Gå til innhold

Tips til god HDMI Switch?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Siden jeg har for få HDMI innganger på TV'en, så ser jeg behovet for en HDMI switch. Har sett på ulike fra Aten og Gefen, men har ikke prøvd noen av dem selv. Noen som er audiofile/videofile som kan tipse om noe som fungerer bra? default_Happy.gif

 

Mine behov for en switch er:

- Minst fire innganger, helst litt mer hvis det finnes (der man kobler blueray, forsterker, X-Box, AppleTV, dekoder etc. inn)
- Har egentlig ikke behov for mer enn en utgang (Til TV-skjermen), men er det to utganger så er det jo selvfølgelig en liten bonus hvis man f. eks. skal ha prosjektor i stua i tillegg i fremtiden default_Happy.gif
- Bør støtte 4K/UHD
, med HDCP 2.2.
- Mulighet for å skru av autosøk/autoswitch på innganger (at den selv bytter inn inngang hvis man f. eks. plugger ut en ting) siden jeg har en multifjernkontroll jeg uansett skal styre den med. Dingser som har autosøk/autoswitch blir ofte mer rot enn nytte med mitt oppsett siden multifunksjonsfjernkontrollen uansett velger riktig inn/ut kilde på enhetene i sløyfen.

 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svarene :)

 

Ja, det er nok lurt å ha HDR også. Selv om jeg ikke har HDR TV eller HDR på det andre utstyret nå (Ble kjøpt før HDR ble standarden), så vil jeg heller kjøpe en switch jeg kan ha en stund og som støtter de nye standarne for tiden fremover, da jeg regner med å bytte ut noe av det andre utstyret som skal kobles på switchen i løpet av årene som kommer.

 

Noen som har spesifikke produsenter/modeller å anbefale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...