Jump to content
Ester77

Hva er den beste strømmetjenesten tilgjengelig i Norge?

Recommended Posts

Tenker da på størst utvalg av filmer og tv-serier?

På forum på Kvinneguiden fikk jeg bare Netflix, men der mangler det jo så mye.

Jeg er ikke interessert i sport forresten - men dokumentarer, filmer, tv-serier og tv-show.

Tror Netflix er den klart beste i Norge på serier. De har noe begrenset utvalg av film, men film kan du leie på Viaplay uten abonnement og de har alle de nyeste filmene. Med kombinasjonen av disse to føler jeg at jeg får dekt det aller meste, selv om det hender at jeg til tid og annen må ty til nedlasting for å få tak i mer obskure filmer og serier.

Amazon Prime har jeg hørt har et dårlig utvalg i Norge, men den amerikanske skal være bra. Den støtter visst heller ikke chromecast, som er merkelig. 

Eg trur eg nesten må anbefale Netflix eg også.

Utvalget er ikkje supert, men dei har ein del forskjellig.

Netflix er også den straumetenesta som i mine auger gir mest for penga ved at dei har ein del gode seriar og filmar utan at det er heilt latterlig dyrt, samt at dei har den beste plattforma som er støtta både på alle typar dingsar.

Andre aktørar slik som HBO nordic har berre ei handfull med gode seriar samt ein heilt ubrukelig strømmeplattform. 

Annonse

...men film kan du leie på Viaplay uten abonnement og de har alle de nyeste filmene. 

Takk for supert svar! 

Kan du forklare litt nærmere hvordan jeg går frem her? 

Jeg har ikke tv-boks og det står det man må ha for å leie filmer.

Bruker kun TV-en til å caste fra nett. 

Takk for supert svar! 

Kan du forklare litt nærmere hvordan jeg går frem her? 

Jeg har ikke tv-boks og det står det man må ha for å leie filmer.

Bruker kun TV-en til å caste fra nett. 

Aldri hørt om TV-boks. Du kan bruke Viaplay via en PC, nettbrett eller direkte i TVen hvis du har smart-TV. 

Du må legge inn et kredittkort for å opprette konto, men du trekkes kun for filmene du leier med mindre du oppretter abonnement. 

Tror jeg også må anbefale Netflix. Det er langt fra perfekt, men fungerer overraskende bra på apper over alle plattformer, to ulike tv-merker hjemme hos oss, ulike OS, har bra utvalg/innhold osv. 

Aldri hørt om TV-boks. Du kan bruke Viaplay via en PC, nettbrett eller direkte i TVen hvis du har smart-TV. 

Du må legge inn et kredittkort for å opprette konto, men du trekkes kun for filmene du leier med mindre du oppretter abonnement. 

Fant ut av det nå :-) Masse takk for tipset!