Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fryserdel i kombiskap er ustabil, hva kan være årsaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et elektrolux kjøleskap der frysedelen er blitt ustabil, av og til begynner temperaturen å stige, tror det nå ligger på rundt -11 (skal vel ligge på -18) Har et display som viser varsellampe, uten at jeg klarer å finne årsaken. Noen som vet hva dette kan skyldes? Noe jeg kan reparere selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Er dette skap med 1 eller 2 kompressorer? Har du justering kun av kjøledelen, eller er det separat justering for fryser også?

• 4 uker senere...
Skrevet

Ingen som vet? Temperaturen skal være rundt -18, men går ofte ned til -9, -11 og så opp igjen. Mitt kjøleskap gir en alarm hver gang dette skjer, så det er veldig slitsomt. Noen som vet hvorfor dette skjer? :/  Noe jeg kan bytte på kjøleskapet?

Skrevet

Er det et no-frost skap, slå det av og la det avrime et døgn. Er det IKKE et nofrost-skap, kan det være lekkasje i kjølesystemet.

Electrolux sine nofrost skap har hatt mye problemer med avrimingen, så det kan være at fordamperen er nediset. Derfor kan du avrime det manuelt ved å slå det av og la døra stå oppe i et døgn og prøve igjen da.

• 2 måneder senere...
Skrevet

På vårt side-by-side skap var kjølerista plassert under skapet. Den var også konstruert slik at den gikk i 3 lag. Det var nærmest umulig å få ut støvet derifra, uten bruk av trykkluft. Når denne er full av støv vil skapet bli for varmt.

Men du har kanskje et kombi-skap? Uansett, er det ansamling av støv så få det fjernet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...