Gå til innhold

Spranget fra kablede til trådløs hodetelefon


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Er interessert i en "second opinion" rundt det å skifte fra hodetelefoner med kabel til en trådløs versjon. Blir til tider frustrert over kabelen som ligger i veien, kiler seg fast under stolhjulet, hekter seg i foten o.l.

 

Det jeg har nå er en Sennheiser HD 598.

 

De trådløse jeg har sett på er følgende:

 

- B&O Beoplay H4 (el. H9) Wireless

- Sennheiser Momentum 2 Wireless

- Audio-Technica ATH-DSR7BT

- Sony WH-1000XM3

 

Bruksområde:

Skal kun brukes inne med min stasjonære PC. Ingen utendørs bruk. Skal gi god lyd til både gaming og musikkavspilling. Musikk: rock/pop/rap/elektronisk. Ser endel film også - alt fra action til dokumentarer.

 

For en riktig god musikkopplevelse er jeg klar over at det er mer kurant med hodetelefoner med kabel. Dog tenker jeg at siden min HD 598 er fra rundt 2010 og de ovennevnte modellene er fra 2017/2018, så har det gapet innen lydkvalitet og musikkopplevelse krympet -- kanskje t.o.m. forsvunnet helt (altså mtp. aldersforskjellen her).

 

Vil noen av de ovennevnte overgå HD 598? Og hvilken er i så fall best for mine bruksområder?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sennheiser har i overkant lange kabler på mange modeller. Å kveile dem til opp til en OK lengde og sette på kabelstrips løste mitt problem.

 

Synes ikke det er verdt det med trådløst bare for pultbruk, både p.g.a lydkvalitet og batterikapasitet. Du ender vanligvis med å koble i ladekabel, og da kunne du like greit brukt kablet. 

 

Du finner bra trådløse men prisen er som regel deretter også.

Lenke til kommentar

Har hatt Bose QC35 I i et år, og nå kjøpt Sony WH-1000XM3. Var ganske fornøyd med lyden i Bose sitt, men Sony er så mye bedre at de ikke kan sammenlignes. Jeg har også et Beyerdynamic DT770 32 ohm med et lydbilde jeg liker, men da med kabel (og uten aktiv støydemping). Bose var nok skuffende for en musikkentusiast, men Sonys siste er kjempegode. Kan egentlig bare anbefale å teste dem i butikk.

 

Hva angår batteri og lading, så var jeg bekymra for at det skulle bli irriterende å måtte lade for hver 20. time bruk (Bose), men det var sjelden noe jeg tenkte på. Koblet i USB en gang i blant, ferdig ladet i løpet av en natt eller mens man ser TV eller bruker andre lydkilder. Sonys 30-timer batteri lader det nærmest opp i løpet av en dusj. Jeg er veldig fornøyd! Kan gå fritt rundt, lage mat, ta mot telefoner, og det er fint. Støydempinga har også vært en god venn, spesielt på bussen. Det gjør også at man kan spare hørselen og høre på lavere volum.

Endret av Auduuuun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...