Gå til innhold

– Supermicro er uskyldige. Slik hacking er et langt større problem


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener han går for langt når han prøver å korrigere et bilde som har blitt skjevt representert i media. Greit nok at dette er et problem for flere andre leverandører, men å frikjenne produsentene for problemer i verdikjeden er for enkelt. Produsentene er selv skyld i både antallet underleverandører involvert, og de uklare distribusjonskanalene de benytter seg av. Dette er en utilsiktet, men likevel lite overraskende bieffekt av et "race to the bottom" for å kutte kostnader. Man kan si at til slutt sitter ansvaret hos kundene som har presset på for å få ned prisene, men på et eller annet tidspunkt må en produsent stå for de valgene den tar. Og som kunde er alt som skjer før budbilsjåføren ringer på hos varemottaket mitt leverandørern sitt ansvar. Derfor henger det ikke på greip å kalle Supermicro uskyldig hvis det er tilfelle at produktene er tuklet med. Kanskje bare urimelig uthengt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener han går for langt når han prøver å korrigere et bilde som har blitt skjevt representert i media. Greit nok at dette er et problem for flere andre leverandører, men å frikjenne produsentene for problemer i verdikjeden er for enkelt. Produsentene er selv skyld i både antallet underleverandører involvert, og de uklare distribusjonskanalene de benytter seg av. Dette er en utilsiktet, men likevel lite overraskende bieffekt av et "race to the bottom" for å kutte kostnader. Man kan si at til slutt sitter ansvaret hos kundene som har presset på for å få ned prisene, men på et eller annet tidspunkt må en produsent stå for de valgene den tar. Og som kunde er alt som skjer før budbilsjåføren ringer på hos varemottaket mitt leverandørern sitt ansvar. Derfor henger det ikke på greip å kalle Supermicro uskyldig hvis det er tilfelle at produktene er tuklet med. Kanskje bare urimelig uthengt...

 

Supermicro selger til en partner som er til å stole på, de selger til sin partner.. sin partner.. sin partner.. helt til noen ikke er til å stole på mer. Det er et problem man ser på blant annet skip som er "resirkulert" etter skipets levertid, som nå ligger på strender i ASIA som skrot fordi selvskapet som tok ansvar for resirkuleringen solgte det videre. Det er da ikke produsenten av skipet som har skylden i at det havnet som skrot i havet?

Lenke til kommentar

Jeg mener han går for langt når han prøver å korrigere et bilde som har blitt skjevt representert i media. Greit nok at dette er et problem for flere andre leverandører, men å frikjenne produsentene for problemer i verdikjeden er for enkelt. Produsentene er selv skyld i både antallet underleverandører involvert, og de uklare distribusjonskanalene de benytter seg av. Dette er en utilsiktet, men likevel lite overraskende bieffekt av et "race to the bottom" for å kutte kostnader. Man kan si at til slutt sitter ansvaret hos kundene som har presset på for å få ned prisene, men på et eller annet tidspunkt må en produsent stå for de valgene den tar. Og som kunde er alt som skjer før budbilsjåføren ringer på hos varemottaket mitt leverandørern sitt ansvar. Derfor henger det ikke på greip å kalle Supermicro uskyldig hvis det er tilfelle at produktene er tuklet med. Kanskje bare urimelig uthengt...

 

Nå får vi vente å se da. Både SuperMicro og Apple benekter dette. Homland Sequrity benekter det også. Det betyr ikke at det ikke kan være noe sant i dette og at det er en stor cover up.

https://gizmodo.com/homeland-security-denies-report-that-chinese-spies-put-1829585079

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...