Gå til innhold

[Løst] Passer denne harddisken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurte forresten på om jeg trenger noe tilbehør. Så inni Pc'en, og så ikke noen kabel med 8 hull skal plugges på den harddisken ifølge bildet.

Der står forskjellig adaptergreier for kabler under "tilbehør" nedenfor. Trenger jeg sannsynligvis noe av det? (Skruer?)
For da vil jeg bestille det samtidig.

Slik ser det ut inni Pc'en:

post-12139-0-18022700-1533742668_thumb.jpg




 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Bildet viser et Fractal Design-kabinett, sannsynligvis R5 (edit: define mini selvsagt, ettersom den har 4 utvidelsesspor) etter den todelte harddiskbrønn-løsningen å dømme. Du monterer 3.5" disker i de hvite harddiskbrønnene med en spesiell type skruer gjennom gummiknottene. Du skal altså bruke skruehullene på undersiden av diskene, istedenfor dem på sidene som er oftest brukt i andre kabinetter. Disse skruene følger med kabinettet i en liten hvit eske.

Forøvrig har du vel strengt tatt montert disken som allerede står i feil vei. Ikke at det har noe å si; den passer begge veier, men tanken er at pluggene skal peke innover i kabinettet slik at du enklere kan skjule kabler bak hovedkortet.

Kabelmessig trenger du 1 SATA-kabel (følger med hovedkortet) og en SATA-strøm fra strømforsyningen. På bildet ser jeg en SATA-strøm ledig, men det kan bli knot å få den til å dekke både optisk drev pluss begge diskene. Det finnes overganger fra molex (4 pin) til SATA strøm.

 

Her ser du hvordan skruene ser ut (de har et stykke mellom skruehodet og gjengene):

 

91-830x800.jpg

 

Og her ser du hvordan de skal skrus gjennom harddiskbrønnen og gummiknottene (som fungerer som støydemping) og inn i disken:

 

insthdd3.jpg

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...