Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med internetten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen dager siden begynte netverket å bli dårligare og dårligare. Datamaskinen min er i tredje etasje og nettverk boksen er i fyrste etasje. Eg lurer på kirleis eg kan sterke internetten på tredje etasje. Eg kan ikkje ha ein nettverkskabel som går rundt heile huset. Er det noko eg kan bestille/fikse for å gjøre det bedre?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

En nettverkskabel trenger ikke gå rundt hele huset for å komme i 3 etasje? Du kan jo sette opp repeatere men anbefaler det ikke. Det vil være gunstig å få opp en kabel slik jeg ser det. Legg opp kabel å kjøp unifi ac lite eller Unifi ac long range, alt etter behov.

For alt vi vet kan det være noen som har ommøblert i 2 etasjen eller naboer som er på samme trådløse kanalen. På en annen side er det litt optimistisk å håpe på at en "boks" skal forsyne 3 etasjer trådløst. Da kan fort slike ting du opplever nå forekomme.

Endret av FranZe
Skrevet

Snakka med papsen og han sa at vi skal skaffe os fiber rundt høsten. Trenger nettverk fortast muligt pga skule. Ville den beste muligheten å kjøpt ein repeater?

Skrevet (endret)

Er det prekært og hastig hadde jeg kjøpt en repeater, bare for å få nett, jeg vet bare med meg selv at det ikke vil bli en god løsning. Du må snakke litt mer med papsen og si at når dere får fiber må/burde dere også ha nettverksuttak i flere etasjer :) . Hjelper ikke om dere får fiber å like vel kun har "boksen" i første etasje. 

Endret av FranZe
Skrevet

Jeg vil sterkt anbefale å enten legge opp en kabel, eller investere i en mesh-løsning - som Lindsay nevner. Sistenevnte vil alle WiFi-brukere i huset få nytte av.

Om du må ha nett akkurat nå, rimeligst mulig, så gå for en Wi-Fi-repeater, men du vil antagelig merke at dette ikke er en holdbar løsning over lengre tid - spesielt om du har tung bruk av nettverket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...