen sjekk den står på 165Hz og bruk joystic til og velge mellom presatte profiler.

 

Har PG278QR skjermen nå og hatt PG279Q, jeg betrakter PG279Q som ubrukelig til raske spill kontra Asus PG278QR:

 

https://www.komplett.no/product/898769/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278qr?fromSearchOverlay=1&q=Asus++PG278QR+#

 

Demo kupp på  samme skjermen: https://www.komplett.no/product/906702/demovarer/datautstyr/demo-skjermer/asus-27-led-g-sync-rog-sw-pg278qr-demo#

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Er det gaming du skal ha skjermen til er dette, Asus PG278QR, noe av det bedre du får i 27", ikke merkbar forskjell på farger og slikt kontra ASUS PG279Q.

 

PG278QR slipper du fininnstille for og få den bra, rett ut av boksen sjekk den står på 165Hz og bruk joystic til og velge mellom presatte profiler.

 

Har

PG278QR

skjermen nå og hatt PG279Q, jeg betrakter PG279Q som ubrukelig til raske spill kontra Asus

PG278QR:

 

https://www.komplett.no/product/898769/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278qr?fromSearchOverlay=1&q=Asus++PG278QR+#

 

Demo kupp på samme skjermen: https://www.komplett.no/product/906702/demovarer/datautstyr/demo-skjermer/asus-27-led-g-sync-rog-sw-pg278qr-demo#

Ubrukelig faktisk ?

Lenke til kommentar

Hva er det med PG278QR som du mener gjør den ubrukelig i spill? Alle typer spill?

Har du hatt/har en PG278QR?

:)

 

Nei, DU skriver at PG279Q er ubrukelig til raske spill, og DEN skjermen har jeg. Uenighet har jeg også.

Disse to opererer på henholdsvis 1ms vs 4ms responstid, ellers samme oppdateringsfrekvens,

samme synkroniseringsteknologi, oppløsning og utseende. To kliss like skjermer med

ulikt modellnummer og panel. 

 

PG278QR har dårligere innsynsvinkel, mindre korrekt fargegjengivelse. 3ms raskere responstid, men

that's basically it. Det er et utall kyndige personer der ute som har satt disse back-to-back og ikke merket seg

noen som helst forskjell i spill. Og ja, fast pace shooters er da den optimale testarenaen her.

 

Var bare litt liflig at du kaller PG279Q for nærmest ubrukelig til raske spill. PG278QR er godt kjent for å ha

et klassiskt TN-panel som ikke gjengir farger så korrekt som eksempelvis PG279Q. "Ikke merkbar forskjell på farger

og slikt, kontra PG279Q". Øh, hæ? Begynner å lure litt om vi snakker om samme skjerm her..  :huh:

Lenke til kommentar

Nei, DU skriver at PG279Q er ubrukelig til raske spill, og DEN skjermen har jeg. Uenighet har jeg også.

Disse to opererer på henholdsvis 1ms vs 4ms responstid, ellers samme oppdateringsfrekvens,

samme synkroniseringsteknologi, oppløsning og utseende. To kliss like skjermer med

ulikt modellnummer og panel. 

 

PG278QR har dårligere innsynsvinkel, mindre korrekt fargegjengivelse. 3ms raskere responstid, men

that's basically it. Det er et utall kyndige personer der ute som har satt disse back-to-back og ikke merket seg

noen som helst forskjell i spill. Og ja, fast pace shooters er da den optimale testarenaen her.

 

Var bare litt liflig at du kaller PG279Q for nærmest ubrukelig til raske spill. PG278QR er godt kjent for å ha

et klassiskt TN-panel som ikke gjengir farger så korrekt som eksempelvis PG279Q. "Ikke merkbar forskjell på farger

og slikt, kontra PG279Q". Øh, hæ? Begynner å lure litt om vi snakker om samme skjerm her..  :huh:

 

Nå har jeg hatt slik PG279Q og jeg gjør det en god del dårligere i spill med den enn med PG278QR, jo raskere spillet er jo større forskjell på hva jeg yter.

 

Ad farger så mener jeg da i spill, ser jeg har glemt og nevne det i innlegget du refererte til.

Har ikke sagt noe om innsynsvinkel eller at PG278QR er best til fotoredigering som et eksempel.

Var jo spill skjermer som ble diskutert og ikke Photo redigerings skjerm(finnes sikker langt bedre skjermer til dette enn PG279Q i samme prisklasse)

 

Er godt kjent med de tekniske forskjellene, har hatt også hatt tidlig produsert PG278Q, som nok er den verste skjermen jeg har hatt.

Hatt 2xPG279Q og 2x hver av Acer sine fettere med og uten IPS og ingen kommer i nærheten av min nåværende PG278QR til spill i bilde crisphet ved bevegelseosv. 

På den annen side bruker jeg ikke G-sync, justere settings så jeg ligger noe over skjermens Hz, Har de andre testet med G-sync påslått og aktive(for sikkerhets skyld: Aktiv = At G-sync faktisk "jobber") så har jeg forståelse for at de ikke ser noe (særlig) forskjell.

 

Før jeg begynte med disse skjermene hadde jeg en Asus VG278HE, det var tragisk i raske spill omgivelser og gå fra denne til en Acer B270HU.

 

Så da blir spørsmålet som da må avklares, om disse du referer til: Er G-sync aktive? eller ikke?

 

Hvem i all verden med god nok hardware og lignende skjerm bruker G-sync forresten? 

 

Det har vært en lang vei og gå fra min Asus  VG278HE med 2ms 144Hz skjerm før jeg fant noe som var bedre til gaming, joda beholdt denne parallelt. Og da diskuterer vi ikke farger etc, men kun som ren gaming skjerm 

Fra PG278Q desember 2014 via Juni 2014 med Acer B270HU(enorm skuffelse til gaming) via de andre IPS og TN variantene nevnt til PG278QR.

Et par av de har jeg hatt samtidig, så jeg har et brukbart grunnlag for og gjøre meg opp en personlig menig, og den er som det har kommet til utrykk slik du refererte til: PG279Q ubrukelig til raske spill (med eller uten G-sync aktiv), joda den kan brukes, gir brukbart bilde så lenge det ikke går raskt :D 

 

PG279Q er sikkert god nok til WOW og løpe rundt og bare plukke blomster :evil: , men duger ikke til raske spill som nevnt så vidt før av meg.

 

https://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/ASUPG278QR/asus-rog-swift-pg278qr-27-gamingskjerm-sort?scid=Pricecomparison2989_5_False

 

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Fortsatt lettere hevet øyenbryn over det faktum at du faktisk hevder den ene av disse to skjermene

er ubrukelig til raske spill og duger kun til WoW og blomsterplukking mens den andre er kickass rask.

Jeg setter en aldri så liten tier på at du faktisk ikke er så rask i raske spill at disse bittesmå milisekundene

faktisk blir relevante å spikke flis over.  :hmm:

That said, alle har sin nisje. Godt er det.

Lenke til kommentar

Fortsatt lettere hevet øyenbryn over det faktum at du faktisk hevder den ene av disse to skjermene

er ubrukelig til raske spill og duger kun til WoW og blomsterplukking mens den andre er kickass rask.

Jeg setter en aldri så liten tier på at du faktisk ikke er så rask i raske spill at disse bittesmå milisekundene

faktisk blir relevante å spikke flis over.  :hmm:

That said, alle har sin nisje. Godt er det.

 

ER 60 år og var adskillig raskere for 5 år siden  :hm:(det var da den  endringen kom litt brått på. )

Det som er hovedforskjellen til jeg gjør det bedre med denne R skjermen enn alle de andre nevnt, er ved raske bevegelser holder bilde seg mye mer skarpt enn ved disse nevnte IPS skjermene. Hjelper en god del og se klart hva du skal ta knekken på osv.

Jeg ser stor forskjell på dette.

Jeg tar til takke med alle millisekunder her og der jeg kan få. :ph34r:

 

Jeg har også gjort andre tiltak som hjelper på noe tregere reaksjons tid, som oppgradert nettverkskort (10Gb) og endring av kabel oppkobling til hoved ruter når jeg spiller, dvs kobler meg forbi lokal ruter der spill pc står som jeg har pga wi-fi(gjester med mobil!"#¤%) og Chromecast Ultra på kabel.

 

Og før du sier noe om 10Gb nettverkskort ikke hjelper, så ser jeg til dels stor forskjell  i eks nettverks grafen til BF1 på denne kontra 1Gb og 5Gb onboard nettverks kort, dog tydeligst forskjell mot 1Gb.

Om det er selve hastighets eller kvalitets forskjellen på disse nettverks korta som gjør det, bryr meg ikke, så lenge det har en merkbar positive effekt.

 

Edit: Det er vel det jeg har og si om dette i denne omgang, i hvert fall i denne tråden.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...