Gå til innhold

Hva skal til for å øke kroppsvekten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg er 15 år(11/12/02) og jeg veier 73,5kg og er rundt 193cm, Jeg er tynn men spiser som en hest jeg får egen middag fordi jeg spiser så mye, men jeg går ikke opp i vekt eller blir feitere, jeg vil begynne å trene sånn at folk ikke ser ryggbladene eller ryggraden, eller brystbeina eller noesånt, Tips til jeg blir større????

 

Hei.

 

Nå er jeg ikke ekspert, så vent litt til å høre fra dem, men det jeg kan si er at enkelte rett og slett ikke ligger på seg i den alderen der. Har selv vært i denne situasjonen, og det som skjedde er at jeg begynte å ligge på meg i 22-23 årene. 

 

Dette handler mye om forbrenningen din, og om kroppen faktisk tar opp alt du får i deg. 

 

Ville forøvrig tatt kontakt med fastlegen og sett om han kunne komme opp med en grunn for at du ikke ligger på deg. Et par blodprøver kan ihvertfall gi en indikasjon på om du har mangler. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Flere av kompisene mine var veldige tynne mange av de er svære nå

Hei.

 

Nå er jeg ikke ekspert, så vent litt til å høre fra dem, men det jeg kan si er at enkelte rett og slett ikke ligger på seg i den alderen der. Har selv vært i denne situasjonen, og det som skjedde er at jeg begynte å ligge på meg i 22-23 årene. 

 

Dette handler mye om forbrenningen din, og om kroppen faktisk tar opp alt du får i deg. 

 

Ville forøvrig tatt kontakt med fastlegen og sett om han kunne komme opp med en grunn for at du ikke ligger på deg. Et par blodprøver kan ihvertfall gi en indikasjon på om du har mangler. 

Lenke til kommentar

ALLE legger på seg hvis kaloriinntaket er høyt nok :) = større enn det kroppen forbruker.

 

For deg TS, holder det da ikke med en kjempemiddag alene - du må da inkludere enda mer mat i de resterende måltidene også.

Det er inntaket over 24 timer/en hel uke /over et langtidsperspektiv som teller - ikke hvor stort et enkeltmåltid er.

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva burde jeg spise da? corn flakes?

ALLE legger på seg hvis kaloriinntaket er høyt nok :) = større enn det kroppen forbruker.

 

For deg TS, holder det da ikke med en kjempemiddag alene - du må da inkludere enda mer mat i de resterende måltidene også.

Det er inntaket over 24 timer/en hel uke /over et langtidsperspektiv som teller - ikke hvor stort et enkeltmåltid er.

Lenke til kommentar

Den letteste måte å legge på seg på er å kombinere høyt fett-inntak med raske karbohydrater. De raske karbohydratene vil trigge mye insulin som igjen setter kroppen i fettlagringsmodus. Fettet i kosten din går dermed normalt inn i fettcellene dine som overskuddsenergi.

 

Ting som ikke er spesielt sunt men energirikt er f.eks

 

Smultringer

Feit pizza med mye olje og ost

Iskrem

Godteri

Sjokolade

Brus

Kaker

Pølse i brød

Nøtter

Mandler

 

Dette er mat som har en høy andel av kalorier pr. volumstørrelse i magen så det er lettere å få i seg mye kalorier.

 

Spiser du sunn mat er det vanskeligere å få mye kalorier pr. måltid, men du bør prøve å spise litt sunt også så du ikke ødelegger kroppen.

 

Husk også å få i deg snakcs mellom måltidene.

 

Blir du typisk veldig varm som holder lang tid etter du har spist ?

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...