Gå til innhold

MacBook Air spiser batteri i dvale


Anbefalte innlegg

Min bedre halvdel kjøpte seg en MacBook Air i våres. De siste par månedene har hun vært plaget med at batteriet på maskinen er tomt etter 1-2 dager hvor maskinen kun ligger i dvale og ikke brukes. Er det noen andre som har vært borti dette? Har googlet litt og funnet kun et par tråder hvor det blir nevnt software feil i MacOS som Apple ikke har adressert, med et par muligheter til fix via kommandoer i terminalen. Dette har dog ikke hjulpet på denne maskinen, den fortsetter å spise strøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kun opplevd at batteriet blir raskt utladet, men dette på en eldre MacBook Pro - noe som var en indikator på at jeg måtte bytte batteri (da får du opp en melding i batteri ikonet). Nå kjenner jeg ikke til hvor lenge en MacBook Air skal holde ut i dvale med kun batteristrøm, men om du mener at dette er unormalt så går jeg utifra at du har kontaktet butikken du kjøpte denne og hørt om du kan bruke reklamasjonen på en så ny MacBook som du sier ble kjøpt (ny i butikke ?) i våres i år (det skal være 5 års reklamasjon, pluss at noen butikker har en garanti utover reklamasjonen som holder i 6 mnd til ett år). Husk å nevne at du ikke har hatt noe uhell og at dette er oppstått ved normal bruk.

Har du hatt noe program eller app som har gått i bakgrunnen eller tilkoblet noe via USB eller andre utganger?

Lenke til kommentar

Jeg har kun opplevd at batteriet blir raskt utladet, men dette på en eldre MacBook Pro - noe som var en indikator på at jeg måtte bytte batteri (da får du opp en melding i batteri ikonet). Nå kjenner jeg ikke til hvor lenge en MacBook Air skal holde ut i dvale med kun batteristrøm, men om du mener at dette er unormalt så går jeg utifra at du har kontaktet butikken du kjøpte denne og hørt om du kan bruke reklamasjonen på en så ny MacBook som du sier ble kjøpt (ny i butikke ?) i våres i år (det skal være 5 års reklamasjon, pluss at noen butikker har en garanti utover reklamasjonen som holder i 6 mnd til ett år). Husk å nevne at du ikke har hatt noe uhell og at dette er oppstått ved normal bruk.

Har du hatt noe program eller app som har gått i bakgrunnen eller tilkoblet noe via USB eller andre utganger?

Synes det er greiere å spørre litt rundt først på forum, da dette nok helt sikkert er et software relatert problem. Maskinen er kjøpt på Elkjøp og skal man begynne å reklamere eller få den sjekket så ender det bare med at man er fri for maskin i noen uker. Maskinen har ingenting tilkoblet når den ligger i dvale og batteriet skal nå normalt sett ikke tappes for mer enn noen prosent over ei natt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...