Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med internetten


Anbefalte innlegg

Hei! Noen dager siden begynte netverket å bli dårligare og dårligare. Datamaskinen min er i tredje etasje og nettverk boksen er i fyrste etasje. Eg lurer på kirleis eg kan sterke internetten på tredje etasje. Eg kan ikkje ha ein nettverkskabel som går rundt heile huset. Er det noko eg kan bestille/fikse for å gjøre det bedre?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En nettverkskabel trenger ikke gå rundt hele huset for å komme i 3 etasje? Du kan jo sette opp repeatere men anbefaler det ikke. Det vil være gunstig å få opp en kabel slik jeg ser det. Legg opp kabel å kjøp unifi ac lite eller Unifi ac long range, alt etter behov.

 

For alt vi vet kan det være noen som har ommøblert i 2 etasjen eller naboer som er på samme trådløse kanalen. På en annen side er det litt optimistisk å håpe på at en "boks" skal forsyne 3 etasjer trådløst. Da kan fort slike ting du opplever nå forekomme.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Er det prekært og hastig hadde jeg kjøpt en repeater, bare for å få nett, jeg vet bare med meg selv at det ikke vil bli en god løsning. Du må snakke litt mer med papsen og si at når dere får fiber må/burde dere også ha nettverksuttak i flere etasjer :) . Hjelper ikke om dere får fiber å like vel kun har "boksen" i første etasje. 

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Jeg vil sterkt anbefale å enten legge opp en kabel, eller investere i en mesh-løsning - som Lindsay nevner. Sistenevnte vil alle WiFi-brukere i huset få nytte av.

 

Om du må ha nett akkurat nå, rimeligst mulig, så gå for en Wi-Fi-repeater, men du vil antagelig merke at dette ikke er en holdbar løsning over lengre tid - spesielt om du har tung bruk av nettverket. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...