Gå til innhold

Vil ha noe bedre...


Anbefalte innlegg

Jeg har nå et Samsung NX11 med kitobjektiv som jeg begynner å få litt opp i halsen pga treghet og dårlig søker. Kameraet tar bra nok bilder, men det er vanskelig å bruke.

 

Så; Det ligger et NX1 på finn til 8900,-  https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=129613650 som jeg sikler litt på, men er usikker på om det vil være penger ut av vinduet mtp utdødd format samt dyr og vanskelig tilgjengelig optikk.

 

Er det noe annet i prisklassen opp til 9000 som er bedre? Jeg er ikke redd for å handle brukt, men 9K er max budsjett, og da må det inneholde et minimum av optikk. Jeg har tidligere hatt Canon 550d som jeg var fornøyd med, men ønsker noe nyere enn dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt overrasket over at NX11 skulle være vanskelig å bruke eller har dårlig søker. Det er ikke min erfaring. Derimot er det et ganske gammelt kamera med en sensor som var OK da den kom (og det er den vel fortsatt), men dagens sensorer tåler en god del mer høy ISO uten at bildene blir for dårlige. Og kameraene du får nå er selvsagt også forbedret på mange andre områder, ikke minst videofunkjsonen.

 

Personlig ville jeg aldri vurdert NX1 siden systemet er dødt og selv om NX1 fortsatt står seg bra teknisk mot mange nyere kameraer vil alt du bruker på NX-systemet være bortkastet neste gang du skal oppgradere.

 

Forøvrig enig med de to foregående at det finnes mye annet å velge mellom fra system som det fortsatt utvikles for.  

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...