Gå til innhold

Ekstern DAC med USB-inngang?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har en Schiit Jotunheim(DAC og forsterker), Wyrd(rensker opp USB signal) og Loki(preamp EQ)

Har kjørt kun Jotunheim og Wyrd sammen. Dette har fungert særdeles godt. La nylig til Loki, og måtte dermed bruke datamaskinen sin DAC siden Jotunheim ikke kan kjøre signalet fra sin egen DAC ut igjen til preamp og tilbake. Opplever helt sinnsykt med støy med maskinen sin onboard audio. Det er ikke brukbart.

 

Så det jeg leter etter for å kunne bruke Loki, er en ekstern DAC som kan kobles på PCen via USB. Jeg trenger som nevnt ikke en forsterker og DAC kombinasjon. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Har en Schiit Jotunheim(DAC og forsterker), Wyrd(rensker opp USB signal) og Loki(preamp EQ)

Har kjørt kun Jotunheim og Wyrd sammen. Dette har fungert særdeles godt. La nylig til Loki, og måtte dermed bruke datamaskinen sin DAC siden Jotunheim ikke kan kjøre signalet fra sin egen DAC ut igjen til preamp og tilbake. Opplever helt sinnsykt med støy med maskinen sin onboard audio. Det er ikke brukbart.

 

Så det jeg leter etter for å kunne bruke Loki, er en ekstern DAC som kan kobles på PCen via USB. Jeg trenger som nevnt ikke en forsterker og DAC kombinasjon. Noen anbefalinger?

 

Fungerer det for dårlig med Peace software EQ? 

 

Jeg bruker også Jotunheim, og er fornøyd med det sammen med Peace.

Lenke til kommentar

Neida, det fungerer faktisk ganske greit. Det har uten tvil forbedret lyden. Men jeg føler at det blir en renere lyd og kontroll med Loki, kjørt samtidig med Peace. I tillegg er det veldig enkelt for meg å bare vri på en duppeditt vedsiden av meg avhengig av sang, sjanger, humør, spill osv.

 

Har brukt ganske mange timer i Peace. Har fidlet med det meste og føler jeg har dratt ut det jeg kan av programmet uten å forvrenge lyden. Det er godt mulig at noen som har skikkelig peiling kan gjøre mer, men uansett er Loki'en veldig kjekk å ha. Har relativt nylig begynt å prøve ut en del forskjellige headset også, og da er det greit å ikke måtte bruke så mye tid og energi på Peace for hvert bytte.

 

Får gå til innkjøp av en Modi eller Bitfrost DAC siden det ikke kom noen spesielt anbefalte forslag i denne tråden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...