Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mc til lange førere. Hva skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes flere valg i Adventure stilen a la V-strom 1000 eller GS1200. Skal du ha racer eller nakensykkel er det verre da det sjeldent fins sykler som lar en lang mann se naturlig ut.

 

Vstrom 1000 skal jeg dra å teste ut senere i dag.. 650 følte jeg ble litt tam. Naken sykkel er ikke så viktig. Hadde vært fint med noe som er litt komfy på motorveien. Mest at det er komfortabelt å kjøre. Vfr 800 x ser ut som er bra sykkel. Men fortsatt ett stykke opp for å matche pris. Tiger 800x. Skal prøve denne i morgen. Gjør ikke noe at syklene er noen år gamle

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal du ha en sykkel som er komfortabel på motorveien så kan du glemme motorsykler med vindskjerm (adventure sykler generelt). I hastigheter opp mot 130km/t er disse mer til bry og spesielt når du er såpass høy som du er tror jeg.

 

Det jeg mener du bør se nærmere på er såkalte sportstourere ala Kawasaki ZZR1400 etc. Dette er dyre sykler og om du får noen brukte innenfor ditt budsjett vet jeg ikke.

 

GS800 er triste saker ja, der er jeg enig med deg, men det du ønsker er en større sykkel inkludert større motor og da blir det fort dyrt. Vertfall hvis du vil ha kreftene som en MT09 gir deg eller mer. Motoren i MT09 er faktisk ganske frisk i frasparket. 

 

Alternativt kan du prøve en Triumph Speed Triple. Det er en av de større nakensyklene jeg vet om hvis du liker utseendet på dem. Noen elsker dem, mens andre hater dem grunnet utseende. Personlig elsker jeg Speed Triple :)

 

maxresdefault.jpg

 

Faktisk mulig jeg kommer til å kjøpe meg en slik ved neste korsvei. 

 

Jeg kjenner vertfall en som er 1.93 som satt godt på en Speed Triple. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...