Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk innlegg .. for en måte å betrakte brutal kampsport som noe religiøst og en kamp mellom det gode og det onde.

Selv om det er inspirerende lesing, og jeg ikke nødvendigvis er enig i alt (eller noe), så bøyer jeg meg i hatten, og synes det er topp at du har noe å bruke all energien på, og at du både trives med UFC og kristendommen din.

Det er nesten perfekt, men likevel har jeg noe å rette på :

 

Khabib som muslim er svak, fordi Islam mangler Jesus. 

 

Jesus er sannsynligvis den viktigste personen i Islam, etter Profeten, fred være med ham, så her tar du feil.

Ikke bare har Khabib selveste Jesus på sin side, han har også Mohammed, fred være med ham, som tilgir og som sier at godhet finnes i alle, og at de beste i blant oss ikke skader andre, hverken med tungen eller hendene 

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Det du skriver gir fortsatt ingen mening, og nå går jeg ikke en gang inn på Islam og Jesus aspektet av innlegget ditt.

På hvilken måte er hans aggressive reaksjon en kvinnelig egenskap og hvordan ville slik aggressiv oppførsel være lurt når man tar vare på barn?

 

En liten titt på verden viser at menn er minst like emosjonelle og aggressive som kvinner.

Bare slå på nyhetene en dag. Da vil du høre om saker som sjalusidrap, konflikter, religiøse følelsesbaserte terrorangrep og lignende som menn står for like mye som kvinner.

Sett på sportsnyhetene og du vil se menn som hyler og skriker på tribunen i større grad enn kvinner gjør på en fødestue.

Denne påstanden om at det å bli aggressiv i forbindelse med sport er eksempel på en kvinnelig egenskap er absurd.

Du kan spare deg for å kalle meg kjære barn forresten. Jeg er ikke noe barn.

 

Ok, så du spør om hvordan hans aggressive reaksjon er kvinnelig. Og videre lurer du på hvordan slik aggressiv oppførsel er nyttig i den kvinnelige mors rollen. Dette henger sammen med at kvinners oppgave er å ta vare på spedbarn, spedbarnet er låst til moren gjennom amming. Spedbarn er også ekstremt skjøre, dermed må en reagere veldig kontant og overveldende. Jeg ser Khabib, og mange andre ateister som savner kontakt med det spirituelle, ta på seg rollen som den store hellige mor.

 

Videre peker du ut at menn også gjør mye galt, hva så? Jeg har ikke sagt at menn aldri har gjort noe galt, hele tråden handler jo om menn som gjør noe galt. Men jeg peker ut at det er et resultat av hva vi kan henvise til som giftig femininitet. Den emosjonelle, ukontrollerte hellige mor som må være slik på grunn av at hun vokter et spedbarn.

 

Emosjoner er feminin energi. Intellektet er mannelig. Mannen er knyttet til det vidluftige og himmelske, i sin søken mot viten for å kunne beherske jorden og bygge overskudd, for å appelere til den kvinnelige emosjonelle, jordbunnede, primitive utvelgelsesprosessen av make. Slik har det alltid vært. Menn kan ikke selge sine kjønnsorganer, likt kvinner har kunnet prostituere sin kropp, dermed må de yte noe annet enn sin kropp for å få kone og barn.

 

Jeg håper nå at du kan se sammenhengen mellom kvinnelighet og å la seg styre av følelser og impulser nå. Dermed forstå hva jeg mener med at Khabib gikk fra å være lik en typisk mann, til å bli en typisk kvinne. Til slutt, så vil jeg si at jeg tror dette er typisk for dagens samfunn, vi har ikke gitt det hellige maskuline den plassen og respekten det skal ha. Derfor har vi slike problemer.

Lenke til kommentar

Det er en ekstrem sport og tidligere så jeg mye på UFC, trente også noe selv.

Men jeg følte den aggresiviteten ble liggende, og det ført til mye negativt, spesielt ved inntak av alkohol.

Så nå holder jeg meg unna ufc og kampsport.

 

Salme 11:5  Jehova gransker både den rettferdige og den onde.+

Han hater* den som elsker vold.+

 

Da forstår du det ikke. MMA er ikke en sport. Sporten er en måte å trene MMA. I en liv/død situasjon så putter du ikke folk i en gilliotin, det er motstanderen og kameraten din du kveler i armhulen. Det som fungerer på folk som faktisk er onde og vil drepe deg er å putte hodet på brystet, slik at ryggvirvlene kollapser oppå hverandre og du knekker nakken hans. Men det gjør vi ikke i sporten, men vi gjør gilliotin, fordi vi har respekt for helsa til makkeren vår. Jeg tenker også at det var veldig avslørende at Khabib valgte å gå for nakkevridning i stedet for rear naked. At han da i tillegg slipper grepet med forsinkelse, så går amok, det er helt uhørt.

 

Jeg tror de fleste håper på å aldri komme i en situasjon hvor du faktisk er så i faresonen at du må drepe for å overleve. Det er ikke tøft, det er risikabelt og desperat. Ingen med vettet i behold vil inn i en slik situasjon.

Lenke til kommentar

Du er klar over at muslimer tror på Jesus?

 

 

Fantastisk innlegg .. for en måte å betrakte brutal kampsport som noe religiøst og en kamp mellom det gode og det onde.

 

Selv om det er inspirerende lesing, og jeg ikke nødvendigvis er enig i alt (eller noe), så bøyer jeg meg i hatten, og synes det er topp at du har noe å bruke all energien på, og at du både trives med UFC og kristendommen din.

 

Det er nesten perfekt, men likevel har jeg noe å rette på :

 

 

Jesus er sannsynligvis den viktigste personen i Islam, etter Profeten, fred være med ham, så her tar du feil.

Ikke bare har Khabib selveste Jesus på sin side, han har også Mohammed, fred være med ham, som tilgir og som sier at godhet finnes i alle, og at de beste i blant oss ikke skader andre, hverken med tungen eller hendene 

 

Det er alltid en spirituell kamp. Det handler ikke om det fysiske, det handler om idéer, forventninger og trosystemer.

 

Dermed kan en ikke si at Jesus i Islam er den samme som den sanne Jesus, som i frelseren. Du skaper et enormt problem for deg selv når du tror dette, som ikke er til din fordel, jeg skal prøve å forklare:

 

Jesus er den barmhjertige kjempen, en evig kosmisk energi. Den viktigste demonstrasjonen av hva denne energien består i, er at Jesus er et godt menneske, i følge disiplene levde han perfekt, han gjorde aldri noen galt. På tross av dette, så blir han arrestert, pint i timevis, og like før han dør spidder de han i lungen, bare for å få ut den ekstra smerten. Med sitt siste pust tilgir han alle mennesker. Så står han opp i fra de døde.

 

Denne historien har mange kompliserte lag, noen av disse er: Det gode finnes i mennesker. Onde ting kan skje den gode. Selv den værste lidelse kan tilgis. Selv den værste lidelsen kan overleves.

 

Når koranen går ut og fjerner dette, fordi det gjør den, så har du ingen tilgivelse og du har ingen frelser. Du har mistet symbolet på den barmhjertige frelseren som kan tilgi alt. Jesus er tydeligvis ikke med Khabib, hadde Khabib vært i kontakt med den barmhjertige evige kjempen, så ville han pekt ut at Connor McGregor gjorde galt, men han ville ikke latt seg dratt ned i det. Fordi Connor McGregor sa og gjorde mye dumt, men han hang ikke Khabib opp på et kors og torturerte han i timesvis. McGregor gjorde langt mindre mot syndige uperfekte Khabib enn hva mennesker var i stand til å gjøre mot et perfekt menneske som aldri hadde syndet. Ta dette perspektivet inn over deg:

 

Khabib, uperfekt gjennomsnittsmenneske, blir terget litt av et annet uperfekt gjennomsnitts menneske. Kan ikke tilgi dette. Men Jesus, han syndet aldri, gjør bare godt, torturert og drept mens folk står og heier på som om det var fotballkamp. Han kan tilgi det. Som kristen har Khabib feilet og må be om tilgivelse. Heldigvis vet vi at det kan tilgis, fordi det er jo ikke verre enn å torturere et godt menneske i timesvis.

 

Så gud kommer ned til jorda, fordi å gi mennesker visdom. Han velger å la menneskene gjøre det værste de kan gjøre mot han, så tilgir han det, bare for å demonstrere et poeng om kjærlighet og tilgivelse. Denne delen er helt borte i Koranen. Jeg tror det er negativt og skaper mye lidelse i livet til frelserløse folk.

 

Tenk deg også om slutten hadde vært motsatt. Jesus dør på korset, med sitt siste åndedrag, samt etter gjennomstandelsen konkluderer han med "Nei, dette var for grusomt, dette kan ikke tilgis". Så nå blir budskapet at enkelte ting kan ikke tilgis, noen synder er enveis billett til helvette uten sjans til å forbedring. Det blir veldig stressende for folk på dødsleiet, fordi du vet ikke om du var god nok, du vet bare at det er en grense en eller annen plass under korsfesting som du ikke må passere, fordi da er du ugjenoppreiselig.

 

Med å endre nye testamentet har Koranen tatt i fra sine følgere den største gaven. Bevisstheten om energien til den evige barmhjertige kjempen, som er selve nøkkelen til å få evig liv.

Lenke til kommentar

Ok, så du spør om hvordan hans aggressive reaksjon er kvinnelig. Og videre lurer du på hvordan slik aggressiv oppførsel er nyttig i den kvinnelige mors rollen. Dette henger sammen med at kvinners oppgave er å ta vare på spedbarn, spedbarnet er låst til moren gjennom amming. Spedbarn er også ekstremt skjøre, dermed må en reagere veldig kontant og overveldende. Jeg ser Khabib, og mange andre ateister som savner kontakt med det spirituelle, ta på seg rollen som den store hellige mor.

 

Videre peker du ut at menn også gjør mye galt, hva så? Jeg har ikke sagt at menn aldri har gjort noe galt, hele tråden handler jo om menn som gjør noe galt. Men jeg peker ut at det er et resultat av hva vi kan henvise til som giftig femininitet. Den emosjonelle, ukontrollerte hellige mor som må være slik på grunn av at hun vokter et spedbarn.

 

Emosjoner er feminin energi. Intellektet er mannelig. Mannen er knyttet til det vidluftige og himmelske, i sin søken mot viten for å kunne beherske jorden og bygge overskudd, for å appelere til den kvinnelige emosjonelle, jordbunnede, primitive utvelgelsesprosessen av make. Slik har det alltid vært. Menn kan ikke selge sine kjønnsorganer, likt kvinner har kunnet prostituere sin kropp, dermed må de yte noe annet enn sin kropp for å få kone og barn.

 

Jeg håper nå at du kan se sammenhengen mellom kvinnelighet og å la seg styre av følelser og impulser nå. Dermed forstå hva jeg mener med at Khabib gikk fra å være lik en typisk mann, til å bli en typisk kvinne. Til slutt, så vil jeg si at jeg tror dette er typisk for dagens samfunn, vi har ikke gitt det hellige maskuline den plassen og respekten det skal ha. Derfor har vi slike problemer.

Alt du skriver er ren fantasering fra din side. Hvordan kan aggressjon og emosjoner generelt være kvinnelig når minst like mange menn har de egenskapene. (Det er forøvrig umulig å overleve uten følelser så det er bra menn har det i like stor grad ellers ville de vært utryddet tidlig i evolusjonens forløp).

 

Ta en titt på verden. Du ignorerer totalt virkeligheten og luller deg inn i din egen fantasiverden med hellig og intelligent maskulinitet.

Hvis aggressjon og manglende impulskontroll er en kvinnelig egenskap så er det altså flere menn enn kvinner som har kvinnelige egenskaper. Det er totalt absurd. Det er også ingenting som tyder på at menn er mer aggressive i dagens samfunn enn før, faktisk er vårt samfunn fredeligere enn noen sinne. Eller trodde du at menn var så mye mer fredelige i samfunn der det "hellige maskuline" blir hyllet?

 

Det gir fortsatt ingen mening at aggressiv oppførsel er bra for spedbarn. Nettopp fordi spedbarn er så skjøre dør de lett når foreldre er aggressive. Bare tenk på babyer som blir filleristet fordi foreldrene (som regel faren) ikke klarer å kontrollere sin aggressjon og negative følelser.

 

Forresten er det mange menn og gutter som prostituerer seg. Ofte selger de kroppen sin til andre menn, men noen selger til kvinner. Kanskje du bør se litt mer av verden.

Virker som om du er fanget i en religiøs boble og har laget din helt egen virkelighet der du kan godte deg over din "hellige maskulinitet" og uovertrufne mannlige intelligens.

Lenke til kommentar

Alt du skriver er ren fantasering fra din side. Hvordan kan aggressjon og emosjoner generelt være kvinnelig når minst like mange menn har de egenskapene. (Det er forøvrig umulig å overleve uten følelser så det er bra menn har det i like stor grad ellers ville de vært utryddet tidlig i evolusjonens forløp).

 

Ta en titt på verden. Du ignorerer totalt virkeligheten og luller deg inn i din egen fantasiverden med hellig og intelligent maskulinitet.

Hvis aggressjon og manglende impulskontroll er en kvinnelig egenskap så er det altså flere menn enn kvinner som har kvinnelige egenskaper. Det er totalt absurd. Det er også ingenting som tyder på at menn er mer aggressive i dagens samfunn enn før, faktisk er vårt samfunn fredeligere enn noen sinne. Eller trodde du at menn var så mye mer fredelige i samfunn der det "hellige maskuline" blir hyllet?

 

Det gir fortsatt ingen mening at aggressiv oppførsel er bra for spedbarn. Nettopp fordi spedbarn er så skjøre dør de lett når foreldre er aggressive. Bare tenk på babyer som blir filleristet fordi foreldrene (som regel faren) ikke klarer å kontrollere sin aggressjon og negative følelser.

 

Forresten er det mange menn og gutter som prostituerer seg. Ofte selger de kroppen sin til andre menn, men noen selger til kvinner. Kanskje du bør se litt mer av verden.

Virker som om du er fanget i en religiøs boble og har laget din helt egen virkelighet der du kan godte deg over din "hellige maskulinitet" og uovertrufne mannlige intelligens.

 

Jeg tror ikke du egentlig tror at alt jeg skriver er ren fantasi. Da ville du ikke orket å begi deg ut i en diskusjon på det. Ser en ting på avstand er det helt åpenbart ett kjønn som er mer emosjonelt og ett kjønn som er mer rasjonelt. Å være emosjonell er jo en feminin energi, kvinner har jo langt mer emosjonelle forstyrrelser, som bipolar og depresjon, enn menn. Menn er mer rasjonelle og får ubalanser som autisme og det en før kalte aspergers. Kvinner blir oftere sykepleiere, menn blir oftere ingeniører. Kvinner er også emosjonelt knyttet fast til hormoner i kroppen sin gjennom menstruasjon, som kan gjøre dem humørsyke. Der menn er knyttet til ejakulasjon som gjør dem apatiske og slappe. Kvinnen har alltid vært forbundet med det jordlige, likt det maskuline alltid har vært knyttet til å oppnå noe, altså å overstige det jordlige.

 

Videre ser jeg at du har feilrepresentert hva jeg skrev om i forhold til å overreagere og spedbarn. Khabib overreagerte som en kvinne, fordi han beskyttet faren og religionen sin som om de var spedbarn. Jeg kaller dette å ta på seg rollen som den store hellige mor. Det er noe jeg sier med en del sarkasme i stemmen, fordi det ofte er helt unødvendig, men folk vil bare la seg styre av følelser, fordi dem er svake. For eksempel, når politikkere tar til tårene fordi det er så synd i noen i en sak de prøver å få stemt igjennom, så er dette et skuespill for å påvirke naive emosjonelle småjenter med stemmerett. Og dette er en morsrolle, det barnsliggjør dem en overreagerer på vegne for.

 

Jeg må nesten le av det du skriver her. Kjære deg, så pass skjønner du vell? Om en bjørnemor går rundt med ungeflokken sin, så er det ikke ungene hun angriper om hun treffer deg på tur i skogen. Jeg tror du har mistet helt kontakten med virkeligheten. Menn og kvinner er to forskjellige ting, de har likheter, men også tydelige forskjeller, som gjør at vi kan klassifisere noe som mer kvinnelig og annet som mer mannelig.

 

Det finnes sikkert menn og gutter som gjør de kvinneligste ting, men dette kalles unntak. Du kan ikke benekte dette, de store sammenslåtte tallene dele kjønn i to. Jobber en som sykepleier og tok dette som sin utdanning på vderegående er man ca. 95% sannsynligvis kvinne, da må vi spørre oss selv: Hvilke egenskaper har dette yrket som kvinner trekkes mot? Jeg mener svaret er ja, og egenskapene de trekkes mot er feminine, moderlige, kvinnelige egenskaper.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at jeg ikke kommer gjennom her, så jeg tror jeg gir meg etter dette innlegget.

Religion i seg selv er irrasjonelt og basert på følelser. Det er ingen vitenskapelige holdepunkt for religionen din og det du skriver angående hellig maskulinitet.

Du tror på det fordi det gir deg positive følelser, altså er du minst like emosjonell selv. Også morsomt at du skrev om å elske sine fiender i det første innlegget ditt, ettersom det er akkurat like emosjonelt som å hate dem (men selvsagt hyggeligere). Jesus må altså ha vært emosjonell og dermed kvinnelig.

 

Det blir for absurd for meg å se på aggresjon som noe kvinnelig og dra frem bjørner som eksempler når vi lever i en verden der (norske tall fra Kripos) 83 % av gjerningspersonene bak drap var menn i 2017, og drap må kunne sies å i stor grad være grunnet følelser. Sjalusidrap og hevndrap f.eks begås i stor grad av menn.

Jeg vil nå også hevde at menneskefedre som bor med sine barn i stor grad vil beskytte sine barn og sin familie ved en trussel (i motsetning til bjørner er det hos mennesker i større grad to foreldre, evt hele samfunnet/landsbyen, som fostrer opp barn). Det er ikke kun mødre som kjøper inn våpen i land som USA for å "beskytte" familien. Det er i stor grad fedre/menn også.

 

Edit: Også interessant at du valgte deg ut bjørner (som altså oppfostrer ungene alene og er på mange måter veldig forskjellige fra mennesker) for å få frem poenget ditt. Hvorfor ikke velge løver og si at det å dra på jakt er en typisk kvinnelig egenskap mens menn bør forsvare hus og familie? Hvorfor ikke velge klovnefisk som bytter kjønn fra hankjønn til hunkjønn når hunnen dør for så å parre seg med de andre hannene i gruppen (som kan være i familie). Det finnes alltid en art man kan bruke til å fremme sitt poeng.

 

Vold som utføres for å beskytte følelser omkring egen ære eller æren til familie, en gud eller et fotballag er også i stor grad knyttet til menn. Kriger som startes for å beskytte egen tro/Gud (dette er det ikke kun muslimer som har gjort) har også i stor grad vært startet av menn. Når menn opp gjennom historien og menneskehetens utvikling har vist seg i så stor grad å være styrt av emosjoner (hvilket selvsagt er viktig for alle avanserte livsformer, både mannlige og kvinnelige) så er det virkelighetsbenektende å kalle det en kvinnelig egenskap.

 

Også morsomt å se deg benytte sykepleier som eksempel, ikke lege. For en tid tilbake var lege sett på som det opplagt maskuline yrke, nå er det langt flere kvinner, også blant kirurger. Plutselig er lege et typisk kvinneyrke. Også lærer (også et omsorgsyrke) er nå sett på som kvinneyrke, mens det tidligere var mange menn som var lærere.

Og i land som Malaysia er IKT mer vanlig valg blant kvinner enn det er her.

 

Men selvsagt så er det nå flere menn som velger IKT enn kvinner, akkurat som at det er flere menn som er 180 cm høye enn det er kvinner(men det er likevel langt større forskjeller innad i gruppen enn mellom gruppene).

Dette var dog ikke påstanden din. Dette med yrker kom du med i etterkant når din påstand opprinnelig var at aggresjonen denne sportsutøveren viste var en typisk kvinnelig egenskap.

Ved å slå på nyhetene så kan du lett se at et enormt antall menn tydeligvis har denne "kvinnelige" egenskapen. Da gir det ingen mening å kalle det en kvinnelig egenskap uavhengig av hva du selv måtte mene.

 

Edit: Det er heller ikke en ren mannlig egenskap bare sånn at det ikke misforstås. Emosjonelle reaksjoner som f.eks aggresjon er livsviktige egenskaper som finnes blant avanserte livsformer,men som gir seg uttrykk i like mye negativt som positivt.

 

Sen edit: "Menn er mer rasjonelle og får ubalanser som autisme og det en før kalte aspergers". Glemte å svare på denne delen av innlegget og det er et åpenbart selvmål fra din side. Ca 3/4 av autister har mental retardasjon, og er dermed et meget dårlig eksempel på det mannlige intellektet du skryter slik av. Dessuten er det mange autister som får sterke emosjonelle reaksjoner (manglende evne til å lese andres følelser er jo ikke det samme som å være lite emosjonell selv). Irritabilitet, aggressiv atferd og selvskading er ikke uvanlig. Minst 2/3 har psykiske tilleggslidelser, hyppigst da er blant annet angstlidelser og depresjon.

 

Angående det du skrev om bipolar lidelse og depresjon så er det altså noe overvekt av menn som har bipolar type 1 sykdom, og noe overvekt av kvinner som har bipolar type 2. Altså er det ikke grunnlag for å si at kvinner har langt oftere bipolar lidelse enn menn, faktisk synes bipolar lidelse å være noe verre hos menn (i hvert fall oftere sammenheng med rusproblemer og andre komorbide lidelser) og leder oftere til selvmord. Menn tar dessverre også oftere selvmord enn kvinnner pga depresjon generelt, selv om kvinner oftere går til lege med depressive symptomer.

 

Obs: Informasjonen fra siste to avsnitt er tatt fra Norsk Elektronisk Legehåndbok, egen kunnskap samt artikler på pubmed.

Endret av Nether
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...