Gå til innhold

Verdens første: Dell lanserer ekstrem skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg, eller er det flere som finner Ultrasharp'ene noe anstrengende for øynene? Kvittet meg med en 27" fordi jeg ikke greide å jobbe på den annet enn i korte strekk.

 

Uten å ha prøvd noen modeller fra denne serien, kanskje det hadde hjulpet med et blålysfilter? Finnes en del programvare for dette + windows 10 har det fått innebygd nå. I windows ligger er det bare å søke på nightmode/nattmodus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det bare meg, eller er det flere som finner Ultrasharp'ene noe anstrengende for øynene? Kvittet meg med en 27" fordi jeg ikke greide å jobbe på den annet enn i korte strekk.

 

Uten å ha prøvd noen modeller fra denne serien, kanskje det hadde hjulpet med et blålysfilter? Finnes en del programvare for dette + windows 10 har det fått innebygd nå. I windows ligger er det bare å søke på nightmode/nattmodus.

Når jeg tenker meg om var dette kanskje en dum kommentar fra meg, i tilfelle du jobber med video/bilde så funker det vel dårlig å skru ned blålyset siden fargene endrer seg.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om var dette kanskje en dum kommentar fra meg, i tilfelle du jobber med video/bilde så funker det vel dårlig å skru ned blålyset siden fargene endrer seg.

Den ble benyttet til hjemmekontor og mye lesing av dokumenter. Skjermen var iflg utallige omtaler meget bra den, men den funket ikke for meg.

Lenke til kommentar

Hvordan blir "10-bits farger" til 1,07 milliarder farger? Så vidt jeg husker er 24-bits fargepalett 16,7 millioner farger..?

 

 

Unnskyld at jeg avsporer litt, men jeg ble nysgjerrig... ...Hvorfor støtter skjermen ikke 24-bit? ??

 

Det er fordi de prater om bits pr. fargekanal (RGB), så 24-bits skjermer er 8 bits pr. fargekanal (256 nyanser), mens det her er snakk om 10 bits pr. fargekanal (1024 nyanser).

 

Det hadde strengt tatt vært mer riktig å kalle disse for 30-bits skjermer, og 30 bit gir 2^30 (1.07 milliarder) nyanser totalt hvis det støttes av skjermkortet og drivere. Disse skjermene støtter også 24-bit, som da blir 2^24 (16.7 millioner).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det bare meg, eller er det flere som finner Ultrasharp'ene noe anstrengende for øynene? Kvittet meg med en 27" fordi jeg ikke greide å jobbe på den annet enn i korte strekk.

 

Jeg har brukt flere Ulrasharp-skjermer og synes de er bra på pris/ytelse. Har aldri hatt spesielle problemer. Forøvrig lager ikke Dell egne paneler, men bruker de samme som mange andre produsenter så det kan høres ut som du har vært uheldig med din skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...