Gå til innhold

Oppgradere Ryzen minne til 32GB


Aiphoenix

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Pga Docker og VMWare ser jeg meg nødt til å gå for 32GB ram. Dette skal brukes med en Asus Rog X470 I, samt en Ryzen 2700X. Jeg har fått ny kjøler, så høyden på minnet er ikke en faktor lengre. Jeg vil gjerne ha et sett som holder en stund i tilfelle oppgradering til Zen 2 neste år, og det må være B-die pga overklokking og evt stramme timings (gamer også).

 

Regner med G.SKILL er en no-brainer, men hvilket sett? Vil f. eks 3200 c14 holde bra en generasjon til?

 

På forhånd takk! <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Pga Docker og VMWare ser jeg meg nødt til å gå for 32GB ram. Dette skal brukes med en Asus Rog X470 I, samt en Ryzen 2700X. Jeg har fått ny kjøler, så høyden på minnet er ikke en faktor lengre. Jeg vil gjerne ha et sett som holder en stund i tilfelle oppgradering til Zen 2 neste år, og det må være B-die pga overklokking og evt stramme timings (gamer også).

 

Regner med G.SKILL er en no-brainer, men hvilket sett? Vil f. eks 3200 c14 holde bra en generasjon til?

 

På forhånd takk! <3

 

Ja g.skill 3200c14 er tingen ja. Etterhvert overklokker du de bare til 4000mhz + om Zen 2 takler det.  2700x klarer ca max 3733mhz om hovedkortet og cpuen spiller på lag. Dette er med 16GB minne og 2 brikker . 32GB med 4 brikker er det bare å glemme så høyt. Godt mulig du ikkje klarer 3200mhz heller, selv om det går i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...