Gå til innhold

Jobb ,Nav og namsmann


Anbefalte innlegg

Fikk dom fra forliksrådet til å betale beløp innen 2 uker. Dette brevet fikk jeg for litt over en uke siden. I dag skulle jeg fått lønn av arbeidsgiver , men det gjorde jeg ikke. Såå regner med at dette er trekt fra namsmannen? Har også fått utallige mange brev fra namsmannen. Er også hjemløs ,har blitt kastet ut av familien og sover nå hos forskjellige venner jeg kjenner. Går på dagpenger og kjenner at veien til nav kommer til å bli bortkastet, der de kun sitter å prøver å ødelegge for deg, kun motarbeidelse.

What to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk dom fra forliksrådet til å betale beløp innen 2 uker. Dette brevet fikk jeg for litt over en uke siden. I dag skulle jeg fått lønn av arbeidsgiver , men det gjorde jeg ikke. Såå regner med at dette er trekt fra namsmannen? Har også fått utallige mange brev fra namsmannen. Er også hjemløs ,har blitt kastet ut av familien og sover nå hos forskjellige venner jeg kjenner. Går på dagpenger og kjenner at veien til nav kommer til å bli bortkastet, der de kun sitter å prøver å ødelegge for deg, kun motarbeidelse.

What to do?

Kan du ikke søke NAV om livsopphold og boutgifter ?

 

https://www.inkassoguiden.no/gjeldsordning-privat/197-endring-i-livsoppholdssatser-fra-1-7-2017-ved-gjeldsordning-og-utleggstrekk

Endret av Kroat
Lenke til kommentar

Mener på at namsmannen bare kan trekke i lønn etter at du har nok til forsvarlig livsopphold....?  I mange tilfeller blir man vurdert som 'intet til utlegg' altså at man har så lite verdier/eiendeler og tjener såpass lite at det er ikke noe å trekke fra. Men det blir liggende i 10 år eller noe, sånn at hvis du begynner å tjene greit med penger om 4 år så kan de trekke i lønna da.

Ville hørt med arbeidsgiver om lønna kommer sent denne måneden, og om det kommer til å bli trekt noe. Arbeidsgiver er nok klar over det hvis det blir tvangstrekk, ingen skam å spørre et enkelt spørsmål. trenger ikke forklare deg. Dette skjer overraskende mange, man snakker bare ikke høyt om det i vennegjengen. Men de fleste arbeidsgivere/lønnsutbetalere har vært borti dette et par ganger.

Det VERSTE du kan gjøre med Namsmannen er å ikke gjøre noe. Ring og snakk med dem, spør hvor mange saker du har, spør om de har kontaktinfo til økonomisk rådgiver hos NAV. Dette er hva Namsmannen gjør til daglig, og de snakker med folk som skylder MYE mer enn deg på daglig basis og som er overlegne i tillegg. Du er sannsynligvis blant dem som tulla det til en gang og to. Namsmannen don't judge. De har masse info å gi deg hvis du spør dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og jeg som trodde Staten skulle hjelpe de svakeste så de ikke dauer på gata... Tydeligvis litt forskjell på teori og praksis. Du er ikke den første som får erfare at Velferdsstaten ikke funker når du først trenger den. Uheldigvis er de fattige og syke i mindretall, og der har de en liten liten ulempe i et flertallsstyre... Lett å bli assfucked når alle andre ser saken deres fra motsatt side.

Lenke til kommentar

Fikk dom fra forliksrådet til å betale beløp innen 2 uker. Dette brevet fikk jeg for litt over en uke siden. I dag skulle jeg fått lønn av arbeidsgiver , men det gjorde jeg ikke. Såå regner med at dette er trekt fra namsmannen? Har også fått utallige mange brev fra namsmannen. Er også hjemløs ,har blitt kastet ut av familien og sover nå hos forskjellige venner jeg kjenner. Går på dagpenger og kjenner at veien til nav kommer til å bli bortkastet, der de kun sitter å prøver å ødelegge for deg, kun motarbeidelse.

What to do?

 

Der trengs i al fall en holdningsendring, så der kan du jo passende starte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nettopp! Velferdsstaten hjelper ikke de svake (svake som f.eks. de som ikke klarer å håndtere egen økonomi).

 

Velferdsstaten gir ham penger på NAV, men er normalt tilbakeholden med å ta vekk hans rettigheter til å bruke penger på egen hånd som de må gjøre om de skal kunne hjelpe ham mer. Det ser jeg ikke på som et problem.

Lenke til kommentar

Velferdsstaten gir ham penger på NAV, men er normalt tilbakeholden med å ta vekk hans rettigheter til å bruke penger på egen hånd som de må gjøre om de skal kunne hjelpe ham mer. Det ser jeg ikke på som et problem.

 

Men da trenger vi ikke NAV? Det er som han uteliggeren jeg så i en dokumentar for en tid tilbake. Han gikk ut og kjøpte 50 dyre sigarer den dagen han fikk sosialpengene. Waste of money... Ingen vits i å kaste bort andres penger på denne måten.

Endret av Markedsfundamentalisten
Lenke til kommentar

Men da trenger vi ikke NAV? Det er som han uteliggeren jeg så i en dokumentar for en tid tilbake. Han gikk ut og kjøpte 50 dyre sigarer den dagen han fikk sosialpengene. Waste of money... Ingen vits i å kaste bort andres penger på denne måten.

 

De fleste som går på nav klarer å styre sin egen økonomi, spesielt siden de fleste som går på nav er pensjonister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...