Gå til innhold

Kvinne saksøker Samsung etter at Note 9-telefonen hennes skal ha tatt fyr


Anbefalte innlegg

Så vi kan vel alle være enige om at dette er bare BS fra ende til annen. Hvem som helst kan saksøke hvem som helst for hva som helst. Og  jeg tviler på at godeste "Diane Chung" AKA "Ole Hansen" kommer noen som helst vei med det såkalte søksmålet sitt :)

Si ikke det. Trenger ikke å vinne et søksmål for å få noe ut av det. Noen går til søksmål med et egentlig mål om et forlik, men bruker søksmålet som pressmiddel for å få bedre forlik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil.

Blablabla...

 

Skulle jeg svart like detaljert? Det sparer jeg meg for. 

 

Jeg kan si begrunnelsen til mitt opprinnelige innlegg. Det er så lett å spre informasjon nå. Folk tror på og sprer videre uten et snev av kildekritikk. Tar ting ut av sammenheng og bygger på. Et eksempel fra hva du svarte:

 

Nei, vi “har” ikke at butikken nektet å oppgi navnet sitt, for det sto ingen steder at butikken hadde nektet dette, så kutt ut diktingen din.

Ja, du har rett. Vi "har" ikke at butikken nektet noe som helst. Men det var heller ikke det jeg skrev!

 

Så... poenget mitt er at du kan få hvem som helst til å si hva som helst i dag. Uten at det koster deg stort engang. Kan vi være sikre på at ikke frøken Diane Chung er betalt av Apple? Prøvde å få ut støv fra ladekontakten med binders? Ble litt voldelig? Prøvde å skylle vekk støvet med flytende metall? Hadde mobilen i veska med et defekt nødbatteri? Ser du hva jeg gjør? Bruker dine virkemidler mot deg...

 

Men det svir vel for hardt for en fanboy at det finnes svakheter ved Apple sine produkter også? :p

Lenke til kommentar

Joda, men det sier ingenting om selve telefonen, men kun om systemet..

Ja, det gjør jo det. I USA er det veldig lett å få et søksmål til retten selv om det åpenbart er dumt. I Norge vil jo rettssaler avvise søksmål som er for idiotiske. Nå kjenner jeg ikke detaljene her da, så kan ikke vite om det ville blitt avvist eller ikke, men det er mye mulig. Pluss folk i andre land pleier ikke å tenke at om noe skjer så er det første en gjør å gå til sak. Vanlige måten vil være å gå til Samsung og eventuelt be om erstatning eller lignende fra dem og løse situasjonen utenfor rettssalen. Siden dette ikke akkurat virker som en sak som trenger å gå til retten. Spesielt siden hun gikk til retten med en gang. Hun har altså ikke gitt Samsung tid til etterforskning eller samtaler overhodet.

Lenke til kommentar

 

Både Samsung og Lenovo får nok batterier levert fra samme produsenten så ingen av de kan være noe bedre enn den andre på å lage batteri siden det ikke er de selv som lager de...

Bortsett fra at det ikke er tilfellet. Verdens største batteriprodusent er Samsung SDI. De er sammen med LG Chem markedsledende på batteriteknologi. Og alle Samsung telefoner kommer med batterier fra Samsung SDI.

 

Lenovo får mest sannsynligvis batteriene fra en kinesisk produsent, så Samsung kan ha bedre batterier jo. Sikrere batterier derimot tviler jeg på. Tror ingen battericeller er spesielt sikre/usikre. Du kan pakke dem sikrere. Samsung sine nye battericeller skal ifølge Samsung f.eks kunne holde på batterinivået mye lengre og tåle langt flere ladesykluser enn før. Tror derimot ikke det påvirker brannfare derimot.

 

Alle lithium-ion og polymer batterier har en % sjanse for å ta fyr. Svært liten derimot. Og det er definitivt ting du kan gjøre som drastisk øker sannsynligheten. At en telefon tar fyr av og til er helt vanlig.

 

Det at kvinnen skriker om at de må stoppe å selge alle telefonene viser at hun helt klart er ute etter å presse Samsung slik at hun kan få mest mulig penger. Satser nok på et forlik fra Samsung der hun får ekstra penger mot at hun ikke tar det til retten og det kan bli nye nyhetsoppslag. Selv om det er ikke-nyhet så blir det nyhet. Akkurat som hver gang en iPhone tar fyr så er det i media, men om andre telefoner tar fyr så bryr ingen seg.

Bortsett fra at det ER tilfellet? Samsung og iPhone fikk batterier fra samme fabrikk da Note 7 kom ut. Det var bekreftet av begge selskap også og der var flere saker om det. Så å påstå noe annet er direkte feil...

Lenke til kommentar

 

Bortsett fra at det ER tilfellet Samsung og iPhone fikk batterier fra samme fabrikk da Note 7 kom ut. Det var bekreftet av begge selskap også og der var flere saker om det. Så å påstå noe annet er direkte feil...

Ja, begge fikk batterier fra Samsung SDI...

Forbannet dikt og løgn.

De fikk begge batterier fra Amperex Technology Limited, et kinesisk selskap.

https://www.zdnet.com/article/samsung-to-use-apples-main-battery-supplier-for-note-7-report/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forbannet dikt og løgn.

De fikk begge batterier fra Amperex Technology Limited, et kinesisk selskap.

https://www.zdnet.com/article/samsung-to-use-apples-main-battery-supplier-for-note-7-report/

De fikk ikke kun fra ATL. Litt av begge deler.

 

ATL is also Apple's main supplier for iPhone batteries. Samsung has used the Chinese maker batteries for 30 percent of its initial batch of Note 7s, the report says. The company's main supplier has been its own affiliate, Samsung SDI

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

 

Jeg kan si begrunnelsen til mitt opprinnelige innlegg. Det er så lett å spre informasjon nå. Folk tror på og sprer videre uten et snev av kildekritikk. Tar ting ut av sammenheng og bygger på. Et eksempel fra hva du svarte:

 

Nei, vi “har” ikke at butikken nektet å oppgi navnet sitt, for det sto ingen steder at butikken hadde nektet dette, så kutt ut diktingen din.

Ja, du har rett. Vi "har" ikke at butikken nektet noe som helst. Men det var heller ikke det jeg skrev!

Jovisst pokker skrev du at butikken hadde nektet å oppgi navnet sitt.

Du skrev nemlig “At butikken ikke vil gi navnet sitt kan ha med at de ikke er autoriserte til å reparere Apple produkter.”

 

Eller mener du i fullt alvor at det er betydningsforskjell på 1) “å ikke ville oppgi navnet sitt” eller 2) “å nekte å oppgi navnet sitt”?

 

 

Kan vi være sikre på at ikke frøken Diane Chung er betalt av Apple? Prøvde å få ut støv fra ladekontakten med binders? Ble litt voldelig? Prøvde å skylle vekk støvet med flytende metall? Hadde mobilen i veska med et defekt nødbatteri? Ser du hva jeg gjør? Bruker dine virkemidler mot deg...

Nei, det ser jeg ikke.

Jeg ser kun at du spekulerer villt på nytt igjen, uten noen sammenheng med artikkelteksten eller videoene. Mens jeg tok utgangspunkt i ting som tydelig står svart på hvitt i artikkelteksten eller som vi ser med våre egne øyne i videoene, så tar du utgangspunkt i oppdiktet jåss hentet fra din egen fantasi. Hvor i videoene eller artikkelteksten har du hentet at det ble brukt binders, flytende metall, at dama ble betalt av Apple eller brukte nødbatteri? Du preiker jo kun det reneste pisspreik og er laaaaaangt utpå blåbærtur.

 

 

Men det svir vel for hardt for en fanboy at det finnes svakheter ved Apple sine produkter også? :p

Så alle som påviser store huller i din argumentasjon og beviser at du preiker pisspreik som ikke kan sannsynliggjøres på noen måte, må være fanboys?

Endret av Radon_Ready
Lenke til kommentar

 

Forbannet dikt og løgn.

De fikk begge batterier fra Amperex Technology Limited, et kinesisk selskap.

https://www.zdnet.com/article/samsung-to-use-apples-main-battery-supplier-for-note-7-report/

De fikk ikke kun fra ATL. Litt av begge deler.

 

ATL is also Apple's main supplier for iPhone batteries. Samsung has used the Chinese maker batteries for 30 percent of its initial batch of Note 7s, the report says. The company's main supplier has been its own affiliate, Samsung SDI

Samsung fikk "begge deler". Det gjorde ikke Apple.

Så NEI, de fikk ikke begge to "begge deler".

Det at Samsung benyttet Samsung SDI i den første eksploderende versjonen av Note7 før Samsung gikk over til en annen kilde i den "trygge" versjonen av Note7 er allerede slått fast lenger opp i debatten.

 

Den nyere versjonen av Note7 som Samsung erklærte "trygg" fikk batterier fra ATL, dvs samme fabrikk som Apple brukte til iPhone. Men den versjonen viste seg å være like utrygg som den eksploderende versjonen av Note7 siden den "trygge" versjonen like etterpå viste seg å eksplodere like ofte. Ergo kunne det ikke være batteriene per se som førte til Note7-eksplosjonene ettersom iPhone ikke hadde noen tendes til å eksplodere, men designfeil i telefonen, vil noen påstå. Til kontrast påsto Samsung at det var batteriene som hadde skyld i begge tilfeller.

 

Av statistisk en million solgte Note7 eksploderte ca 100 stk. Det er ekstremt mye. Ingen annen telefon har vist så høy tendens til å ta fyr i historien.

https://www.recode.net/2016/9/15/12933884/samsung-galaxy-note-official-recall

Endret av Radon_Ready
Lenke til kommentar

Batteriene til Galaxy Note solgt i Kina ble levert av ATL. Batteriene til alle andre markeder, inkludert Norge, er levert av Samsung SDI. Cellene laget i Korea, satt sammen i Vietnam (her var problemet). ATL hadde originalt ikke problemer, men pushet produksjon som gjorde at deres batterier fikk et annet sett problemer.

 

https://www.anandtech.com/show/11060/samsung-reveals-root-cause-of-galaxy-note7-battery-fires

 

Her er artikkelen. Så dere kan slutte å skrike "det er feil". Dere har åpenbart ikke kilder og sier bare masse tull.

 

Selvfølgelig har alltid Samsung to kontrakter i tilfelle den ene partneren får problemer. For Note 8 var fordelingen 4:1, med 80% av batteriene levert av Samsung SDI. De byttet da fra ATL til et japansk selskap. Du vil ha to selskaper som forsyner deg for å minimere risiko. Det er derimot utvilsomt at Samsung SDI er hovedleverandør til Samsung. Alle telefoner solgt i Norge kommer og med Samsung SDI batterier.

 

Apple har vel minst 5 selskaper de kjøper av. Mesteparten av batteriene de får forsynt er fra kinesiske selskap.

 

Jeg vet ikke hvorfor dere prøver å "diskutere" dette, når all fakta allerede er kjent? Hvorfor dere kommer med sånne merkelige påstander og mener andre tar feil, når dere selv åpenbart ikke har lest noe om emnet?

Lenke til kommentar

Batteriene til Galaxy Note solgt i Kina ble levert av ATL. Batteriene til alle andre markeder, inkludert Norge, er levert av Samsung SDI. Cellene laget i Korea, satt sammen i Vietnam (her var problemet). ATL hadde originalt ikke problemer, men pushet produksjon som gjorde at deres batterier fikk et annet sett problemer.

 

https://www.anandtech.com/show/11060/samsung-reveals-root-cause-of-galaxy-note7-battery-fires

 

Her er artikkelen. Så dere kan slutte å skrike "det er feil". Dere har åpenbart ikke kilder og sier bare masse tull.

 

Selvfølgelig har alltid Samsung to kontrakter i tilfelle den ene partneren får problemer. For Note 8 var fordelingen 4:1, med 80% av batteriene levert av Samsung SDI. De byttet da fra ATL til et japansk selskap. Du vil ha to selskaper som forsyner deg for å minimere risiko. Det er derimot utvilsomt at Samsung SDI er hovedleverandør til Samsung. Alle telefoner solgt i Norge kommer og med Samsung SDI batterier.

 

Apple har vel minst 5 selskaper de kjøper av. Mesteparten av batteriene de får forsynt er fra kinesiske selskap.

 

Jeg vet ikke hvorfor dere prøver å "diskutere" dette, når all fakta allerede er kjent? Hvorfor dere kommer med sånne merkelige påstander og mener andre tar feil, når dere selv åpenbart ikke har lest noe om emnet?

Om det faktisk var tilfellet ville de ikke hatt problemer med Note 7 i runde 2.. Så ta den artikkelen med en klype salt du..

Lenke til kommentar

Om det faktisk var tilfellet ville de ikke hatt problemer med Note 7 i runde 2.. Så ta den artikkelen med en klype salt du..

Jeg vet ikke om du ikke er klar over det, men det er veeeldig lett å se om noen har lest en artikkel eller ikke. Svaret på det du skriver står i artikkelen.

 

Og ta den med en klype salt? Det er ikke anandtech som har kommet med denne forklaringen, men det vet du jo ikke fordi du har ikke lest noe som helst.

 

Jaja, beste måten å sikre seg at du alltid har rett er å la være å lese bevise på at du tar feil.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du ikke er klar over det, men det er veeeldig lett å se om noen har lest en artikkel eller ikke. Svaret på det du skriver står i artikkelen.

 

Og ta den med en klype salt? Det er ikke anandtech som har kommet med denne forklaringen, men det vet du jo ikke fordi du har ikke lest noe som helst.

 

Jaja, beste måten å sikre seg at du alltid har rett er å la være å lese bevise på at du tar feil.

Stoler på det Samsung selv sa amg batteriene jeg..

Har lest artikkelen jo. Og Samsung selv har sagt hvem de fikk batterier fra. Og det var ikke deres egne batteri? Case closed

Lenke til kommentar

Stoler på det Samsung selv sa amg batteriene jeg..

Har lest artikkelen jo. Og Samsung selv har sagt hvem de fikk batterier fra. Og det var ikke deres egne batteri Case closed

Artikkelen ER Samsung sin OFFISIELLE forklaring. Det hadde du visst om du hadde lest. Det har du fortsatt ikke.

 

Samsung har sagt "supplier A" og "supplier B" og aldri nevnt selskapene ved navn. Enda et tydelig bevis på at du ikke har lest artikkelen. Du vet ikke hva Samsung sier. Du har funnet på noe. Må jeg ta screenshot å tegne ring i rødt rundt eller kan du klare å lese artikkelen selv?

Lenke til kommentar

Artikkelen ER Samsung sin OFFISIELLE forklaring. Det hadde du visst om du hadde lest. Det har du fortsatt ikke.

 

Samsung har sagt "supplier A" og "supplier B" og aldri nevnt selskapene ved navn. Enda et tydelig bevis på at du ikke har lest artikkelen. Du vet ikke hva Samsung sier. Du har funnet på noe. Må jeg ta screenshot å tegne ring i rødt rundt eller kan du klare å lese artikkelen selv?

Nå har det seg slik at jeg så på en pressekonferanse om dette fra Samsung.

Har lest artikkelen som sagt. Slutt å gnål?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...