Gå til innhold

[Løst] Forslag om å innføre "grace period" ved redigering av innlegg


Anbefalte innlegg

Mulig dette har blitt tatt opp før, men ikke noe jeg ser ved å rulle ned kjapt i historikken her.

Problemet: Man har nettopp skrevet ett innlegg og ser at noe er galt (formatering, skrivefeil) eller man vil legge til eller fjerne noe kjapt. Resultatet er da en utrolig stygg linje som sier at innlegget er redigert.

Løsning: En 1-2 minutters periode etter innlegg er skrevet der man kan redigere innlegget uten at den linjen dukker opp. Dette er noe som har vært implementert lenge på for eksempel Reddit og fungerer utmerket. Jeg kvier meg for å redigere småfeil i innlegg fordi den sorte linjen som dukker opp er så stygg og det ser ut som man har gjort større endringer i innlegget og kanskje endret dets mening.

Tidsperioden får man vurdere, men minimum 1 minutt burde det være. Personlig synes jeg 2 minutt er passende, og er nok til at man kan redigere innlegget men samtidig ikke gjøre noen alvorlige "ninja edits" som skaper store konsekvenser i resten av samtalen.

Vet ikke om forumet har slike funksjoner innebygd, men det burde vel ikke være for ille å implementere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Ser ingen grunn til at det skal brukes tid og penger på noe så lite nyttig. I det store og hele tror jeg få/ingen virkelig bryr seg om den linjen. Det er helt normalt å rette skrivefeil etter at innlegget er postet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg kan forstå at det er skjemmande med denne linja om at innlegget er redigert, særleg sidan andre lesarar ikkje kan sjå om du berre endra ein skrivefeil eller om du endra sjølve innhaldet i posten.

 

Samtidig så synes eg det er mykje meir ryddig at ein kan sjå at innlegget er redigert, og når det blei redigert. Dette forhindrer at ninja-edits blir brukt bevist for å lage forvirring. 

Det er eigentleg betre med dagens system då det bidreg til at brukarane les over innlegget sitt før dei postar det, og ikkje postar ukritisk og deretter les korrektur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for innspill!

 

Forumet har ikke noen slik funksjon slik jeg kjenner til, og for tiden går all utviklingstid til oppgradering av forumet. :)

En med ulempe med systemet du foreslår, er at det kan bli misbrukt for å gjøre store endringer i et innlegg. Da synes jeg det er bedre at alle har det samme å forholde seg til, at redigering av innlegg medfører en linje om at innlegget har blitt redigert. Hvis ikke kan det oppstå misforståelser, og faktisk vanskeliggjøre moderering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...