Gå til innhold

Utbytting av CPU


Anbefalte innlegg

Hei! 

Har en gammel PC hvor muligens CPU og/eller skjermkort har tatt kvelden, og siden det ikke er mulig å gå til innkjøp av en ny PC hverken nå- eller i nær fremtid, så håper jeg på å få litt hjelp her, med å gjøre riktig valg med tanke på et potensiell utbytte av disse delene.   :) 

Vil gjøre oppmerksom på at jeg er dessverre ingen teknisk person, og kan dermed fint lite- om ikke absolutt ingenting når det kommer til PC'er generelt, oppbygning osv. Så setter stor pris om min dumhet kan bli møtt med litt forståelse, tusen takk! 

Tenkte i første omgang å satse på ny CPU, men dersom folk har gode tips til skjermkort, tas dette imot med stor takk!  :) 


Budsjett: 4500kr, men tar det gjerne billigere om mulig. Skal ikke bruke PC'en til de nyeste, mest krevende  FPS spillene osv, men heller spill som eks: WoW. 

Datamaskinens nåværende Innhold:

 
- AMD AM3+ FX-8350 Black Edition
- HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black
- Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" 7mm OEM
- PC PROD Seagate Barracuda® 1TB SATA3.0
- XFX Radeon R9 280X 3GB DD BLACK PCI-E
- ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+
- Cooler Master Seidon 120V CPU Kjøler
- Cooler Master G650M, 650W PSU
- Corsair Obsidian 450D Midi Tower Sort

Takker på forhånd for all hjelp!  :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen du har er dessverre litt utdatert på det meste nå. Skal du ha ny CPU som er raskere enn den du har, så trenger du nytt hovedkort og RAM også. Redd budsjettet ditt på 4500K ryker da. Du kan jo investere i et litt kraftigere skjermkort da. F.eks et AMD RX 580 kort eller et GTX 1060 6GB kort :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

For trådstarters del er det vel viktigst å få hjelp til å finne ut hva som har "tatt kvelden".
Er det skjermkortet, så er det jo bare å kjøpe ett nytt skjermkort. Kommer ett stykke med ett budsjett på 4.5k.

 

Problemet er at trådstarter skriver at han/hun ikke har peiling, og da blir det jo litt verre. (Feilsøking).

Det hjelper heller ikke dersom du ikke er som visse nørder her.. (meg selv f.eks.) som alltid har noe annen hw liggende for å verifisere hva som evt er "gåent" i en-eller-annen-rigg.

 

For 4.5k så kan det jo hende at man får en helt grei brukt PC med tilsvarende deler. Som virker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...