Atea Native Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 Men hvor forsvarlig er det å endre evolusjonen?ANNONSE: CRISPR gjør det mulig å sterilisere hunnmygg – og utslette malaria
BakkiZ Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 Til overskriften: Det heter vel strengt tatt å endre økosystemet. Mygg-evolosjonen termineres jo når arten gjøres steril.
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 (endret) Hmm, artsutrydding er neppe risikofritt, f.eks. er myggen muligens føde for endel andre individer. En kan risikere sammenbrudd i en økokjede, vanskelig "regnstykke" det der. Bedre om de fant en måte å kjøre arten ute av stand til å bære med seg viruset. Endret 3. oktober 2018 av Slettet-Pqy3rC
Kontorstol Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 Evolusjonen har ført til at myggen kan formere seg, og ved å endre denne egenskapen endrer man evolusjonen.
hekomo Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 Hmm, artsutrydding er neppe risikofritt, f.eks. er myggen muligens føde for endel andre individer. En kan risikere sammenbrudd i en økokjede, vanskelig "regnstykke" det der. Bedre om de fant en måte å kjøre arten ute av stand til å bære med seg viruset. Er myggen virkelig så viktig da? Jeg mener jeg hørte en gang at den egentlig ikke er så viktig som føde for noen.
Lakus Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 Det er ikke snakk om å fjerne mygg som en helhet, men problematiske arter i problematiske områder. Hverftall foreløpig.
H48AXFTD Skrevet 4. oktober 2018 Skrevet 4. oktober 2018 Den stormakt som ikke ser muligheter her, har tapt. Og da kan man i sin villeste fantasi fundere på hva som foregår innenfor disse vindusløse laboratorier med uante økonomisk støtte.
Gjest Slettet-aheeSuTd Skrevet 4. oktober 2018 Skrevet 4. oktober 2018 Hmm, artsutrydding er neppe risikofritt, f.eks. er myggen muligens føde for endel andre individer. En kan risikere sammenbrudd i en økokjede, vanskelig "regnstykke" det der. Bedre om de fant en måte å kjøre arten ute av stand til å bære med seg viruset. Er myggen virkelig så viktig da? Jeg mener jeg hørte en gang at den egentlig ikke er så viktig som føde for noen. Noen fuglearter spiser mygg i hopetall og det gjør også flaggermusene. I tillegg er noen mygglarver kannibaler hvis de ikke blir spist av feks vannkalver, fisk, frosk, padder og salamandere.
bshagen Skrevet 4. oktober 2018 Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Hmm, artsutrydding er neppe risikofritt, f.eks. er myggen muligens føde for endel andre individer. En kan risikere sammenbrudd i en økokjede, vanskelig "regnstykke" det der. Bedre om de fant en måte å kjøre arten ute av stand til å bære med seg viruset. Malaria er en parasitt, ikke et virus. Sånn sett kan man si at man må utrydde to arter Endret 4. oktober 2018 av bshagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå