Gå til innhold

Star Citizen får en rekke nyheter denne måneden


Anbefalte innlegg

Tøys. Man backer en kickstarter og forventer at de man støtter ihvertfall forsøker å levere de de lovet.

 

Det ligger naturligvis ikke noen "bruk fritiden din til å følge nøye med under hele utviklingsprosessen, ellers er det greit at de gjør noe helt annet"-forpliktelse i det.

De leverer noe som er 100ganger bedre en de lovet den gang. Hadde de gapt over for mye og måtte legge ned hadde jeg skjønt deg. Men dette er bare vissvass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De leverer noe som er 100ganger bedre en de lovet den gang. Hadde de gapt over for mye og måtte legge ned hadde jeg skjønt deg. Men dette er bare vissvass.

 

Det vet vi jo ikke. Foreløpig har de ikke levert. Ja, det de har laget er teknisk imponerende, men det er jo langt unna et ferdig spill.

 

Samtidig synes jeg det blir et veldig tynt argument at man leverer noe bedre, når man ikke leverer i nærheten av lovet tid. Jeg tror de fleste forstår at Kickstarter og tilsvarende ikke er det samme som kjøp og blabla, men det er jo likevel støtte av et prosjekt basert på visse forutsetninger. Disse forutsetningene kan forandre seg, og det kan være greit, men jeg synes ihvertfall det blir feil å bevisst dytte prosjektet mange år frem i tid (minst 5) når støtten fra spillet kommer fra backere som forventet et ferdig spill i 2014.

 

Er også skeptisk til måten de har bakt elementer av Pay 2 win inn i støtten av spillet. Det blir spennende å se hvor godt det fungerer når/om spillet blir ferdig.

 

Forhåpentligvis blir det et helt rått spill som kommer til å revolusjonere hele spillbransjen. Men det ville ikke vært første gangen man håpet på det, men ble skuffet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Patience young Padawans...

 

Jeg har fulgt spillet ganske nøye igjennom hele prosessen.

Og sånn jeg ser det så er det først nå vi kommer til å se en skikkelig utvidelse av universet og system mechanics.

De er nå nesten helt ferdig med å bygge de grunnleggende systemene som skal holde universet gående. Det har brukt veldig mye tid på å lage utstyr/tools som skal gjøre prosessen med å lage verden mye raskere.

 

"Jamen hvorfor laget de ikke bare verden med en gang istedet for å lage utstyr til å lage den?"

 

Young padawan... Er du klar over hvor mange solsystem, planeter og måner som er planlagt eller?! Og det skal ikke være en eneste loading screen mellom dem? Og alle systemene skal ha egen historie, oppdrag og interesse punkt?

 

Bare ta en titt her så ser du hva som er planlagt.

https://robertsspaceindustries.com/starmap

 

https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citizen

Bare fra nå til slutten av året så skal de gi ut 2 planeter og dens måner rundt, som er mer enn hva de har gjort på flere år. :p Før vi vet ordet av det så kommer det ut et nytt solsystem. Og så kommer flere solsystem.

 

Så det at de nå er ferdig å bygge utstyret som skal hjelpe dem med å lage alt mye mer effektivt kommer til å bety mye i fremtiden.

 

Jeg sitter egentlig bare å gleder meg over det som kommer til å bli, mens andre er frustrerte over det som ikke har kommet.

Lenke til kommentar

 

De leverer noe som er 100ganger bedre en de lovet den gang. Hadde de gapt over for mye og måtte legge ned hadde jeg skjønt deg. Men dette er bare vissvass.

 

Det vet vi jo ikke. Foreløpig har de ikke levert. Ja, det de har laget er teknisk imponerende, men det er jo langt unna et ferdig spill.

 

Samtidig synes jeg det blir et veldig tynt argument at man leverer noe bedre, når man ikke leverer i nærheten av lovet tid. Jeg tror de fleste forstår at Kickstarter og tilsvarende ikke er det samme som kjøp og blabla, men det er jo likevel støtte av et prosjekt basert på visse forutsetninger. Disse forutsetningene kan forandre seg, og det kan være greit, men jeg synes ihvertfall det blir feil å bevisst dytte prosjektet mange år frem i tid (minst 5) når støtten fra spillet kommer fra backere som forventet et ferdig spill i 2014.

 

Er også skeptisk til måten de har bakt elementer av Pay 2 win inn i støtten av spillet. Det blir spennende å se hvor godt det fungerer når/om spillet blir ferdig.

 

Forhåpentligvis blir det et helt rått spill som kommer til å revolusjonere hele spillbransjen. Men det ville ikke vært første gangen man håpet på det, men ble skuffet.

Er det på et punkt CIG er veldig like de fleste spill utviklere så er det at de har gjort mange feil mtp på kommunikasjon med spillsamfunnet. Om det er Legatus pakken til 27000 dollar eller fjerning av LTI på skip.

 

Så er det også hvordan Kickstarter fungerer, eller fungerte den gang tilbake til 2011/2012. Da måtte de ha en deadline innen "kort" tid på å levere, for å kunne opprette prosjektet på Kickstarter. Men dette er ting som er blitt oppklart i ettertid og ikke sagt med en gang som ville gjort ting så mye bedre. (Kanskje de visste at det mest sannsynlig ikke ville gi samme inntekt til prosjektet.. idk :)

 

Så det var aldri realistisk å levere spillet i 2014 med de stretch goal som var gitt i 2012.

 

Og dette med P2W elementer, ja det er elementer, men det er så mange andre elementer som komponenter, fly modellen, bemanning, dine kamppilot egenskaper, og utstyr som stemmekontroll, HOTAS og Joystick(som vil gi en stor fordel over mus og tastatur) At det er noe jeg ikke er bekymret over.

 

Og man kan og spørre seg om Star Citizen kun handler om å skaffe seg det største/beste skipet. Noe det etter min mening ikke kun vil handle om.

 

https://youtu.be/G42MQ1aVjlA

Lenke til kommentar

Ang P2W synes jeg det mest handler om prinsipper. Argumentene pleier å være omtrent at det ikke spiller noen rolle at man kan kjøpe seg fordeler, fordi alt kan tjenes ingame. Det gir lite mening, all den tid det nettopp er de som investerer mest tid som er mest villige til å spytte inn mer penger i spill. Det ser vi i omtrent alle P2W spill i dag. Så de som ikke har like mye tid, og ikke har spyttet inn mer penger, kommer desidert dårligst ut. Har til gode å se et spill som har klart denne balansegangen, med unntak av spill hvor det eneste man kan kjøpe er kosmetiske ting.

 

Og selv om det ikke viser å være P2W i noen grad, vil det være slik at vi i praksis spiller forskjellige spill ved lansering fordi man ikke har spyttet inn like mye penger. Det skurrer også for min del, men så er jeg blant de som synes preorder og deluxe utgaver av spill, om det så kun er singleplayer, ødelegger mye.

Lenke til kommentar

Ang P2W synes jeg det mest handler om prinsipper. Argumentene pleier å være omtrent at det ikke spiller noen rolle at man kan kjøpe seg fordeler, fordi alt kan tjenes ingame. Det gir lite mening, all den tid det nettopp er de som investerer mest tid som er mest villige til å spytte inn mer penger i spill. Det ser vi i omtrent alle P2W spill i dag. Så de som ikke har like mye tid, og ikke har spyttet inn mer penger, kommer desidert dårligst ut. Har til gode å se et spill som har klart denne balansegangen, med unntak av spill hvor det eneste man kan kjøpe er kosmetiske ting.

 

Og selv om det ikke viser å være P2W i noen grad, vil det være slik at vi i praksis spiller forskjellige spill ved lansering fordi man ikke har spyttet inn like mye penger. Det skurrer også for min del, men så er jeg blant de som synes preorder og deluxe utgaver av spill, om det så kun er singleplayer, ødelegger mye.

 

Da er vi på hver vår side av gjerdet og aldri bli enig siden du baserer dette på prinsipper:) Det vil alltid være folk med liten tid og mye penger, og folk med mye tid og mye penger. Og så har du de som spiller fra dag 1, og dem som henger seg på 1 år etter for eksempel. Det vil aldri bli rettferdig i et spill med upgrades og progresjon. :)

Lenke til kommentar

Da er vi på hver vår side av gjerdet og aldri bli enig siden du baserer dette på prinsipper:) Det vil alltid være folk med liten tid og mye penger, og folk med mye tid og mye penger. Og så har du de som spiller fra dag 1, og dem som henger seg på 1 år etter for eksempel. Det vil aldri bli rettferdig i et spill med upgrades og progresjon. :)

 

Helt rettferdig blir det nok aldri, hvis man ser på tid som en begrensende faktor. Det er jo helt greit. Men jeg kan ikke se annet enn at det blir mer urettferdig når man i tillegg kan hive inn penger for å få ytterligere fordeler. De fleste MMOs (og andre spill med PvP) som gjør dette får umiddelbart stempel som Pay 2 Win, og i enspiller fnyser man av hele konseptet, men av en eller annen grunn slipper SC unna kritikk?

 

Jeg har sett spørsmålet bli stilt mange ganger på f.eks /r/starcitizen hvor det som regel blir nedstemt av fansen. Men jeg synes spørsmålet absolutt er legitimt. Svarene pleier å være at det bare vil være en liten fordel man får, og at skills er viktigere. Men igjen, en med masse tid og skills er kanskje nettopp den som er mest villig til å betale ekstra. Det er jo naivt å tro at de som betaler mest ikke vil være investert og bruke masse tid.

 

Ja, det er prinsipper. Uten prinsipper, hva sitter man igjen med da? Forventer selvsagt ikke at alle skal være enige med meg, men noen fornuftig forklaring på hvorfor dette er greit i SC men ikke andre spill savner jeg. :)

Lenke til kommentar

Blir det høy pris på og kjøpe forsikring på skipene er det p2w,og det vil isåfall slå tilbake på cig. Burde bare være en liten fordel at man slipper og tenke på og fornye forsikringen og at du bare betaler en symbolsk sum. Må man betale millioner av credits for og forsikre store skip etc har de som splashet ekte penger på lti en massiv fordel,og det er i såfall elendig avgjørelse. Men i et univers der det prøver på mest mulig realisme henger det ikke helt på greip at forsikringsselskap skal ta småpenger på forsikring av et multi billion credit skip som kan sprenge any day heller. :hmm:

Lenke til kommentar

Jo prinsipper er veldig bra men for min del så trenger ikke det overskygge alt :) kan nevne at jeg av prinsipp ikke camper i FPS spill(blackout, pubg) f.eks ;)

 

Forsikring

Nå er ikke dette skikkelig i spillet enda, og det vil komme mange versjoner som må testes. Men det CIG har sagt er at det ikke skal være noe som må grindes mye for. Du har jo og dette med at komponenter slites og må skiftes ut og, her sa de og nettopp at du det kan hende en helt ny komponent. Bryter sammen første timen, men at sa sannsynligheten skal være ørsmå. Som i det virkelige liv, men ikke regn med reklamasjon rett :)

 

Og for de som har store skip, ja du kan kalle det P2W. For forsikring vil nok være betydelig større en for et lite skip. Men nå er heller ikke store skip, ment for en person, du trenger flere venner(organisasjon) som er med på oppdrag og dermed kan dele kostnaden hvis den krasjes. Og det vil og kun være stock hull som det er LTI på, så alt av last og oppgraderinger og annet må de uansett skaffe forsikring på som alle andre. Men ja de har forsikring på stock versjonen av spillet. Vi får se når de store skipene kommer og hva CIG mener vil være rett forsikringspris. :)

Lenke til kommentar

Camping i spill har jeg ingen problemer med, fordi spill tillater det. Er spillet godt laget lønner det seg sjelden å campe mot gode spillere uansett, så det regulerer seg selv. Om jeg kunne betalt for å være den eneste som kan campe, ville det vært noe helt annet. Men om jeg f.eks i et fps kan betale for å skade 1% mer enn andre vil jeg tro de fleste synes dette er urettferdig.

 

LTI i seg selv virker det som om de har tenkt godt gjennom. Ja, de som har kjøpt skipene får dette gratis, men det utgjør forhåpentligvis en marginal forskjell. Verre er det at jeg kanskje må grinde i månedsvis for å få et skip (uten LTI) som noen andre har enkelt og greit kjøpt (med LTI). Foreløpig blir jo alt dette mye spekulasjon, og det er lov å håpe at bekymringene er grunnløse når vi får det endelige spillet en gang.

Lenke til kommentar

Camping i spill har jeg ingen problemer med, fordi spill tillater det. Er spillet godt laget lønner det seg sjelden å campe mot gode spillere uansett, så det regulerer seg selv. Om jeg kunne betalt for å være den eneste som kan campe, ville det vært noe helt annet. Men om jeg f.eks i et fps kan betale for å skade 1% mer enn andre vil jeg tro de fleste synes dette er urettferdig.

 

LTI i seg selv virker det som om de har tenkt godt gjennom. Ja, de som har kjøpt skipene får dette gratis, men det utgjør forhåpentligvis en marginal forskjell. Verre er det at jeg kanskje må grinde i månedsvis for å få et skip (uten LTI) som noen andre har enkelt og greit kjøpt (med LTI). Foreløpig blir jo alt dette mye spekulasjon, og det er lov å håpe at bekymringene er grunnløse når vi får det endelige spillet en gang.

 

Var bare et eksempel på et prinsipp jeg har, selv om jeg kan cheese meg lettere til seier i en BR f.eks :)

 

Men nok om det. Ja du må nok grinde deg til f.eks Origin 600i, Reclaimer, Hull C, eller Esperia Prowler. Men disse skipene er ikke ment for solo spilleren. Både for å by til samspill, men og at de ikke vil at alle skal prøve å fly en Idris eller Javelin alene. Men for organisasjoner eller en gjeng med kompiser som sammen kan tjene pengene in-game nokså fort. Så har du som sagt dette med fuel, og komponenter som behøves, og den kostnaden vil være lett å dele på flere. Det vil komme flere skip, så det du kjøper i dag vil kanskje ikke være det beste da :)

 

De som har kjøpt det nå, de har disse skipene. Men de har og bidrat til at du en dag kan spille Star Citizen så nært opp til og på noen punkter forbi den visjonen vi fikk i 2011. Og vi er alle med på utviklingen, med at de hører på oss og er åpne med hva de gjør. Jeg vil si at du vil få mer utav spillet, ved å ikke eie alle/mange skip allerede nå. Og vi må uansett ha venner til å bemanne og drive de største skipene.

Lenke til kommentar

Mye av vitsen med og spille er jo for og opparbeide seg opp til disse skipene i mine øyer. Hadde jeg hatt alt med en gang, hadde jeg gått lei rimelig fort. Så ser ikke problemet med at folk har kjøpt seg til store skip.(ja de får et overtak i starten som jevnes ut over tid). Problemet ligger i om de får store fordeler ved tap av skip etc med lti over spillets levetid. Da blir det et stort problem.

 

Drømme scenariot for min del er om spillet hadde hatt en hardcore server uten lti og dyre forsikringer som speiler risikoen i spillet. Først da får man adrenalinfylt pvp/pve kamper der et tap virkelig kan koste i forhold til hva du satser i type skip, moduler,våpen etc.

Lenke til kommentar

Mye av vitsen med og spille er jo for og opparbeide seg opp til disse skipene i mine øyer. Hadde jeg hatt alt med en gang, hadde jeg gått lei rimelig fort. Så ser ikke problemet med at folk har kjøpt seg til store skip.(ja de får et overtak i starten som jevnes ut over tid). Problemet ligger i om de får store fordeler ved tap av skip etc med lti over spillets levetid. Da blir det et stort problem.

 

Drømme scenariot for min del er om spillet hadde hatt en hardcore server uten lti og dyre forsikringer som speiler risikoen i spillet. Først da får man adrenalinfylt pvp/pve kamper der et tap virkelig kan koste i forhold til hva du satser i type skip, moduler,våpen etc.

 

Tviler på det som offisiel server, men de har sagt at de skal levere solide modtools med tiden så er ikke umulig :) Det de har sagt er at å tape et dyrt/sjeldent skip vil ta lang tid å få tilbake, selv med LTI. Siden det skal reflektere virkeligheten mtp en fiktiv produksjons tid. Dette for å skape en følelse av ekte tap, og balansering/greefing.

 

Sjeldne komponenter som et ekstra bra skjold til skipet, vil f.eks ikke være lett å erstatte. Som at du kun får tak i det på et spesielt sted eller måte i universet. Så de med LTI får tilbake stock versjonen, men det betyr ikke at de får det med en gang eller med komponentene/varene/utstyr de hadde, uten å betale for det. Enten kjøpe nytt eller ha en utvidet forsikring. Så etter hva CIG ser for seg, så høres det ut som tilstrekkelig med vinn/tap situasjoner for min del :)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

de fleste størr spill tar 5-10 år å lage og dette spillet er allerede større enn noe som er laget før. gleder meg til å se hvor stort universet i star citizen blir til slutt. jeg har kjøpte meg inn i spillet før det gikk an å spille det og de gjør stor fremgang og oppdaterer jevnlig. det kommer fremdeles å ta tid men det er tydelig framgang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...